Gå til innhold

Jeg skal fra Oslo - Askim til helgen, trenger litt hjelp

Ranger emnet

BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

hei,

Skal fra Oslo til Askim neste helg, og sliter litt med veikunnskapene mine. Jeg vet sånn ca. at jeg må opp på "mosseveien" og følge den, videre er jeg helt blank. Prøvde meg på visveg.no, og den finner verken den ene adressen eller den andre, og gulesider.no -> kart, viser kjøreruten litt detaljert, men det manglet navn på vei å svinge av på en gang, og det blir en vei for mye... For å ikke snakke om utallige E6/18 byttinger at jeg forvirret før jeg har lagt meg ut på kjøreturen, hehehe :)

For å gjøre det hele kortfattet:

Hvilken "skilter" bør jeg følge? Hvor skal jeg kjøre mot? (Som når man skal til Svinesund i Sverige følger man bare Stockholm skiltene, hehe) Tips? Askim ligger ved Spydeberg, hvis noen lurte :)

Setter pris på svar altså :D thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

For å gjøre det hele kortfattet:

Hvilken "skilter" bør jeg følge? Hvor skal jeg kjøre mot? (Som når man skal til Svinesund i Sverige følger man bare Stockholm skiltene, hehe) Tips? Askim ligger ved Spydeberg, hvis noen lurte :)

Setter pris på svar altså :D thumpsup

Tipset er enkelt - følg Stockholm skiltene så kjører du forbi Askim :D

Skal du til Svinesund følger du E6 mot Gøteborg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dårlig spøk eller er du seriøs nå?

Nei, det han sier er riktig.

Først følger du mot Stockholm/Gøteborg et stykke.

Så skiller veien litt før Ski (avkjøringen står vel også Ski på?), og da følger du mot Stockholm.

Det tar ca 1 time fra Oslo sentrum til Askim hvis du følger fartsgrensa, og det er du nesten nødt til også for det er fotobokser hele veien...

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det han sier er riktig.

Først følger du mot Stockholm/Gøteborg et stykke.

Så skiller veien litt før Ski (avkjøringen står vel også Ski på?), og da følger du mot Stockholm.

Det tar ca 1 time fra Oslo sentrum til Askim hvis du følger fartsgrensa, og det er du nesten nødt til også for det er fotobokser hele veien...

Takk thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider