240classic Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 er likt fra 81 til 93mod de holderne der.. Siter -Volvo 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 litt of topic men... jeg har ikke lys der jeg stiller varmen og vifta osv :S hvordan får jeg tilbake det igjen?:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by x8|volvo litt of topic men... jeg har ikke lys der jeg stiller varmen og vifta osv :S hvordan får jeg tilbake det igjen?:rolleyes: du skrur løs midtkonsollen og bytter pærene med noen nye. så enkelt er det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 og de har en behagelig pris også. er veldig enkelt. løsner 2 låsene nederst. skrur løs skruene øverst og de fremom radioen ved girstanga og bare drar det mot deg, så har du det løst. er bare og løfte ut og stappe inn ny pære. megaenkelt. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Som Gromit sa. Et tips i tillegg: Følg de brune ledningene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Bestilte meg 2 sånne med blått lys, det blir helt sikkert bra. De skulle passe etter måla jeg tok så da har jeg det fint. blir omtrent samme prisen om jeg skulle ha hatt de fra Volvo, men disse lyser omtrent 80 ganger lengre enn ei vanlig pære så de følger sikkert bilen til sin død. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by 240GL Som Gromit sa. Et tips i tillegg: Følg de brune ledningene. som er tillførsel;) menne det er et kjent problem at det blir dårlig kontakt/jording til de lysene;) jeg koblet nye ledninger pga de gamle var blitt morkent å ødelagt...:rolleyes: [/b] edit: etter litt nærmere sjekk;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Sjekk om det er løse sokler på pæren , går ofte å pelle ut pæren fra sokkelen, er små sokkelløse, hvis ikke så er orginal-pærene på renault av samme typen, med løse pærer, men er ofte skiftet ut til fordel for de faste(fra osram forresten) for enklere arbeide(gjør det hver gang jeg). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by Vomaz som er jording;) Det var rart! Da har du en bil som er annerledes koblet enn begge mine biler - som begge stemmer med koblingsskjemaet. Der er strøm til instrument- og betjeningsbelysning brun, og forbindelse til jord svart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 det er jo bare og bruke vanlige flatsokkelpærer da! trenger ikke halogen! lyser ikke noe bedre de dær ! funker like bra med vanlige flatsokkelpærer kjøpt på chlaas olson Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Originally posted by v240tic85 det er jo bare og bruke vanlige flatsokkelpærer da! trenger ikke halogen! lyser ikke noe bedre de dær ! funker like bra med vanlige flatsokkelpærer kjøpt på chlaas olson Funker like bra, ja. Men det hjelper jo lite i og med at de ikke passer i instrumentet. Ble endret i 89, tror jeg. De gamle soklene med løse pærer passer ikke i de nye instrumentene. Fant ut dette "the hard way" da jeg byttet instrumentpanel i en 81 mod. Måtte kjøpe nye pærer på den lokale bensinstasjonen : NOK 120,- pr. stk . :mad: Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Enda værre. Volvo tar 95kr. men som lengre oppe. Har bestilt blå diodepærer fra dioder.no så får vi se hvordan det går. de skal passe for jeg ba fyren måle de noe han gjorde. det kaller man service! v240tic85: Selvsagt hadde jeg brukt det du sa om det hadde gått men pærene er loddet fast i den sokkelen vi snakker om. du ser bildet av pæra på side1 Devil anger2 Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Originally posted by Gromit Sånne scorpioen min brukte sånne pærer, kjøpte de for ca 10 kr på shell.. må ærlig innrømme at det tok et halvt år før eg fant sånne, for alle sa de ikkje hadde, helt til eg sjøl gikk gjennom skuffene på shell der eg jobbet, og fant både i 12 og 24v.. så du har nok blitt lurt ;) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 hehe. ser du. Nå kan han som sa at jeg måtte svelge stoltheten min svelge den selv :P Men rart. for jeg tror de fleste bilmerkene bruker den pæra der siden det er OSRAM som lager de og er litt sterkere enn de andre på 1.2 watt. Men har nå uansett bestilt diodelamper til det her formålet. type blå. så har jeg satt blå silikonhetter ved viftene. så nå skal instrumentene bli blåmann :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg