Gå til innhold

Pirat import/ Acap ?

Ranger emnet


audioteam

Anbefalte innlegg

Denne regelen her bør IKKE være annerledes enn

den hobbyen dattera mi har i hundeutstilling.Hennes hund er kjøpt i Sverige

ikke på grunn av pris men av kvalitet på oppdretter.:)

Litt eldre post det her ja, men tar meg friheten til å quote likevel.

 

Er det noen i Norge som har eneretten på import av labrador, pudler, osv osv?

 

Om det finnes, sponser da disse importørene alle disse konkurransene ?

 

 

Bare lurer altså.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått bekreftet at også Emma legger seg på samme linje som oss . :)

Det vil si at produktene må være kjøpt gjennom det Norske forhandler nettet .

Mer spesifiserte detaljer gir nok Emma rede for snart .

 

Et poeng er selvsagt at om importøren godkjenner en bil med utstyr kjøpt utenfra så vil vi bøye oss for det og gi dispensasjon .

Men her er det Importøren som får bestemme . :)

 

 

Frank

 

 

Jawohl.....

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har megabillig vært i hardt vær på dette forumet?

 

Og hvem bestemmer om megabillig skal legges ned eller ikke? De som

prøver å kjøre monopol på varene sine i Norge? De skyter seg selv i

foten gang på gang.

 

Med hilsen megabillig.com

 

 

 

Jeg har venta lenge på at MB skulle bli tvunget til å legge ned, for MB har jo hvert i hardt vær på forumet her før, og da kunne vi jo bare sette oss ned å se at den sjappa skulle bli stengt hvert sekund.

Har ikke sett noe framgang enda.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har megabillig vært i hardt vær på dette forumet?

 

Og hvem bestemmer om megabillig skal legges ned eller ikke? De som

prøver å kjøre monopol på varene sine i Norge? De skyter seg selv i

foten gang på gang.

 

Med hilsen megabillig.com

 

 

Mener du å si at du\dere som firma ikke har blitt "flambert" av visse folk fra stereo bransjen på dette forumet for å drive tvilsom forrettnings virksomhet eller selge uatoriserte produkter?

 

mvh

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen som helst teknisk innsikt på Pioneer spillerne?

 

Sier du her at radio delen ikke fungerer optimalt på våre spillere?

 

Hvem driver med ulovlig virsomhet? Er det oss du sikter til?

Du er klar over at slike påstander er ulovlig, det er også ulovlig

å slenge ut negativ omtale om andre firma for egen vinning.

Når skal du holde deg til de reglene som er seriøs som du sier?

 

Har du noen gang tenkt på dem som ikke vil ha RDS?

 

Jeg bare spør? :-)

 

Med hilsen megabillig.com

 

 

 

Jeg selger til MEGET konkurranse dyktige priser i Norge, men når folk sammenligner pioneer bilstereo fra usa med det du får kjøpt i norge er man jo helt på jordet. Med tanke på at radiodeler osv ikke fungerer optimalt, ikke rds osv.

 

Men jeg kan ikke konkurrere med ulovlig virksomhet, som du oppfordrer til her.

 

Og holde seg unna de som driver seriøst..

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke å være ute i hardt vær min gode mann.

 

Gratis reklame, ingenting annet.

 

Våre varer er kjøpt og betalt for, da gjør vi hva vi vil med dem.

 

Med hilsen megabillig.com

 

 

Mener du å si at du\dere som firma ikke har blitt "flambert" av visse folk fra stereo bransjen på dette forumet for å drive tvilsom forrettnings virksomhet eller selge uatoriserte produkter?

 

mvh

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke å være ute i hardt vær min gode mann.

 

Gratis reklame, ingenting annet.

 

Våre varer er kjøpt og betalt for, da gjør vi hva vi vil med dem.

 

Med hilsen megabillig.com

 

 

Selvsagt, dette er det jeg også mener!

 

Jeg så kanskje på saken som flambering, mens dere ser selvsagt på dette som gratis reklame :) .

 

mvh

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke hatt noe problem med radio mottak i noen av radioene jeg har kjøpt i USA.....Jeg kjøper stort sett Blaupunkt for de har RDS, men det er jo ikke et must i allefall.....

Zetec:

Tror hvem som helst kan importere labrador fra utlandet, puddel også, bare papirene fra veterinær o.l. er iorden. Men kjøp puddel, den lukter ikke så jævlig!

Jeg tror det er norsk hundesport forbund som arrangerer utstillinger osv, og tror ikke det er noen regler på om du norsk bikkje eller utenlandsk bikkje. Men dette får du svar på om du henvender deg til Norges Kennel klubb eller noe i den duren.

Kos deg med den nye hunden din!

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen som helst teknisk innsikt på Pioneer spillerne?

 

Sier du her at radio delen ikke fungerer optimalt på våre spillere?

 

Hvem driver med ulovlig virsomhet? Er det oss du sikter til?

Du er klar over at slike påstander er ulovlig, det er også ulovlig

å slenge ut negativ omtale om andre firma for egen vinning.

Når skal du holde deg til de reglene som er seriøs som du sier?

 

Har du noen gang tenkt på dem som ikke vil ha RDS?

 

Jeg bare spør? :-)

 

Med hilsen megabillig.com

Oisann, du får visstnok anmelde RF da..

 

En amerikansk pioneer spiller fungerer ikke optimalt i norge med oddetallsradio. De radioene du har med europeisk radio har du ikke lov å selge til norge. Du må gjerne ta en telefon til Pioneer Norge å spørre om dette.

Er ikke de ulovlig så vet ikke jeg.

 

Men gidder ikke ta denne diskusjonen 100 ganger til..

 

Synes det er kjempeflott at disse lydibil arrangørene tar dette skrittet.

Så kanskje jeg slipper masete folk som skal ha hjelp til produkter de ikke har kjøpt hos meg.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer vel bedre enn dette Zetec?

 

Har du teknisk innsikt i spillerne du selger til kundene dine?

 

Hva RF sier bryr jeg meg ikke om, hva du sier er en annen sak. Det som kommer ut av din egen munn tar du selv ansvaret for. Les lovene i Norge om negativ omtale om andre firma for egen vinning så skjønner sikkert litt mer enn hva du gjør idag. Det er for egen vinning du spinner utav deg negativ omtale.

 

Pioneer AS i Norge har ingenting med hva vi gjør i USA og det vet de.

 

Vi hørte aldri noe mer fra adokaten demmes heller da de forsto hvor firmaet vårt var registrert. Kjører de dobbelmoral eller noe slikt? Det er da ikke så lenge siden en person fikk tilbud om å modde en amerikansk pioneer spiller ved forespørsel slik at radioen fungerte. Heller ikke lenge siden vi fikk en melding fra en av våre kunder om å bygge om en dvd spiller. Pioneer henvende karen til oss da vi visste hvordan dette ble gjort. Det er heller ikke så lenge siden Bilradiospesialisten modda en amerikansk DVD spiller slik at den fungerte i Norge. Er det bare i Norge dere kan gjøre som dere vil?

 

Det som er ulovlig angående Pioneer AS i Norge er at kun autoriserte forhandlere får lov å kjøpe disse spillerne fra DEM i tillegg til at Pioneer dekker garantiene. Ingenting annet. DU kan altså ikke selge spillere du tar inn fra andre land, hvorfor ikke? Da kutter Pioneer AS i Norge deg ut da det er et brudd med kontrakten. Det er alt som skjer.

 

Med hilsen megabillig.com

 

 

Oisann, du får visstnok anmelde RF da..

 

En amerikansk pioneer spiller fungerer ikke optimalt i norge med oddetallsradio. De radioene du har med europeisk radio har du ikke lov å selge til norge. Du må gjerne ta en telefon til Pioneer Norge å spørre om dette.

Er ikke de ulovlig så vet ikke jeg.

 

Men gidder ikke ta denne diskusjonen 100 ganger til..

 

Synes det er kjempeflott at disse lydibil arrangørene tar dette skrittet.

Så kanskje jeg slipper masete folk som skal ha hjelp til produkter de ikke har kjøpt hos meg.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at dere ikke bryr dere om produsentene, bare kjører eget løp hele veien .

Du virker jo som en meget oppadgående kar du på mb, Copyrigt lovene kan du vel også .

Tenker på Bilder, logoer osv .

 

Ellers så snakket jeg med Pioneer her om dagen de sa de fikk telefoner til stadighet fra folk som hadde kjøpt spillere i USA og radioen ikke virket .

Men trenger jo ikke være no stort problem .

Pioneer Norge er jo en del av Pioneer, som er produsent synes det de sier bør kunne taes på alvor .

 

Men men .

 

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er ulovlig angående Pioneer AS i Norge er at kun autoriserte forhandlere får lov å kjøpe disse spillerne fra DEM i tillegg til at Pioneer dekker garantiene. Ingenting annet. DU kan altså ikke selge spillere du tar inn fra andre land, hvorfor ikke? Da kutter Pioneer AS i Norge deg ut da det er et brudd med kontrakten. Det er alt som skjer.

 

Med hilsen megabillig.com

 

hehe, jeg ler av deg da.

 

Snakket med Pioneer for en liten stund siden og da sa de følgende.

 

"Er radioen amerikansk (typisk uten RDS, oddetallsradio osv) så kan vi ikke gjøre noe med det, og er heller ikke interessert i å gjøre noe med det.

Når det gjelder Radioer beregnet for europeisk marked har de enerett på import av dette."

 

Og det du sier om negativ omtale for egen vinning?

 

Skal si som en annen forhandler gjorde:

"De som vil handle hos mb gjør det uansett hva vi gjør, så jeg driter de.

Vel og merke så kan de holde seg unna min butikk når det angår hjelp i etterkant.."

 

Og jeg sier, de som vil handle hos folk som bidrar med skikkelig service/montering osv inkl i prisen, de kommer til norske forhandlere uansett.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg sier, de som vil handle hos folk som bidrar med skikkelig service/montering osv inkl i prisen, de kommer til norske forhandlere uansett.

 

 

Helt riktig, Service er det som er viktig. Der folk får god service og produkter som holder mål og virker som de skal, ja nettopp de butikkene er det de som de går tilbake til. Og det er de butikkene som får positiv omtale i miljøet der kundene er. DVS at masse positive omtaler fører til flere kunder.. Hvis jeg kjøper en radio som ikke funker i norge så råder jeg heller ingen andre til å kjøpe den. Også sender jeg radioen i retur ( angrefrist loven ).

Deretter betaler jeg 400 kr mer for en radio som fungerer.

 

 

Skulle likt å hørt hva Pioner Norge har å si om MB.

 

 

mvh Erik en ivrig Bilstereo entusiast som har mye å lære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å hørt hva Pioner Norge har å si om MB.

 

Pioneer Norge som er en del av Pioneer konsernet globalt, de har ikke noe til overs for MB og andre slike firma .

Dette vil du få bekreftet om du ringer dem .

Enkelte bør også studere Copyrigt bestemmelsene og få godkjennelse fra de som sitter på disse rettighetene før de bruker det på nettsiden sin .

 

Ellers kan jeg bare si at det Zetec sier er det samme jeg har fått høre .

 

 

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår