Gå til innhold

Motor spørsmål

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er her noen som kan hjelpe meg med med eit motor oppsett. Da tenker eg på om ting er bra og passer ilag, og om kor mykje krefter en børr forvente seg av eit slik oppset.

Skall skrive litt forsjeli info om motoren:

 

Blocka er ei 454 (72-79) blocka er bora 060 og bygd om til 4 bolt. (3999289)

Veiva er ei 427 smidde veiv (6223)

Rådane er chevy high-performance 7/16 fultflytande.

Toppane er 427 L88 2.gen. Dei er rectangular porta, Open-chamber, 118 cc chamber, ventila- 2.19 inn 1.88 ut. (3946047)

Stempella er av typen dome. Trw smidde. (7041PA 060)

Innsuger er av typen Power+Plus Hurricane single plane racing. RPM 3000-8500.(53031)

Camen er en cranecam mekannisk rooler. (138551)(SR-238/350-2S-12 IG)

Forgassare er ein Holly 850 dobbel pompar.

 

Er her noen med nåken komentara?? :)

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.....kan jo hende jeg tar veldig feil her nå, men ca 400-450 motor hk kanskje.....

 

Åssen eksospotter og spesifikasjoner er det på kammen da ?

 

(Ps: du får sikkert et bedre svar av noen andre...)

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 toms eksosanleg med simons potter.

Vist du vil vite mer om kammen, trur eg det er enklast vist du går inn på http://www.summitracing.com og søker på delenummeret :138551

komp motor 12.5-1

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cam data:

Brand: Crane Cams

Product Line: Crane PowerMax Camshafts

Cam Style: Mechanical roller tappet

Basic Operating RPM Range: 3,000-6,500 RPM

Intake Duration 050 inch Lift: 238

Exhaust Duration 050 inch Lift: 246

Duration at 050 inch Lift: 238 int./246 exh.

Advertised Intake Duration: 288

Advertised Exhaust Duration: 296

Advertised Duration: 288 int./296 exh.

Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio: 0.595

Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio: 0.615

Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio: 0.595 int./0.615 exh. lift

Lobe Separation (degrees): 112

Intake Valve Lash (in): 0.020

Exhaust Valve Lash (in): 0.020

Computer Controlled: No

Grind Number: SR-238/350-2S-12 IG

Quantity: Sold individually.

Notes: Requires cam button spacer. Camshaft incorporates an integral cast iron distributor drive gear. Aluminum-bronze distributor drive gear not required. Also fits Rodeck 481 aluminum engines.

 

PowerMax cams for balanced intake and exhaust flow.

 

Camshaft, Solid Roller Tappet, Advertised Duration 288/296, Lift .595/.615, Chevy Big Block, Each

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør kunne pumpe 500 hk uten større problemer.Men kun bremsebenk kan gi deg svaret.En skikkelig måling og innjustering i bremsebenk gir utrolig mye effekt pr krone.Har selv vært med på å lure ut 90 hk ekstra av en Chevy smallblokk som ville vært vanskelig og tidkrevende å finne på "gamle" måten.I tillegg går motoren med mye riktigere blandingsforhold og vil nok holde lengre .koster ca 100 kr per hk og det er jo billig!

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det. Bremsing er vel det beste. Det som er så domt er at en må reise så langt for å få gjort slikt.

Testa motoren med G-teck målar i fjor. Da med eit anna innsug, knekt ventil fjer og diverse skyting og fising. Ca. 400 på veiva.

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det. Bremsing er vel det beste. Det som er så domt er at en må reise så langt for å få gjort slikt.

Testa motoren med G-teck målar i fjor. Da med eit anna innsug, knekt ventil fjer og diverse skyting og fising. Ca. 400 på veiva.

 

Du skulle vel være på god vei til 500 da. :)

94 Audi S4 Avant 4.2 V8 - Solgt!

79 Chevrolet Caprice Classic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med info om kammen og eksospotter sier jeg 500-550 hk :)

 

Mer info om den kammen enn det som står her finnes vel ikke. :-)

 

Men hva sier desse kam-data igrunnen da?

 

"Basic Operating RPM Range: 3,000-6,500 RPM" Står der allerede, så den er grei.

 

Anyone?

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer info om den kammen enn det som står her finnes vel ikke. :-)

 

Men hva sier desse kam-data igrunnen da?

 

"Basic Operating RPM Range: 3,000-6,500 RPM" Står der allerede, så den er grei.

 

Anyone?

 

Les det jeg skrev en gang til....:)

 

MED info og kammen.....ikke MER info.... :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å søke på nette å finne omregningskalkulatorer som du kan mate med alle data og få ut en ca verdi....

 

Bremsing/justering av motorer er mye verdt...

så ta deg råd til den turen til Østfold og brems motoren hos Anders Ringsta, bror til han med automat kassene....

han er både erlig, grei og flink...

 

så du slipper faktisk å gjøre slikt hos sverre knas eller skinne..... :)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår