Gå til innhold

Ae86????

Ranger emnet


flesvik

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by SeVenOFnine

Noen som har vært innom en side der det står litt om hvordan den motoren og turbo fungerer..? Noen som vet omd et finnes kit ?

 

Turbo på 4a-ge er ganske vanlig. Det funker bra som bare det.

 

Står mye om dette på forumet til: http://www.club4ag.com

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

 

 

Første gang jeg så en AE86 var 3 år siden. Vi satt på nettet, og søkte etter trimmdeler og styling til en vanlig corolla gt (AE82) På en side kom vi over Rallykids videoen, med en brun trueno som drifta noe helt idiotisk. Etter dette bestemte jeg meg for en dag å skaffe en AE86. ! år senere så jeg Initial-D... Det gjorde jo ikke saken noe bedre.....

Nimmen... denne har jeg sett også. Sjekka litt og jammen ligger ikke SAMME filmen på SAMME sted fortsatt?! Takk til bossen på http://www.r-a-c-e-r-s.net som fortsatt hoster Rally Kidz thumbsup.gif

 

Dette var før jeg visste hva drifting var. På samme tiden lastet jeg ned et klipp fra http://www.bilprat.no (?) med en rød og en sølvgrå 200sx som paralelldrifter på ei smal bane. Gærninger tenkte jeg.

Senere får jeg masse D1GP filmer fra en venn. Da var JEG frelst wack.gif

Gikk rundt og tenkte at "sånn" skulle man gjort i Norge, men Norge; hva er vel det? Alt som er moro er for forbudt eller jævla dyrt. smash.gif

Og før jeg har gått ut og tenkt meg om har det alt vært drift day på Rudskogen i regi av FSR. notworthy.gif

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

Nimmen... denne har jeg sett også. Sjekka litt og jammen ligger ikke SAMME filmen på SAMME sted fortsatt?! Takk til bossen på http://www.r-a-c-e-r-s.net som fortsatt hoster Rally Kidz thumbsup.gif

 

Takk!! Skody du er dagens helt!!!thumpsup Jeg har savna den filmen!! Den er bare helt rå!:D

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo litt rå da! Hmm, kan ta sin tid før min drøm om ae86 blir realisert.. Kommer an på om jeg får lån eller ikke. Hvs ikke selger jeg alt jeg har og kjøper ae86, hvis jeg får må jeg jo betale ned lånet, selge audien og kjøpe ae86:D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Litt off topic, men det er Youichi Imamura som kjører i Rally Kids videoen. Før han ble hyret til å kjøre den nydelige Apex'i RX-7'en ;)

 

Godt nok topic for meg! :) Har alltid lurt på hvem det var! Du vet ikke noen flere av han og truenoen vel?

 

Den filmen svarer vel også ganske bra på det denne tråden spør om og...

 

Originally posted by flesvik

hva er det med toyota corolla AE86? etter som jeg har skjønnt er den stygg (som alle corollaer) og har lite krefter. eneste fordelen er vel at den har bakhjulstrekk.

 

Men spørsmålet er hvorfor er det bilen alle snakker om og vil kjøpe når det gjelder drifting. hva er det som er så bra med den? er det vektfordelinga, det at den er lett, understell, chassi eller prisen?

 

det jeg ihvertfall har skjønnt er at den ikke har vært solgt i norge og er vanskelig og få tak i. (er det derfor?)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audien ble solgt, pønsker da på ae86. Men har ikke tid til å importere selv:( Hvem kan skaffe meg en ae86 ferdig regga på norske skilter til maks 35000? Ikke i aller nærmeste fremtid, bare en feeler på om det er mulig, og hvem som kan skaffe:)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en AE86 er til salgs i norge er et ganske sjeldent fenomen. Nå solgte jo akkurat Rallyroger sin, så da er det vel en stund til neste gang...

 

Det er godt mulig vi skal hente en AE86 til i danmark utover mot våren. Kan jo alltids se om vi kan ta med en til. men om vi kan det kommer jo helt an på hvor mange som drar ned for å hente den neste. Dessuten er det ingen av oss som har penger å legge ut heller. Jeg ville heller anbefale deg å snakke med noen som tar inn biler fra danmark, eller rett og slett ta det i sommerferien, eller en langhelg. Det blir nok billigst. Jeg rakk selv opp og ned på 2 dager.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har ikke cash før til sommerferien uansett:D Så da blir det kanskje `rolla til sommercruisinga:) Ut å bytte bremseband, tappe tanken (fyllte diesel doh ) og litt rep av elfeil på rekordn, så holder den til sommern:D Den er forresten arti å slædde med, kan legge dritfeite kontrakombinasjoner i nærheten av der jeg bor. Lett bil, lang akselavstand = gøy å lett å slædde med:) trenger bare sperre nå så... Nei vent, jeg skal jo ha ae86:D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår