Gå til innhold

Åssen "førstebil" har dere?

Ranger emnet


iluv2xlr8

Anbefalte innlegg

  • Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser gjennom tråden at det er MANGE! som har 240 som sin førstebil...

 

Er det mange her med dårlig selvtillit mo'n tro? ;)

 

neida, men er en del ekte nordmenn her;)

Jeg foretrekker heller murstein enn glattbarbert bakstykke i en fjortisrigga riskoker, det er jo bare flaut;) uff, jeg ga meg med å syns dem var råe når jeg var 14 år..

 

men vi støtter deg psykisk om du trenger det, hilsen fadderen din.. btw, 200kr for neste måned skal du få snart;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker ikke om SAMVITTIGHET... snakker om Selvtillit;!)

 

man må jo synke lavt for å eie en 240 eller 7 serien;!)

 

..da synker vel du enda lavere da som faktis gidder å bry deg om alle de, ifølge deg selv, "lavtstående" med 240 som førstebil? ..og det er vel heller selvtilliten din som er dårlig hvis du ikke kan bli sett kjørende rundt i en Volvo 240 :wank

 

240 Turbo er morsom vinterbil det, absolutt. Trenger forsåvidt ikke å være turbo heller. Vil man at det skal gå sidelengs så går det sidelengs ;)

 

Stor klem fra meg

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser gjennom tråden at det er MANGE! som har 240 som sin førstebil...

 

Er det mange her med dårlig selvtillit mo'n tro? ;)

 

En blir fort litt skadet med en slik oppvekst som bilfører ja ;)

 

Men kanskje finanskrisen fører noe positivt med seg. feks at kommende generasjoner blir spart for traumer med svensk industri avfall :drive2

 

 

Vil man at det skal gå sidelengs så går det sidelengs ;)

 

Tja, en baktung bil med svampete fjøring lever fort sitt eget liv på vinterføre, så jeg vil vel heller si at det går sidelengs enten en vil eller ei.

 

240`n er faktisk den værste bakhjulstrekkeren jeg noensinne har kjørt sånn sett.

Komuniserer ikke ned føreren i det heletatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha volvo turbo eller BMW 7-serie e38 som neste bil, faen så gromt.

 

Skjønner ikke helt dette jeg, hva er gromt med dette?

 

Det er klart, nå har jo ikke jeg noen oppvarmet verksted plass, så jeg er tvunget til å kjøre noe jeg ikke behøver å skru på daglig, men alikevel ;)

 

Hva vant du forresten? trøstepremie bestående av en brukt Wonderbaum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dette jeg, hva er gromt med dette?

 

Det er klart, nå har jo ikke jeg noen oppvarmet verksted plass, så jeg er tvunget til å kjøre noe jeg ikke behøver å skru på daglig, men alikevel ;)

 

Hva vant du forresten? trøstepremie bestående av en brukt Wonderbaum?

 

Jepp, jeg har et par baum i div. oppbevaringssteder da jeg ikke vil at det skal lukte hore i bilen min.. mulig du liker den lukta?

 

Alt er gromt, utseende, power, kjøreglede, alt utenom komfort i førstnevnte++

 

Da må jeg få lov til å spørre hva som er gromt med mazda 626 med snurre? ikke veit jeg åssen venner osv du har, men i min krets blir slikt ledd greit av... så sier du at dem er holdbare? unnskyld, men jeg holdt på å dunke hue i tastaturet.. er det seriøst noe du mener? at Mazda er bedre enn 24O? :repost:

 

det tar jeg desverre ikke seriøst...

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har et par baum i div. oppbevaringssteder da jeg ikke vil at det skal lukte hore i bilen min.. mulig du liker den lukta?

 

Nå har ikke jeg erfaringer som gir meg muligheten til å dra kjensel på lukten av hore, så her må jeg nok krype til korset og erkjenne at du er autoriteten på det området

 

Alt er gromt, utseende, power, kjøreglede, alt utenom komfort i førstnevnte

 

Optikeren på Lilletorget kan anbefales på det sterkeste. flinke folk

 

Da må jeg få lov til å spørre hva som er gromt med mazda 626 med snurre? ikke veit jeg åssen venner osv du har, men i min krets blir slikt ledd greit av...

 

Om det er "gromt" i andres øyne eller ei, er ikke så viktig for meg, Prosjektet mitt var vellykket, og jeg hadde masse moro med bilen de årene jeg fikk beholde den, før en trailer dro over på feil side og knuste den mot autovernet.

 

Du er inne på noe når du spør om venner.

Du har en "krets" som ler av deg om du ikke følger i de andres fotspor.

 

Jeg har VENNER, som aksepterer at jeg liker å gå litt utenfor opptråkka stier, og respekter at jeg gjør noe nytt, isteden for å kopiere alle andre for å "passe inn" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg erfaringer som gir meg muligheten til å dra kjensel på lukten av hore, så her må jeg nok krype til korset og erkjenne at du er autoriteten på det området

 

 

 

Optikeren på Lilletorget kan anbefales på det sterkeste. flinke folk

 

 

 

Om det er "gromt" i andres øyne eller ei, er ikke så viktig for meg, Prosjektet mitt var vellykket, og jeg hadde masse moro med bilen de årene jeg fikk beholde den, før en trailer dro over på feil side og knuste den mot autovernet.

 

Du er inne på noe når du spør om venner.

Du har en "krets" som ler av deg om du ikke følger i de andres fotspor.

 

Jeg har VENNER, som aksepterer at jeg liker å gå litt utenfor opptråkka stier, og respekter at jeg gjør noe nytt, isteden for å kopiere alle andre for å "passe inn" ;)

 

 

høøø? vi ler av plastraketter sa jeg, jeg skal heller ikke inn i en pga at jeg hater det EVIG og syns det er jalla! Jeg gjør jo alt for å skille meg ut, UTENOM å plassere mine fire kjære bokstaver i noe plastinnfiserte tombokser, har litt høyere mål enn det akkurat(siden jeg var fjorten, da syns jeg svære spoilere og fargerike biler med klistremerker var kult). Jeg er av de eneste gjenlevende rånere med 123 i flere mils omkrets, en til som jeg kjenner har akk skaffa seg rusten og tøff 300tdt, jeg gjør jo nettopp det å IKKE kopiere andre! Det skal du få lov til å fred med riskokerne dine;)

 

Hadde du villet skille deg ut, hadde du fått tak i en gamal crown, cressida, nissan laurel/datsun laurel,bluebird eller noe med ettermontert patrol 3.3td-motor! De gamle rwd tenker jeg på, mye gromt japansk uten plast, desverre er det maaange år siden de råeste var(70-80 tallet)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høøø? vi ler av plastraketter sa jeg, jeg skal heller ikke inn i en pga at jeg hater det EVIG og syns det er jalla! Jeg gjør jo alt for å skille meg ut, UTENOM å plassere mine fire kjære bokstaver i noe plastinnfiserte tombokser, har litt høyere mål enn det akkurat(siden jeg var fjorten, da syns jeg svære spoilere og fargerike biler med klistremerker var kult). Jeg er av de eneste gjenlevende rånere med 123 i flere mils omkrets, en til som jeg kjenner har akk skaffa seg rusten og tøff 300tdt, jeg gjør jo nettopp det å IKKE kopiere andre! Det skal du få lov til å fred med riskokerne dine;)

 

Hadde du villet skille deg ut, hadde du fått tak i en gamal crown, cressida, nissan laurel/datsun laurel,bluebird eller noe med ettermontert patrol 3.3td-motor! De gamle rwd tenker jeg på, mye gromt japansk uten plast, desverre er det maaange år siden de råeste var(70-80 tallet)

 

Om det er så at du kjører en gammel tysk oljebrenner, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du går i fistel over min berettigede kritikk av kjøregenskapene på en 240.

 

Mercedes har jeg ikke utalt meg om, det har vel forhåpentligvis skjedd noe med dem på de 20 årene som har gått siden sist jeg kjørte en (en ikke direkte sprek 69 220D)

 

Men du kan jo gjerne fortelle meg hva du har gjordt med din bil som ikke et utall personer gjorde den gang disse bilene var verdt mer enn det dama i kassa på skurvakiosken får i feriepenger.

Bortsett fra og sette inn et kinesisk produsert stereo anlegg da ;)

 

Og såvidt jeg kan se har vel ingen av "plastrakettene" jeg har eid de siste 20 årene hatt nevneverdig mer plast enn hverken 240, 123 eller noen av de andre "gromme" sakene du ramser opp. de plassene som japsene har brukt plast der tyske og svenske fabrikater fra 80 tallet ikke har det, har det faktisk vist seg å være en fordel (det må jo være en grunn til at MB,Audi,BMW,Volvo og Saab med fler kom etter på det punktet)

 

Hvorfor maser du forresten om klistremerker og svære spoilere?

Kan ikke huske at jeg har predikert for å tapetsere biler med denslags, uansett fabrikat.

det er dine ungdoms synder, ikke mine.

Faktum er det at da jeg begikk mine ungdoms synder var chromespoke felger, laksetrapper, gule Cibie lykter og revehaler atskillig lettere å få tak i enn Torshov vinger og klistremerker uten at det fristet så mye mer

 

Joda, japsene du ramser opp er greie biler det, men jeg er nå engang svak for 2 dørs Mazda m bensin motorer, diesel er rett og slett ikke min greie og flere av bilene du ramser opp nå begynner å bli rimelig vanskelig å finne uten store rustskader

 

PS jeg har enda ikke eid en japse som ikke var produsert på 70 eller 80 tallet :angelsmili:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..da synker vel du enda lavere da som faktis gidder å bry deg om alle de, ifølge deg selv, "lavtstående" med 240 som førstebil? ..og det er vel heller selvtilliten din som er dårlig hvis du ikke kan bli sett kjørende rundt i en Volvo 240 :wank

 

240 Turbo er morsom vinterbil det, absolutt. Trenger forsåvidt ikke å være turbo heller. Vil man at det skal gå sidelengs så går det sidelengs ;)

 

Stor klem fra meg

 

veeeeeeeel- nå er jeg mere vandt til å kjøre sidelengs med fulle ratt utslag i fart på 100 + .. det klarer du ikke med en sløv 240 kompis! Jeg henger ikke på p-plasser og råner i sirkler

 

Selv om det er glatt trenger du hk for å faktisk opnå fart og kjøre radig gjennom svinga;!) 240 er så absolutt ikke tingen!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har et par baum i div. oppbevaringssteder da jeg ikke vil at det skal lukte hore i bilen min.. mulig du liker den lukta?

 

Alt er gromt, utseende, power, kjøreglede, alt utenom komfort i førstnevnte++

 

Da må jeg få lov til å spørre hva som er gromt med mazda 626 med snurre? ikke veit jeg åssen venner osv du har, men i min krets blir slikt ledd greit av... så sier du at dem er holdbare? unnskyld, men jeg holdt på å dunke hue i tastaturet.. er det seriøst noe du mener? at Mazda er bedre enn 24O? :repost:

 

det tar jeg desverre ikke seriøst...

 

Ja til 626 FE motor med snurre, det er gromt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 360 er forresten MYE bedre bil enn både 240 og 740 på alle måter! skulle bare hivi inn en sprek motor med mye hk så hadde det vært grisemorro

 

så du mener den er penere enn en 240 også? jeg ler godt nå! Jeg har problemer med å ta det seriøst det du sier her. Ikke er dem like holdbare som 2/7-serien heller, bedre å skrense med 240, lengre akselavstand, mer stabil,bare få den stiv nok og gjerne fk,ft-motor eller 230et.

 

Å ja, jeg har (hatt) begge deler.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår