jettamaster Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 kva er forskjellen mellom ein 1.6 og 1.8L motor? forgasser er alt likt bortsett fra stempler og slikt?? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 kva er forskjellen mellom ein 1.6 og 1.8L motor? forgasserer alt likt bortsett fra stempler og slikt?? Forgasseren har litt andre dyse-instillinger, men ikke noe du merker noe særlig til.. ellers så har også 1,6 og 1,8 samme borring , stempler og råder, men veiven har mindre slaglengde.. så motorene er egentlig ganske like... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Forgasseren har litt andre dyse-instillinger, men ikke noe du merker noe særlig til.. ellers så har også 1,6 og 1,8 samme borring , stempler og råder, men veiven har mindre slaglengde.. så motorene er egentlig ganske like... det var det eg meinte, samme borring og slikt men veiven er forskjellen. forgasser dritet driter eg i. så viss eg vil ha ein 1,8 så skifter eg bare veiven??? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 det var det eg meinte, samme borring og slikt men veiven er forskjellen.forgasser dritet driter eg i. så viss eg vil ha ein 1,8 så skifter eg bare veiven??? Ja, har ikke sett på ting som oljepumpe eller andre ting, men ettersom det ser ut for meg, så vil det holde ja.. kan gå gjennom etka bedre i morgen og bekrefte ting for deg.. Hvilken motorkode/ årsmodel har du nå ? btw: Nå er det fest :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silvergti Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Sikkert EZ = 75 gamp 1.6 GU = 90 gamp 1.8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Sikkert EZ = 75 gamp 1.6GU = 90 gamp 1.8 da har jeg skjekket gjennom etka og funnet ut for gu og ez, så er rådene like men stemplene ulike... ser ut som du må bytte stempel og veiv, ialllefall for disse to motorkodene.... har en 1.8 du kan kan kjøpe ganske billig hvis du vi... ikke noe problem å bygge om uansett..... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg