mavoma Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Fikk turbo, manifold,downpipe og noen instrumenter i dag :) dette ser virkelig bra ut, blir montering i påska nå. Turbon er en t3/t4 :) syns den var relativt stor :D[/img] [/img] Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Tøft :) Hvor mye skal du lade? Du kjører dette på orginal innmat? Hvordan gjør du det med bensintilførsel? Lyst til lignende selv, men jeg har ikke kunnskap til det.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet Mars 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Skal kjøre med orginal innmat nå med det første så skal jeg senke kompresjonen senere og kjøre med data sprut. Nå skal jeg montere det på å kjør 0,4-0.5. Skal justere opp bensintrykket til det dobbelte ca. så får jeg 10-20% mer effekt ut av dysene. Er ikke så vanskelig som folk tror, det er bare litt å sette seg inn i, les masse på internett osv. Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Skal kjøre med orginal innmat nå med det første så skal jeg senke kompresjonen senere og kjøre med data sprut. Nå skal jeg montere det på å kjør 0,4-0.5. Skal justere opp bensintrykket til det dobbelte ca. så får jeg 10-20% mer effekt ut av dysene. Er ikke så vanskelig som folk tror, det er bare litt å sette seg inn i, les masse på internett osv. Hva kjøper du da? Om du har en helt orginal motor fra å bynne med.. Manifold Downpipe Turbo Chipper du bilen da? Eller bytter du ut noe innsprut'n? Tilleggssprut? Hvordan gjør du det med tenninga? 0,5 bar, tåler M50'n såpass? Hvor mye effekt henter du ut da? Intercooler? Eksos? Noe mere? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet Mars 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Gjør ikke noe med dysene nei, skal ikke ta ut så mye effekt enda, mest for å få litt lyd å litt effekt da. Kjenner en som kjørte med 0.7 på orginal motor, han fikk tenningsbank da. Så jeg holder meg til 0,5 han hadde 270hk i motoren. Skal ikke gjøre noe med motoren enda, tenning osv, alt orginalt. Turbo på bmw er veldig poppulert i sverige, masse info har jeg fått derifra. råder osv tåler rundt 400-500hk i m50 motoren, m52 er litt spinklere. Sterke motorer. Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Gjør ikke noe med dysene nei, skal ikke ta ut så mye effekt enda, mest for å få litt lyd å litt effekt da. Kjenner en som kjørte med 0.7 på orginal motor, han fikk tenningsbank da. Så jeg holder meg til 0,5 han hadde 270hk i motoren. Skal ikke gjøre noe med motoren enda, tenning osv, alt orginalt. Turbo på bmw er veldig poppulert i sverige, masse info har jeg fått derifra. råder osv tåler rundt 400-500hk i m50 motoren, m52 er litt spinklere. Sterke motorer. Du skal altså lade 0,5 bar å kjøre med orginal bensin og tennings -mengde? Jeg er ingen ekspert, men jeg trur jeg har fått med meg såpass som at man trenger litt mere bensin og tenning når man får inn mere luft.. Hvilken årsmodell har du? Om du har VANOS eller ikke liksom.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Han skulle justere bensintrykket opp til det dobbelte sa han... Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Han skulle justere bensintrykket opp til det dobbelte sa han... Oj.. Hvordan gjør du det da mavoma? Chiper? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-styling Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Oj.. Hvordan gjør du det da mavoma? Chiper? Justerbar bensintrykksregulator. Siter Turid Laila, Pondus og Jokke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 er ikke turboen vannkjølt eller oljekjølt? er vell kanskje en tanke å kjøpe en turbo som har kjøling da disse turboene lever MYE lenger. fett at du starter et slikt prosjekt!! er ikke mange 325 turboer her i norge? svergie er noe annet men. Vet du hvor mange hk org neddreide stempler tåler? senere når du skal skru opp trykket lager du vell olje tur/retur til turboen? Ta masse bilder før du skrur, mens du holder på å skrur og når du er ferdig aa skru :D til slutt må det bli et par filmer!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leandro Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 tøft!skall gjøre det samme med min e36 3,0m3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet Mars 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Heisann har ikke vanos nei. Tror ned dreide stempel tåler opp til 350-400 skal lade så mye jeg kan før jeg ser att den får for lite bensin. skal ta masse bilder ja :) starter vell neste uke Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Begynn å monter i dag heller;) Og så tar du mye bilder! Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet Mars 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 må ha en bil å kjøre med, å jeg får lånt meg en neste uke tror jeg, ellers blir det i påsken. Bestilte meg 328 clutch i dag nå. Det er så trang att jeg tror det blir problem for meg å justere trykket på wastegaten så jeg lurer på om jeg må ha meg justerbart inne i bilen :( det koster penger å det er noe jeg har lite av nå. Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Tøfft prosjekt, håper du legger ut info og bilder om hvordan du gjøre det. Prisen på de delene som du har fått ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg