Gå til innhold

Kabeltrekking.


Dulle

Anbefalte innlegg

OK..nå er jeg jævlig frustrert her. Finner absolutt ingen steder å trekke kabler inn i kupeen. På g20.net er det en fyr som foreslår at jeg skal ta av et hjul og greier. Må da være en enklere måte enn dette?

 

Nå har jeg vært ute i bilen i halvannen time. Det eneste jeg fant var en stor gummipakning som det gikk et stort rør inn i, på passasjersiden av torpedoveggen, sånn litt mot midten..men denne virka jævla tjukk, og jeg har ingen syler hjemme, så jeg prøvde med en nål, men det gikk ikke..

 

Så..kom an folks..bare fortell hvor dere har trukket kabler. Det er jo mye folk her som har anlegg osv..

Hvis dere kan få tatt noen bilder også, så er det enda bedre..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dulle

OK..nå er jeg jævlig frustrert her. Finner absolutt ingen steder å trekke kabler inn i kupeen. På g20.net er det en fyr som foreslår at jeg skal ta av et hjul og greier. Må da være en enklere måte enn dette?

 

Nå har jeg vært ute i bilen i halvannen time. Det eneste jeg fant var en stor gummipakning som det gikk et stort rør inn i, på passasjersiden av torpedoveggen, sånn litt mot midten..men denne virka jævla tjukk, og jeg har ingen syler hjemme, så jeg prøvde med en nål, men det gikk ikke..

 

Så..kom an folks..bare fortell hvor dere har trukket kabler. Det er jo mye folk her som har anlegg osv..

Hvis dere kan få tatt noen bilder også, så er det enda bedre..

 

Fant et fint hull på høgre sida av bilen,,tok vekk skuffe/hylle tingen som er framfor passasjersetet, tok ut gummi "korken" som stod i hullet og trykte den gjennom,,,skar til gumi korken etterpå slik at eg fekk den inn ilag med kabelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by P11GT

Her er bilde av hvor jeg trekket kabelen til anlegget mitt

 

 

 

Du må nok laste opp bildene til internett for at vi skal kunne se de...

 

Her er en link til diverse gratis-plasser hvor du kan laste opp bilder...:)

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54462

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr_primera

 

Du må nok laste opp bildene til internett for at vi skal kunne se de...

 

Her er en link til diverse gratis-plasser hvor du kan laste opp bilder...:)

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54462

 

Det er første gangen jeg prøvde meg på å laste opp bilde, og jeg har ikke så voldsomt peil på sånne internett ting. Skal prøve å se om jeg får fikkset det, men nå er jeg på jobb.

Takk for linkene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn mellom inner og ytterskjermen ved åpningen ved påfyllingen til vindusspyleren. Fulgte bare karrosseriet (brukte lang ståltråd) og kom ut ved det ene dørhengselet (høyre side). Trakk inn gjennom en gummiforing nederst ved A-stolpen.

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NISMO Racing: Hvor mye måtte du demontere for å få til dette?

Jeg har nemlig sett det hullet..går masse kabler der.. men jeg kommer ikke med hånda langt nok nedi til å få riktig vinkel på kabelen. Den forsvinner bare ned i fronten av skjermen :\

 

Men jeg har faktisk hørt flere som har dratt den igjennom her. Mulig jeg får bruke litt tid på det.

 

Kuli: Gjennom ved rattstammen faktisk. Åssen kom du til der? Tok ut motoren? :)

 

Jeg blir egentlig ganske oppgitt av at Nissan har gjort dette så vanskelig. Tror de ærlig talt at originalanlegg er nok for ALLE som kjøper P11?? :rolleyes:

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg demonterte dekselet nederst ved beina der gjennomføringen er, og dekselene langs døråpningen. Deretter dro jeg kabelen langs døråpningen, under baksetet og til bagasjen. Men banna noen timer før jeg fikk den gjennom skjermen!! Mener cluet var å treffe hullet der dørhengslet er..Er en stund siden, mye er fortrengt:rolleyes:

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På P10 er det jo kjempeenkelt. åpner man hanskerommet kommer man inn i dasjen selv med megapølserfingrer..og så er det en gummipropp nesten rett bak hanskerommet. Veldig enkelt og fint. Litt FOR enkelt ser det ut til..siden de forandret det til P11..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av hvor jeg trekket kabelen til anlegget mitt

 

normal_kabel2.jpg

 

normal_kabel1.jpg

 

Ja! Det var der jeg prøvde ¨komme gjennom på min og..prøvde med kniv, prøve med nål..syl hadde jo vært tingen, men den hadde vi ikke hjemme..doh.

Men hvor cirka kommer kabelen ut på innsiden da? Mye stress å finne den igjen, eller ser man den med en gang?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår