Aalerud Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Hei! Jeg skal i gang med å bygge om min 1.6gl til GTI 8V nå. Usikker på hvor stort jeg skal gjøre dette så: 1: Lurte da på hva som må byttes for kun å få bilen til å gå og kunne brukes? 2: Også hva som må byttes for at den skal bli godkjent? 3: Delene kommer fra en scirocco 2, men det meste passer vel overens, eller? Har søkt, men fant ikke noe konkret om hva som må byttes. ;) Siter (o) VW Golf GTI 00 mod (x) VW Golf GTI 97 mod (x) Audi A4 avant 1.8T 01 mod (x) Nissan Primera 2.0 SRI 95 mod (x) VW Golf 2 1,6 gl 88 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 1: Trenger bare å bytte motor, ledningsnett og bensinsystem\tenningsystem for å få det til å gå, kan sikkert bruke kassa fra 1,6 på motoren, men da må du sikkert ha lammel fra 1,6L motoren, skal du ha gti kasse må du også ha drivakslser og drivledd fra gti. 2: Bakstilling med skivebrems, bremseregulator og stabstag som er standard på gti. Ventilerte skiver foran(239*20mm) og større bremsekraftforsterker, 9", vanlig har 7". Og Krengingshemmer foran hvis du ikke har det fra før. 3: har ikke peil. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Skivebrems bak er ikke standard på alle gti, så det kan hende du slipper bytte den (uten at jeg skal være bastant). min 85mod gti8v hadde i utgangspunktet tromler bak. 16v-bakstilling nå:) Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Har faktisk sett det på noen gti modeller at de har trommeler bak, men aldri på en her i norge, bare på bilder. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 meiner å ha hørt at i USA som kom de med tromler på GTI 8v f.o.m 90 og til 92 (ja riktig, 92).... men alikevel, deres lover har ikke noe av betydning her! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by Aalerud Hei! Jeg skal i gang med å bygge om min 1.6gl til GTI 8V nå. Usikker på hvor stort jeg skal gjøre dette så: 1: Lurte da på hva som må byttes for kun å få bilen til å gå og kunne brukes? 2: Også hva som må byttes for at den skal bli godkjent? 3: Delene kommer fra en scirocco 2, men det meste passer vel overens, eller? Har søkt, men fant ikke noe konkret om hva som må byttes. ;) Scirocco har innsuget feil vei, så luftmengdemåleren vil havne der du har batteriet Det enkleste og billigste er å selge bilen din og kjøpe deg GTI Du må bytte bremser foran og bak, stabstag, fjærer, dempere, bakaksel, motor og gear fra Golf II GTI Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by mr.jenssen Skivebrems bak er ikke standard på alle gti, så det kan hende du slipper bytte den (uten at jeg skal være bastant). min 85mod gti8v hadde i utgangspunktet tromler bak. 16v-bakstilling nå:) nå ble jeg "lettet" her... min GTI er nemlig ombygd fra 1.8GL og jeg har fortsatt tromler bak. nå har ikke min vært på eu-kontroll enda, men vi får se i mai :D (kjører fortsatt på GL-kasse) Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Møller krever skiver bak i skrivet du må ha for å få det godkjent, så det hjelper nok lite. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 16v ja, men min hadde som sagt ikke det! Året etter, altså 1986, kom de med skiver. Kun i 1985 at gti8v hadde tromler bak. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 hmm, hvorfor står det da at gti 8v har skiver bak i min instruksjonbok fra 85?? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by trra hmm, hvorfor står det da at gti 8v har skiver bak i min instruksjonbok fra 85?? fordi alle som var solgt i norge hadde det... Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Har jo skjønt det, men mr.jenssen sa : 16v ja, men min hadde som sagt ikke det! Året etter, altså 1986, kom de med skiver. Kun i 1985 at gti8v hadde tromler bak. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aalerud Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Men, passer resten av motoren uten om det med luftemengdemåleren på feil plass? For det må jeg kunne ordne på en måte. Har nemlig en kompis som har en scirocco 2 . Å jeg får da den nåværende motoren i denne bilen meget billig vis jeg hjelper han å skru den ut, med drivverk osv. Siter (o) VW Golf GTI 00 mod (x) VW Golf GTI 97 mod (x) Audi A4 avant 1.8T 01 mod (x) Nissan Primera 2.0 SRI 95 mod (x) VW Golf 2 1,6 gl 88 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Scirocco baserer seg på Golf I, så mulig kassene er noe forskjellig. Drivaksler er nok forskjellig. Eneste som er likt på rocco er nok selve motoren, uten eksos og innsug Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aalerud Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Så kan jeg sette den i med mine drivaksler og girkasse? Siter (o) VW Golf GTI 00 mod (x) VW Golf GTI 97 mod (x) Audi A4 avant 1.8T 01 mod (x) Nissan Primera 2.0 SRI 95 mod (x) VW Golf 2 1,6 gl 88 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg