Gromit Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Noen som husker intervallet for skifte av regreim på 230F motor? Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 70000 sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Noen som husker intervallet for skifte av regreim på 230F motor? står 90 000km i min manual fra 740'n i fra 1991. Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Eller til den hopper over. Er jo tross alt ikke så fali', bortsett fra at du ikke får kjørt til jobb den morgenen det skjer da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Eller til den hopper over. Er jo tross alt ikke så fali', bortsett fra at du ikke får kjørt til jobb den morgenen det skjer da. Sånt er farlig å si.... Hvis man ikke har mye penger og lyst til å skru... Tenk deg at reggreima ryker i 100 kmt. Da får du deg en overaskelse og en tynnere lommebok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 48.000Miles(77232Km) eller 48mnd sier Autodata...... på 90Modell B230F 50.000Miles(80450Km) eller 60Mnd Sier Autodata...... på 91Modell B230F Mvh Kim Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Takker for svar. Da skifter jeg i det den runder 300 000. Ble skiftet på 235 000. ER det lurt å skifte vannpumpe i samme slengen? Ble skiftet sist regreima ble skiftet. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 volvo er så utrolig enkelt at det er vel ingen vits. tar deg jo ikke lange stunda uansett, husk å bytt løpe hjul =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Enig med den sommerkåte; bytt spennehjulet også. OG: Husk å plukke vekk gummipluggen etter ca. 1000 km etter reimbytte, finn fram ei 17 mm pipe, og løsne bolten til hjulet en tørning eller to og stram deretter igjen. Da får du tatt inn den slakken som har blitt i reima. (Særlig for B230K-motorene er det viktig å unngå kamreim-tull.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 jeg kjører alltid med ny registerreim og viftereimer i bilen. kjører en 1981 242 med B19A motor som har gått 136000km. Men den har ALDRI vert på service utenom garantiservice etter 2000km. Så viftereimane og registerreima har gjort sitt. på den forrige B23A'en min rauk registerreima etter akkurat 100 000km. Synes derfor det er litt rart at reimen fra 81 kan ha holdt så lenge (24år og 136000km?) (men tro meg.. den ser virkelig ille ut, morken og stygg som den er) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Hvor ikke bare bytte med det samme når den ser så ille ut? Så slepper du problemer når du virkelig trenger bilen.... jeg kjører alltid med ny registerreim og viftereimer i bilen. kjører en 1981 242 med B19A motor som har gått 136000km. Men den har ALDRI vert på service utenom garantiservice etter 2000km. Så viftereimane og registerreima har gjort sitt. på den forrige B23A'en min rauk registerreima etter akkurat 100 000km. Synes derfor det er litt rart at reimen fra 81 kan ha holdt så lenge (24år og 136000km?) (men tro meg.. den ser virkelig ille ut, morken og stygg som den er) Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 jeg er lat :p var egentlig tenkt å skifte den på tirsdag men så glemte jeg hele greia :D Edit: det er en B19 som skal byttes ut med en B230FK motor innen et par uker uansett, så hadde håpet jeg slapp å gjøre noe med gammelmotor'n... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Alle B230 modellene fra volvo skal gå 90 000 km før reg reim bytte.. ( Det sa mekanikeren på Volvo Lillestrøm ). Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 70.000 eller 90.000, er det ikke like greit å være på den sikre siden? ;) er km OG år det går på. er vel 4-8 år forskjell fra bil til bil(merke) Meeen. er ikke såååå farlig det med år. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 Dette med intervallene er uansett bare retningsgivende, og det gis ingen garantier. Lekker det f.eks. olje fra pakkboksen ved kamakselen og dette kommer på reima, varer den langt kortere. Hadde en Passat en gang, tror intervallet var 60.000. Vel. Reima røyk etter 50.000. Konsekvensene var heldigvis bare at det måtte monteres ny reim. Men de fleste moderne motorer i dag er av såkalt "interference design", dvs. at ventiler på vei NED møter stempler på vei OPP i et ødeleggende døds-kyss. Med så godt som de fleste normale rødblokkmotorer (dvs. som ikke har fått toppen seriøst slipt og/eller satt inn kamaksel med ultrahøyt løft) vil kamreimbrudd gå helt greit i den betydning at det ikke oppstår slike følgeskader. Men, skjer det på en B230K-motor vil resultatet uunngåelig bli krokete ventiler. Siden ventilstyringene også gjerne tar skade, blir det lett billigere å kjøpe ny topp enn å reparere den gamle - uansett flyr tusenlappene fort. Så de som har denne motoren bør ikke slurve med intervallene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.