Gå til innhold

Pirat import/ Acap ?

Ranger emnet


audioteam

Anbefalte innlegg

Betaler gjerne litt ekstra for en hyggelig prat med Audun Hoff ved Sound People/Fort Knox, og evt. hjelp til en liten finjustering av lyden. Går dette ann på megabillig.com? Heller tvilsomt. Service betyr i allefall veldig mye for meg. Kan dog forstå frustrasjonene til enkelte, men i og med at konkurransen er sponset av norske importører, (?) så finner jeg det rimelig at de kan bestemme reglene. Har ikke lest gjennom hele tråden men hvordan er reglene på produkter man ikke får tak i Norge? Personer med disse produktene ville i såfall være dumt å utestenge, da "fresh blood" (nye produkter) alltid bør være velkommen. My 2-3 cents..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vet vi får masse gratis reklame. Det viser kundedatabasen.

 

Hev meg på her da jeg så at MB var nevnt igjen.

 

Våre pakker som kommer til Norge ble i flere måneder sjekket av tollerne da det var flere firma som hadde angitt oss for å svindle på momsen.

 

Med hilsen megabillig.com

 

De norske kundene til Megabillig burde vel ikke hatt noe problem med at pakker ble stoppet i tollen pga momsen?

 

Les dette igjen....

Bindende forhåndsuttalelse fra Skattedirektoratet

BFU 3/03. Avgitt 06.02.2003:

 

Spørsmål om registreringsplikt for utenlandsk selskap ved postordresalg til norske forbrukere, jf. merverdiavgiftsloven § 10 tredje ledd, jf. § 28

 

Konklusjon:

Selskap plikter å la seg registrere i merverdiavgiftsmanntallet ved representant når omsetningen passerer kr. 30 000 i løpet av en 12 måneders periode, jf. merverdiavgiftsloven § 10 tredje ledd og forskrift nr. 71, jf. § 28 første ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskyldningen ble selvsagt avvist, det var forsinkelsene den gangen som irriterte meg.

 

Med hilsen megabillig.com

 

Jeg forstår fremdeles ikke hvordan pakkene deres på denne måten kan bli forsinket i tollen hvis deres selskap er registrert i merverdiavgiftsmanntallet.

 

Bestemmelsen i merverdiavgiftsloven § 10 tredje ledd om utenlandske selskapers plikt til å la seg registrere ved representant ble innført for å motvirke konkurransevridning i disfavør av norske næringsdrivende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dem som ikke vet, de Norske firma betaler staten mindre moms enn de krever inn fra kunden. Hvor går resten av disse prosentene? Dette hysjes også ned. I Norge har du også noe som heter pristilsynet eller noe slikt noe. 2 firma selger samme varene men prisen varierer med 1500 kroner for eksempel. Her bryter en av dem loven. Prisene skal være konkurransedyktige og det blir det ikke i dette tilfellet hvor prisen er 1500 kroner mindre hos det ene firmaet.

 

Mange Norske web butikker bryter også loven. Der skal salgsprisen stå og ikke noe annet. Et eksempel,

 

Pris før: 21 000 kroner

Pris nå: 12 000 kroner

 

 

Med hilsen megabillig.com

 

Trodde jeg hadde sagt nok i denne saken jeg, men jeg føler at det er på sin plass å si noe nå..

 

1. Norske firma betaler 25% moms som alle andre, bortsett fra meieriprodukter, og matvarer, men det er ikke akkurat noen statshemmelighet, eller aktuelt i denne sammenheng.. 25% må betales på varer hverken mer eller mindre. Mulig du har funnet noen smutthull eller blander det med noe helt annet.

 

2 I norge finnes konkurransetilsynet - Det de driver med her det stikk motsatte av det du tror. De sørger for FRI konkurranse, og at firma IKKE skal ha samme priser..

 

3. Tilbudspriser er fult lovlig å oppgi.. Både hos rema, rimi og i nettbutikker.. Det som ikke er lov er å oppgi "falske" tilbud, der førprisen er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er greit å kjøpe utstyret hos Norske forhandlere.

MEN da jeg er hardt rammet av en forkjærlighet til enkelte eldre produkter har jeg noen spørsmål til ateam.

 

Jeg bruker kun Rockfords Forsterkere, men disse er nå så gamle at enkelte av dagens pushere ikke husker dem.

de er også meget vanskelige å finne i Norge brukt (nytt er håpløst å få tak i)

 

Derfor er 2 av mine 4 forsterkere kjøpt brukt i USA

(en Punch Power 500M og en 200dsm, som senere ble reparert med et 200x2 printkort hos Bilradioservice A/S)

 

Jeg har også høytalere fra Macrom`s gamle "made by Morel" serie. (også så å si umulig å få tak i, i Norge)

Disse er kjøpt brukt i Tyskland og Italia.

 

I tillegg har jeg en Norskkjøpt Alpine PRA-H400 signal prosessor, og en kjøpt brukt i Tyskland.

(Igjen, meget vanskelig å finne i Norge)

 

Hva sier reglene om brukt bilstereo?

Vil jeg bli nektet adgang til en konkurranse med mitt utstyr?

 

kvitteringer har jeg lite av. (5+ år siden garantien gikk ut)

 

Et tilleggs spørsmål.

Hvis 2 produsenter leverer produkter under samme merkenavn, og den ene produsentens importør er medlem i Emma eller Acap, vil da en fremtidlig importør av den andre produsentens ustyr få lov til å melde seg inn?

 

 

Morel

Jeg har en bønn til deg.

Vær så snill å gå igjennom prislista di.

sett på om det er stk eller par priser på høytalerne dine

 

HCW 6 ser ut til å være priset for parret.

HCW 8 ser ut til å være priset per stk

eller er 8 tommerne billigere enn 6,5 tommerne?

 

Ps hvis du får produktene gjennom Eltim, vær forsiktig med Mr Timmers. (å holde avtaler er ikke hans sterke side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om disse forsterkere er noen år gamle vil nok trolig importøren godta at de brukes, da også vi .

Uansett må du ha minimum 60% av utstyret fra medlems lista, og dette utstyret må godkjennes av importør .

Når det gjelder nyere modeller vil vi forlange kvittering eller annet bevis for hvor det er kjøpt .

Men som sagt kan det ordnes dispensasjon via importørene .

 

Et tilleggs spørsmål.

Hvis 2 produsenter leverer produkter under samme merkenavn, og den ene produsentens importør er medlem i Emma eller Acap, vil da en fremtidlig importør av den andre produsentens ustyr få lov til å melde seg inn?

 

Hva mener du ?

 

Mvh Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morel

Jeg har en bønn til deg.

Vær så snill å gå igjennom prislista di.

sett på om det er stk eller par priser på høytalerne dine

 

HCW 6 ser ut til å være priset for parret.

HCW 8 ser ut til å være priset per stk

eller er 8 tommerne billigere enn 6,5 tommerne?

 

Ps hvis du får produktene gjennom Eltim, vær forsiktig med Mr Timmers. (å holde avtaler er ikke hans sterke side)

 

Informasjonen er nå oppdatert på sidene.

Jeg har ingen ting med Mr. Timmers å gjøre. Holder meg på god avstand.

Får mine varer rett fra kilden som ligger i Ness Ziona, Israel.

"Den riktige veien" kan du si.

Mitt samarbeid med Morel er bortimot så perfekt som det kan bli. En enorm støtte på alle nivåer!

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du ?

 

Mvh Frank

 

Sender deg en pm, da jeg mener at problemstillingen kan medføre nedsmussing av av et merke navn jeg er meget glad for å se representert i Norge.

noe jeg mener at importøren bør spares for.

 

Begge produsentene lager ypperlig produkter, men uenigheten om rettighetene til merkenavnet er stor

og endel skittkasting har forekommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt samarbeid med Morel er bortimot så perfekt som det kan bli. En enorm støtte på alle nivåer!

 

 

Mvh

Pål

 

Godt å høre :)

 

Er det med tiden håp om å finne Morel`s drivere for sjølbygg av hjemme hifi på siden din også? Please

siklet mye over dem den tiden Ljudia solgte dem, desverre la Morel ned fabrikken i England, og da forsvant både Macrom høytalerne jeg har så god erfaring med, og Morel utvalget hos Ljudia nonono

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre :)

 

Er det med tiden håp om å finne Morel`s drivere for sjølbygg av hjemme hifi på siden din også? Please

siklet mye over dem den tiden Ljudia solgte dem, desverre la Morel ned fabrikken i England, og da forsvant både Macrom høytalerne jeg har så god erfaring med, og Morel utvalget hos Ljudia nonono

Har sendt deg en PM.

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen er dette for noe kommunistisk monopol-fjas?! Virker som de norske aktørene har store problemer med konkurranse.

 

Jeg er helt enig med deg her.

Vi kan si det slik hvid det Frank sier er rett ,så må du slutte kjøpe kjøtt i Sverige for gilde har monopol.

Å importere biler fra Tyskland er ulovelig ,Norske bil importører skal ha monopol

 

Ja vi driver parrallel import ,det er ganske enkelt vi kan ikke betale dobbelt så mye til en norsk importør .

Vi ønsker å gi dere gode priser å det gjør vi .

Jeg tenker litt her ,hvem er det som tjener på det jo dere kunder.

Vi har i det siste etter vi droppet forhandler siden å gikk over til å direkte selge til kunder ,blitt slaktet av de andre importørene .

Vi kan love dere bare lave priser å huks vi skaffer alt.

HUSK HVIS DET ER NOEN MODELER DERE ØNSKER MAIL OSS SÅ SKAFFER VI DE.

 

Nå er vi lei dette ,er det virkelig sånn at Norge skal alt koste 50% en i andre land hæ.

Det var en gang at det var toll på slike produkter det er det ikke mere ,men prisen den er gått opp.,

Ja vi vil møte masse motgang, å refs alle veier,men da er det godt å se at flertallet er med oss.

Husk vi er her for dere skal få bedre priser .

Ja vi kan altid ha enge konkurranser ,vi er jo arrangør av db drag i nord norge .der er hvert fall ikke noen som kan dømme deg pga ditt valg i merke .

 

Ta en titt på våre sider http://www.boomboom.no

Vi gir pris garanti finner du samme vare billigere noen andre steder i Norge gir vi deg samme pris .

Si meg er det rett at dere kunder ikke skal få velge om dere skal betale 50% av prisen hvis dere kan ,nei

Nå er det på tide at denne drittsnakket om ,vi som prøver å gi dere et bedre tilbud slutter.

Takk for din støtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det jo en del merker som ikke har norsk importør...

Så hvis det du skriver her gjelder absolutt, så betyr jo det at folk ikke får lov til å velge fritt selv hvilket utstyr de vil bruke :rolleyes:

Det er ikke rett!

Jeg kommer i hvert fall ikke til å la andre gjøre slike avgjørelser for meg.

 

Hvor moro er det hvis alle skal ha likt utstyr?

Det er jo slik det blir om dere skal være så firkantet.

 

Jeg har valgt utstyr for å skille meg ut og for å tilfredstille mine behov.

Selvfølgelig også fordi jeg ville ha noe som kan gjøre det bra i konkurranser.

 

 

Mvh

Stian

 

Du er ikke dum du ,men de truer dere ,hvis dere ikke bruker det de vi lda kan dere ikke være ,med ,selv synes jeg det er sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norsk monopol tull!!

Det virker som alle her på berget er livredd for konkuranse. Kan du ikke konkurere i pris, har forretningsideen din kanskje ikke livets rett!!!

Alt detta er mitt!!! Her er det jeg som bestemmer!!!!

Forbanna tull hele greia!!

Hvis jeg stiller i konkuranse, hvordan finner arrangøren ut hvor jeg har kjøpt utstyret?

Tommy

 

takk skal du ha vi driver import fra andre land for videre salg .

vi er helt ening tro meg de tåler ikke konkurranse ,det ha vi fått kjenne.

http://www.boomboom.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår