Gå til innhold

Grr, jævla trafikkpolitiet...

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hondaen

 

 

Han har nok rett.. den veien har fotgjengervelt, rundkjøringer og er kraftig belastet.

 

Legg merke til at det plutselig ikke var snakk om en spesifikk strekning, men derimot generellt.

 

Det er MANGE 50 soner som har for lav fartsgrense i forhold til standard på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by ElectronicMix

Når det gjelder Bergen som jeg også bor i så er det vel LITE vits m 80 fra Danmarksplass og opp til motorveien...Skal man da dra på som faen da for og komme opp i 80 og bråbremse for fotgjengerfeltet 7-800 m lenger oppe i veien?? Hva er poenget med det?

 

Hvorfor i alle dager skal man stoppe for fotgjengerfeltet? Det er da lysregulert for svingende!

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått lappen på postordre eller ? :D

 

Mener du at det er forsvarlig å ligge i 80 i fjøsangerveien ?

 

Et sted der mange foretar feltskifte, kraftig belastet, fotgjenger overgang og uoversiktlige rundkjøringer ?

 

 

Det er jo latterlig av deg å ville kjøre fort der. 80 km/t tilsvarer 22.3 meter/sekund. Reaksjonstid hos mennesker er vanligvis 1.5-2 sekunder fra du tenker "stopp" til du trår ned pedalen. Da er du kommet 33.5-44.6 meter fram i veibanen. Så må du vente på at bilen din bremser ned fra 80... en regnværsdag i bergen..50 meter ? da har du god bil.

 

Du er da 80-90 meter fra stedet hvor du så en fare. Klarer du f.eks stoppe for 6 åringen som plutselig går ut i fotgjenger overgangen på rødt lys der oppe ? neppe..

 

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Har du fått lappen på postordre eller ? :D

 

Mener du at det er forsvarlig å ligge i 80 i fjøsangerveien ?

 

Et sted der mange foretar feltskifte, kraftig belastet, fotgjenger overgang og uoversiktlige rundkjøringer ?

 

 

Det er jo latterlig av deg å ville kjøre fort der. 80 km/t tilsvarer 22.3 meter/sekund. Reaksjonstid hos mennesker er vanligvis 1.5-2 sekunder fra du tenker "stopp" til du trår ned pedalen. Da er du kommet 33.5-44.6 meter fram i veibanen. Så må du vente på at bilen din bremser ned fra 80... en regnværsdag i bergen..50 meter ? da har du god bil.

 

Du er da 80-90 meter fra stedet hvor du så en fare. Klarer du f.eks stoppe for 6 åringen som plutselig går ut i fotgjenger overgangen på rødt lys der oppe ? neppe..

 

:D

 

Jeg kjøpte lappen min av en bodselger på 17. mai, er DET også galt nå da? :)

 

Men altså, jeg ligger da alltid i minst 80 i Fjøsangerveien så lenge ikke en eller annen molbo sperrer venstre felt (noe som dessverre skjer uhyggelig ofte... heia Norge!)

 

Fotgjengerovergangene (som det ikke er mange av!) er lysregulerte og dermed ikke noe problem. Foreldre som slipper seksåringer som ikke skjønner "rød mann"-konseptet løs på steder med relativt mye trafikk, uansett hvor, burde vel strengt tatt fengsles uansett.

 

Rundkjøringene ligger jeg ikke i 80 i, men de er da oversiktlige nok? Ser ikke hvorfor det skulle bety noe, det er da rundkjøringer ved motorveien i Åsane også...?

 

Og hvor ofte er det egentlig det _plutselig_ oppstår hindringer som krever full stopp på en firefelts vei med midtskille? Sånn omtrent aldri? Meteorer som deiser ned fra himmelen og sånt tror jeg neppe skjer så ofte at det er noe å bekymre seg for... sikten er så god at det neppe er noe problem å stoppe uansett.

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

 

4 Kontroller for å ta 1 person i snitt???? Øh....

Er ikke sånne motorveier her, og skrev at jeg ikke gadd starte noen diskusjon om fart.

Og de gidder ikke rykke ut på innbrudd hvis det ikke er i arbeidstida.

Er ikke mange uker siden en person ble skutt og drept i selvforsvar mens han som skjøt hadde politiet på tråden......

De ville ikke komme og mente han fyren ikke ble trua nok....

 

 

JA, når du ser det i den retningen så er jo det helt riktig. Norge i et nøtteskall. De purkesvinene skulle blitt drept, hadde det hvert en venn av meg som ble drept og purken ikke gadd å rykke ut, så burde de ikke holde noen promille\fartskontroller i tiden fremover!! Da skulle de fått en 240 et visst sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er nå enig med skiltingen i fjøsangerveien.

 

Det tror jeg flere er også.. nordgående løp har også innløp/utløp til to bensinstasjoner. Lite lurt å brenne av forbi disse. Ikke rart folk dør i trafikken.

 

Kjører ikke som en prest i trafikken nei, men 50/60 sone har jeg respekt av. Hvis jeg trykker gassen i bånn, så er det veldig få biler rundt meg isåfall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElectronicMix

Og til deg som faktisk skryter av at du ligger i 150-160 mot åsane da har du missforstått..

Tenk om det ligger en gammel dame i sin Nissan micra 85 mod i 70 inni en tunnel og har glemt og skru på lysa sine da.. :eek:

Hvordan får du stoppa da?? Selv om du har ABS og alt faen...

 

Fartsgrensene er der for at vi skal holde de. NÅ sier ikke jeg at jeg sitter og følger med på nåla at den akkurat ligger under 80 på motorveien men det er lov og bruke sunn fornuft da folkens.

 

Har dere ikke sett den posten "til ettertanke" det kan skje deg selv om du ikke kjører i fylla!

 

 

 

For det første.. JEG HAR IKKE ABS!!! ;) :D

 

Nå er ikke dette med 150 noe jeg gjør til daglig, eller, iallefall ikke når det er trafikk. Saken var at det er mulig å kjøre hele strekningen fra byn, til første rundkjøringen i 160 uten trafikk i en helt vanlig 240. Med noe grommere kan man holde mer.

 

110 i trafikk skulle vel gå greit?

 

Hva om man bruker penger på elektronsik styrte fartsgrenser? Dvs at man justerer fartsgrensen etter forholdene ((vær, trafikk og temperatur)?? HAdde nok spart mer liv en fartskontroller iallefall.. Men det er vel ikke penger i å spare liv, så hvorfor bry seg...

 

Om det ligger en micra i 70 uten lys i tunnellen, så vil jeg nok helt sikkert se den (!), og om jeg ikke ser den, så bør jeg kanskje sjekke øynene? Det er lys i tunellene vettu.. Og jøssda, kanskje den lå rett rundt en sving eller noe og det gikk gale, vel , shit happens, det er farlig å gå i trapper og, jeg gjør det no selvom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er verdt og få "leke" seg litt selv om du skulle gjøre en eller annen stakkar invalid for resten av livet?

 

Syns det skulle vært lagd noen baner der de som har behov for og leke gjør det der så de kan kjøre som folk i trafikken.

 

Selv omdet er mulig og ligge i 150 så gjør du jo ikke det!!!

 

HALLO!!! Hva faen skjer når bilen din flyr av veien i den farten.. En eller annen stakkars hare har tenkt seg over og der kommer du med din rosa volvo (uten ABS) i 150... Hvem skal plukke opp bein og armer etter deg da?

 

Hva med familien din og vennene dine som skal på åsane senter dagen etter og ser rosa plåtdeler langs hele veien??

2003 A4 1.8 TQ

2001 Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElectronicMix

Så det er verdt og få "leke" seg litt selv om du skulle gjøre en eller annen stakkar invalid for resten av livet?

 

Syns det skulle vært lagd noen baner der de som har behov for og leke gjør det der så de kan kjøre som folk i trafikken.

 

Selv omdet er mulig og ligge i 150 så gjør du jo ikke det!!!

 

HALLO!!! Hva faen skjer når bilen din flyr av veien i den farten.. En eller annen stakkars hare har tenkt seg over og der kommer du med din rosa volvo (uten ABS) i 150... Hvem skal plukke opp bein og armer etter deg da?

 

Hva med familien din og vennene dine som skal på åsane senter dagen etter og ser rosa plåtdeler langs hele veien??

 

Dette sier du selvsagt vel vitende om at ABS er en av de største farene vi har i trafikken, og at ABS faktisk fører til ØKT bremselengde? Ganske heftig økning og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElectronicMix

Så det er verdt og få "leke" seg litt selv om du skulle gjøre en eller annen stakkar invalid for resten av livet?

 

Syns det skulle vært lagd noen baner der de som har behov for og leke gjør det der så de kan kjøre som folk i trafikken.

 

Selv omdet er mulig og ligge i 150 så gjør du jo ikke det!!!

 

HALLO!!! Hva faen skjer når bilen din flyr av veien i den farten.. En eller annen stakkars hare har tenkt seg over og der kommer du med din rosa volvo (uten ABS) i 150... Hvem skal plukke opp bein og armer etter deg da?

 

Hva med familien din og vennene dine som skal på åsane senter dagen etter og ser rosa plåtdeler langs hele veien??

 

 

Jeg synes og det skulle hvert slike baner for tullinger som meg.. Men det er det ikke, så da får gaten duge.

 

Jeg kjører ofte i 150 jeg, men jeg liker bedre å ligge sidelengs i 60..

 

eg har (heldigvis) ikke ABS foresten.. Og en 240 tåler mer eller mindre alt.. Den rosa 240en min er foresten en ren banebil.

 

Fiks meg en bane du, så skal jeg bo der, og holde meg mer eller mindre til trafikkreglene når jeg er på landeveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Dette sier du selvsagt vel vitende om at ABS er en av de største farene vi har i trafikken, og at ABS faktisk fører til ØKT bremselengde? Ganske heftig økning og..

 

Nå er du i svart/hvitt mode igjen. En vanlig sjåfør er IKKE så god at han/hun bremser bedre enn et moderne ABS system. Mulig du er det, men jeg tviler på det. :D Det er ikke så forbanna lett å dosere brems i en kritisk situasjon. ABs er en god ting for de aller aller fleste.

 

Jeg ville ikke koblet det ut på bilen min selv om jeg hadde mulighet. Selv på banekjøring har det reddet meg endel ganger, selv om jeg VET når svingen kommer der.

 

ABS er en av de største farene i trafikken.. Tullprat!

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Ja det er tullprat.. Men det økler bremselengden for de mer avanserte bremserene...

 

Jeg tviler på at et moderne ABSsystem øker bremselengden i særlig grad i praksis.

Man må jo bruke ørlite tid på å dosere bremsene etter veigrepet uten ABS, og det går noen meter uten optimal bremsing der.

 

Men jeg ser jo poenget, løpsbiler er det jo svært sjelden ABS på, og de er jo interessert i korte bremselengder. Men å kalle det en av de største farene i trafikken er bull, og det var det jeg reagerte på.

 

Jeg tipper at den totale bremselengden i Norge årlig har gått ned etter at ABs ble vanlig. ;) Det er jo ikke alle som er selvoppnevnte supersjåfører som oss.. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Nå er du i svart/hvitt mode igjen. En vanlig sjåfør er IKKE så god at han/hun bremser bedre enn et moderne ABS system. Mulig du er det, men jeg tviler på det. :D Det er ikke så forbanna lett å dosere brems i en kritisk situasjon. ABs er en god ting for de aller aller fleste.

 

Jeg ville ikke koblet det ut på bilen min selv om jeg hadde mulighet. Selv på banekjøring har det reddet meg endel ganger, selv om jeg VET når svingen kommer der.

 

ABS er en av de største farene i trafikken.. Tullprat!

 

Jeg reduserte bremselengden betydelig på glattkjøringa uten ABS i forhold til med ABS.

 

ABS gjør også at folk kjører raskere på dårlig føre, noe som fører til mindre marginer, og flere ulykker, akkurat som airbag, sikkerhetsbelter, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår