Chevelle_68 Skrevet Mars 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Lata meg ned eit dyno program no og testa lit. Veit ikkje heilt om ej gjor det rett da men. Her er nåken resultat vertfall: HK: Min 185hk ved 2000rpm Max 590hk ved 6000rpm Torque: Max 587 ved 4500rpm Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burning Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Nå begynner vi å snakke effekt. yodude Siter 94 Audi S4 Avant 4.2 V8 - Solgt! 79 Chevrolet Caprice Classic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevelle_68 Skrevet Mars 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Eg er ikkje heilt sikker på om eg har gjort det rett. Forandra lit på tala til camen etter det som står i papira mine, da vart det lit tvildsomt synes eg.Er komen oppi 618 HK og 585nm, det kan no ikkje stemme.Hmmm....hehe.... Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 uhhmmwhat? uhhmmwhat? Den går nå godt men var voldsomme tall du hadde her. Atmosfæretrykk på 0,5?? :D :D Må prøve å legge inn 403`n min da! Slit seg vel over 200 den også da. :) :) Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burning Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Eg er ikkje heilt sikker på om eg har gjort det rett. Forandra lit på tala til camen etter det som står i papira mine, da vart det lit tvildsomt synes eg.Er komen oppi 618 HK og 585nm, det kan no ikkje stemme.Hmmm....hehe.... Hva slags program bruker du? Siter 94 Audi S4 Avant 4.2 V8 - Solgt! 79 Chevrolet Caprice Classic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Hva slags program bruker du? Sikkert Dyno Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Hvis du bruker Desktop Dyno, sørg for at kamtidene kommer opp som disse: Cam Timing: TAPPET @.015 Lift: Valve-------Opens----------Closes------ADV Duration Intake-----37 BTDC--------71 ABDC--------288 ° Exhaust----85 BBDC--------31 ATDC--------296 ° Da vet du at du har lagt inn kamdataen riktig... Kan evt bruke .050" verdiene herfra: http://www.cranecams.com/index.php?show=browseParts&action=partSpec&partNumber=138551&lvl=2&prt=5 Du må velge målespecs selv, regner ut riktig durasjon automatisk når det er riktig. Er endel variabler som mangler for at det skal bli riktig i det programmet, som f.eks friksjonsreduksjonen ved rullevipper, og lignende. Men har inntrykk av at det gir en grei pekepinn - Bremse i benk er uansett det eneste riktige for nøyaktige tall (som også er diskutabelt ;)) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevelle_68 Skrevet Mars 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Bruker Desktop Dyno 2000. Trur eg har lagt inn det meste no. Er ikkje heilt sikker ka kategori toppane mine kjøeme innunder. La dei inn som Low Performance/Pocket Porting. Da enda eg opp med 606HK og 579nm. Kan ikkje heilt forstå at den kan yte so mykje. 600hk er nå en god del. Ska sjå om eg greier å legge ut resultata mine. Noken andre som bruker dette programme? Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Bruker Desktop Dyno 2000. Trur eg har lagt inn det meste no. Er ikkje heilt sikker ka kategori toppane mine kjøeme innunder. La dei inn som Low Performance/Pocket Porting. Da enda eg opp med 606HK og 579nm. Kan ikkje heilt forstå at den kan yte so mykje. 600hk er nå en god del. Ska sjå om eg greier å legge ut resultata mine. Noken andre som bruker dette programme? syns nesten det sier seg selv jeg... med over 7 liters slagvolum og 12,5 i komp, hissige kammer og full porting og stor eksos... slikt MÅ det bli voldsomme krefter av! nå er vel 600 verdien regnet ut i fra at motoren skal være skikkelig balansert og overhalt og fintunet ,,,, lykke til :) Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Bruker Desktop Dyno 2000. Trur eg har lagt inn det meste no. Er ikkje heilt sikker ka kategori toppane mine kjøeme innunder. La dei inn som Low Performance/Pocket Porting. Da enda eg opp med 606HK og 579nm. Kan ikkje heilt forstå at den kan yte so mykje. 600hk er nå en god del. Ska sjå om eg greier å legge ut resultata mine. Noken andre som bruker dette programme? Jeg bruker det også ja, jeg ble veldig usikker på topp portingen selv.... ta utgangspunkt i ikke portet da vettu, så blir du ikke skuffet. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firebird-468 Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Etter egen erfaring med egen motor, som har et ganske likt oppsett, med 12.75 i komp og illsint kam,ga min 537 hk i benk, bytta til en litt snillere kam og regner med at jeg har nå ca 500, men jeg må nok bytte til en som er enda snillere, får ikke vacum til bremsene med den jeg har nå, og det er jo kjipt. Siter Fastlane crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevelle_68 Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Hvis dere klikker på den linken eg legger inn, får dere se samme diskusjon på et annet forum. http://www.chevelles.com/forums/showthread.php?t=83958 Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Virker som en moment sterk kam det der i allefall. Men litt skeptisk til turtallsområdet den er laget for. Spørs om ikke toppene blir for "dårlig" til så mye turtall. Ville prøvd å satt i en kam som ikke går så høyt på turtall, og eller hente ut mer lengre nede der toppene fungerer bedre. 13-1 i comp :S, kjører 11,5 i 455min, senker den ned til ca 10,5-1 pga kammen med en del overlapp. Ville prøvd å bygge en motor som ikke går på så høyt turtall, da du kan få ut samme effekten på et lavere turtall. Da lever motoren mye lengre i allefall. Men ting blir kanskje litt vell komplisert med den kompen, mye overlapp, vill jo si at man tar effekten ut nettop på høyere turtall. Har egentlig ikke noen andre råd enn å få ned kompen litt, å få i en kam som utnytter dine 7,5liter. Har litt samme problemet med portingen av toppene mine i dyno2000, vanskelig å si hvor mye porting det er. Er ikke mer gods å ta ut på innsugssiden av toppene i allefall (tettet med radiatortet :S ), kommer ut med ca samme effekten ca 600hk ved 6000 omdreininger. Firebird 468, har du specene på din motor, inntresangt å kunne sammenligne med min, antar det er 455 +0,060? Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.