Gå til innhold

Ran fra Volvo

Ranger emnet


Gromit

Anbefalte innlegg

og de har en behagelig pris også. er veldig enkelt. løsner 2 låsene nederst. skrur løs skruene øverst og de fremom radioen ved girstanga og bare drar det mot deg, så har du det løst. er bare og løfte ut og stappe inn ny pære. megaenkelt.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg 2 sånne med blått lys, det blir helt sikkert bra. De skulle passe etter måla jeg tok så da har jeg det fint. blir omtrent samme prisen om jeg skulle ha hatt de fra Volvo, men disse lyser omtrent 80 ganger lengre enn ei vanlig pære så de følger sikkert bilen til sin død.

 

nyspeedolys.jpg

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240GL

Som Gromit sa. Et tips i tillegg: Følg de brune ledningene.

 

som er tillførsel;) menne det er et kjent problem at det blir dårlig kontakt/jording til de lysene;) jeg koblet nye ledninger pga de gamle var blitt morkent å ødelagt...:rolleyes: [/b]

 

edit: etter litt nærmere sjekk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er løse sokler på pæren , går ofte å pelle ut pæren fra sokkelen, er små sokkelløse, hvis ikke så er orginal-pærene på renault av samme typen, med løse pærer, men er ofte skiftet ut til fordel for de faste(fra osram forresten) for enklere arbeide(gjør det hver gang jeg).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by v240tic85

det er jo bare og bruke vanlige flatsokkelpærer da! trenger ikke halogen! lyser ikke noe bedre de dær ! funker like bra med vanlige flatsokkelpærer kjøpt på chlaas olson

 

Funker like bra, ja. Men det hjelper jo lite i og med at de ikke passer i instrumentet.

Ble endret i 89, tror jeg. De gamle soklene med løse pærer passer ikke i de nye instrumentene. Fant ut dette "the hard way" da jeg byttet instrumentpanel i en 81 mod. Måtte kjøpe nye pærer på den lokale bensinstasjonen : NOK 120,- pr. stk . :mad:

 

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda værre. Volvo tar 95kr. men som lengre oppe. Har bestilt blå diodepærer fra dioder.no så får vi se hvordan det går. de skal passe for jeg ba fyren måle de noe han gjorde. det kaller man service!

 

v240tic85: Selvsagt hadde jeg brukt det du sa om det hadde gått men pærene er loddet fast i den sokkelen vi snakker om. du ser bildet av pæra på side1 Devil anger2

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Sånne

 

speedolys.jpg

 

scorpioen min brukte sånne pærer, kjøpte de for ca 10 kr på shell.. må ærlig innrømme at det tok et halvt år før eg fant sånne, for alle sa de ikkje hadde, helt til eg sjøl gikk gjennom skuffene på shell der eg jobbet, og fant både i 12 og 24v.. så du har nok blitt lurt ;)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. ser du. Nå kan han som sa at jeg måtte svelge stoltheten min svelge den selv :P Men rart. for jeg tror de fleste bilmerkene bruker den pæra der siden det er OSRAM som lager de og er litt sterkere enn de andre på 1.2 watt. Men har nå uansett bestilt diodelamper til det her formålet. type blå. så har jeg satt blå silikonhetter ved viftene. så nå skal instrumentene bli blåmann :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår