Gå til innhold

Ny verdensrekord for gateregga biler :D

Ranger emnet


BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Det er litt rart det ikke gikk fortere. Jeg mener, nesten 240hk mer en McLaren F1 GTR har, men den veide vell bare 915kg!!! ? (Eller var den en annen McLaren bil de brukte) Mere rart er det kansje at Koenigsegg CCR på 1180kg ikke var den raskeste, har vell ikke så mye dårligere aerodynamikk. Riktig nokk har den 34 hk mindre, men så veier den jo 120kg mindre å da.

 

Edit: McLaren F1 LM som hadde den forige verdensrekorden: 1062kg og 680hk, ble bare laget 5 av disse, så jeg kan nesten ikke ønske meg en til jul :D

- 1986 Opel Ascona 1,8

 

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wiktory

Det er litt rart det ikke gikk fortere. Jeg mener, nesten 240hk mer en McLaren F1 GTR har, men den veide vell bare 915kg!!! ? (Eller var den en annen McLaren bil de brukte) Mere rart er det kansje at Koenigsegg CCR på 1180kg ikke var den raskeste, har vell ikke så mye dårligere aerodynamikk. Riktig nokk har den 34 hk mindre, men så veier den jo 120kg mindre å da.

 

Edit: McLaren F1 LM som hadde den forige verdensrekorden: 1062kg og 680hk, ble bare laget 5 av disse, så jeg kan nesten ikke ønske meg en til jul :D

 

Dette er sikkert fordi noen biler har bedre trykk mot bakken enn andre. Og da blir jo bilen tyngre i høye hastigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

vekt har vel ikke så mye å si når det gjelder toppfart?

er vel mest hestekrefter og luftmotstand som spiller inn..

men skulle ikke koenigiegegisgsieg klare over 400?

 

"Teoretisk sett" skulle den klare det.

 

Tror ikke vi skal begynne å vurdere aerodynamikk og hk og spoilere nå, det ligger nok enormt nøyaktig vitenskap bak dette :)

 

400 km/t må være et KICK å oppleve :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Supraguy

Hadde en film på pc'en en gang, filmet inni en mclaren gjøre 399 eller 400km/t. Noen som har sett denne?

 

Har'n men ikke no host til og laste opp.

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår