Gå til innhold

Skal kjøpe 97' Primera GX 2.0

vladnag

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal gå til innkjøp av ny bil nå, en '97 Primera 2.0GX med nesten 70' KM på telleren.

Er det noe spesielt man bør se etter på disse bilene? svakheter osv? bilen ser veldig fin ut, ikke noe rust noen steder.

Uansett, det første jeg har planlagt å gjøre er å bytte luftfilter, vil ha kona filter, hvor får jeg tak i det til denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vladnag

Uansett, det første jeg har planlagt å gjøre er å bytte luftfilter, vil ha kona filter, hvor får jeg tak i det til denne bilen?

Vel, du må starte med å gifte deg..og så..

Nei..beklager min dårlige humor.

Hvis du kjøper bilen så er du velkommen i gjenget, og velkommen til en bra forum :)

Konfilter får du kjøpt mange steder. Er en tråd om akkurat det nå i disse dager. Tror nok at f.eks Crazy Tuning kan levere KN 57i kit til bilen, samt at Pipercross, aPexi og diverse også lager. Men hør med CT..de fikser det nok :)

Ellers..ting og se på. Sjekk forstilling. Multi-linken eter foringer. Knaker det foran når du kjører, så må de byttes foringer. Jeg lurer på om ikke foringene på det øverste staget koster 1000 spenn. Og hele staget, med foringer kommer på 1700. Må du ha den på verksted bruker de vel cirka en time på å ta ut og sette inn de nye foringene, og en time koster vel cirka 700 kroner, så du ender opp med cirka samme pris, og da kan det jo være like greit å bytte hele greia..

Ellers har jeg hørt at et problem med girkassene er at de hopper ut av 5. selv om jeg ikke har merka noe til det selv. Jeg vet dog at reversen kan være litt vrien, om man ikke er bestemt nok :)

Og så har du rusta. Kanaler, skjermer, spesielt bak, spesielt rundt bensinrøret til tanken.

uhmmmm...tja..da kom jeg forsåvidt ikke på mer. Håper det hjalp litt hvertfall :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er AC på den, og den fungerer.

Bilen virker veldig "tight" og fin, det er ikke noe som knakler, banker eller lager ulyder på noen som helst måte. Selger har bilen på verksted nå, fordi det ene "registerkjede-hjulet" begynner å bli slarkete, skal forhåpentligvis hente bilen i dag! :)

Er ikke rust noen steder såvidt jeg har kunnet se, men skal ha den opp på bukk for å kikke nærmere. bra du sa det med røret til bensintanken, det hadde jeg aldri kommet på :)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi....

1ne registerkjede hjulet... Hørtes dyrt ut..

Vist det 1ne er unormalt slitt, er det noe feil med den kam akslinga(foringene til den eller no)..

Normalt er i så fall allt slitt.. nytt kjede, nye hjul, nye kjede strammere osv osv osv..

Kjedet og tilhørende kjedehjul slites jo til med tiden..! Anbefalt og bytte alt vist det først skal byttes no slikt..!!

Jaja..! eg ska ikkje påstå eg har no peiling, men vist et kjedehjul er slitt til det bør byttes, bør nå alt som har no med det kjedet og gjøre byttes (+kjedet)..

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Herlig. Skrev under kjøpekontrakt i går!

Selgeren bytter HELE registeret (forrige eieren hadde ikke byttet olje ofte nok, iflg verksted, så registeret har blitt slitt.)

så alt i alt, når jeg får bilen har selgeren byttet register og toppakning, clutch, mansjett H/V side foran, viskermotor, og tatt en stensprut i ruta

Rep for over 25K, og jeg slipper å betale ekstra! :)

OG, jeg får med noen 17" ALU med 215 dekk på.

Gleder meg som en unge til bilen er ferdig på verkstedet!

ENDELIG NY BIL!! :) *juble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider