Bebis Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 får noen uker siden monterte jeg nytt annlegg i min bmw men i dag når jeg starta bilen så ville ikke forsterkeren skru seg på.. Alt av jording og sånn sitter kjempe godt fast har gått over alt sammen.. Noen som vet hva som kan ha skjedd??? Mvh Thomas.. Siter Bmw E36 328IT M-Tech. The Ultimate Driving Machine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 får noen uker siden monterte jeg nytt annlegg i min bmw men i dag når jeg starta bilen så ville ikke forsterkeren skru seg på.. Alt av jording og sånn sitter kjempe godt fast har gått over alt sammen..Noen som vet hva som kan ha skjedd??? Mvh Thomas.. brudd i remote kabelen fra spilleren? sikringen er gått? ta å mål remote ledningen med et multimeter og se om det er no spenning der. Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 ta å mål remote ledningen med et multimeter og se om det er no spenning der. Og om du ikke har multimeter for hånden, koble en ledningstump mellom remote og pluss på selve forsterkeren... Da vet du om det er forsterkeren eller remotestrømmen fra spiller... Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bebis Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Og om du ikke har multimeter for hånden, koble en ledningstump mellom remote og pluss på selve forsterkeren... Da vet du om det er forsterkeren eller remotestrømmen fra spiller... Jeg har målt med multimeter ingen feil der nei.... Noen som vet hva det kan være da?? Siter Bmw E36 328IT M-Tech. The Ultimate Driving Machine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 får noen uker siden monterte jeg nytt annlegg i min bmw men i dag når jeg starta bilen så ville ikke forsterkeren skru seg på.. Alt av jording og sånn sitter kjempe godt fast har gått over alt sammen..Noen som vet hva som kan ha skjedd??? Mvh Thomas.. Jordingskabel går imot gods/metall ja? Vet det er et utrolig dumt spørsmål,men er det mot lakk jorder det ingenting... Ellers se om protect sikring på forsterker er røket.. Lyser det noe sted på forsterkeren? Kommer den et lite "popp!" når du slår på spilleren? Hva måler du i spenning og ampere på styrestrømmen, og hva måler du på hovedstrøm til forsterker? Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bebis Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Hehe.. ja, den er jordet mot metall ingen sikringer er røket det lyser ingen ting på forsterkeren det sier ingen popp når jeg slår på spilleren.. husker ikke hvilken spenning jeg fikk... Jordingskabel går imot gods/metall ja? Vet det er et utrolig dumt spørsmål,men er det mot lakk jorder det ingenting... Ellers se om protect sikring på forsterker er røket.. Lyser det noe sted på forsterkeren? Kommer den et lite "popp!" når du slår på spilleren? Hva måler du i spenning og ampere på styrestrømmen, og hva måler du på hovedstrøm til forsterker? Siter Bmw E36 328IT M-Tech. The Ultimate Driving Machine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Da er den DØD!! Har du styrestrøm, spenning på hovedstrøm, god jord, og fortsatt ikke liv i den, er den DØD!! Du prøvde med "loop" fra remote rett på hovedstrøm? Funker ikke det heller er den DØD!! DØD DØD DØD DØD DØD DØD!!!!! sombrero doh Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bebis Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Tenkte meg det.. takk for all hjelp..... Da er den DØD!! Har du styrestrøm, spenning på hovedstrøm, god jord, og fortsatt ikke liv i den, er den DØD!! Du prøvde med "loop" fra remote rett på hovedstrøm? Funker ikke det heller er den DØD!! DØD DØD DØD DØD DØD DØD!!!!! sombrero doh Siter Bmw E36 328IT M-Tech. The Ultimate Driving Machine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 merke/model på forsterkeren? kanskje den har innebygd sikring... :) da vil den faktisk være død og det er ikke alle forsterkere som lyser et eller annet om den har rykket. Spenningen du måler over den skal ikke være under 10 volt, ellers vil den ikke slå seg på og vil være død og... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Tenkte meg det.. takk for all hjelp..... Men, det er håp?! Mest sannsynlig har du bare brent en lodde bro i forsterkeren. Kjenner du noen som har elektro bakgrunn, og eier en loddebolt, skal du ikke se bort fra at du får liv i den igjen.. Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Jeg lurer bare på, du har ikke gjordt noe som helst. Og en dag sluttet den bare å spille? Vis du har brent en sikring burde du ha fått med deg det! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Mest sannsynlig har du bare brent en lodde bro i forsterkeren. Hva er en lodde bro om jeg tør spørre?? Men hvis du er sikker på at du har spenning på remote og pluss, og du er sikker på at du har skikkelig jord. Da kan du ta av alle høytaler ledningene, er ikke alle forsterkerne som starter hvis et element har blitt sprengt, mesteparten skal vel lyse i protect, men du kan jo prøve. Og som det sto lenger opp, sjekk sikringer på forsterker!! Mulig du må skru den opp, er ikke alle som har sikringene utenpå... Sikringen skal sitte like ved + inn på forsterkern... Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg