Gå til innhold

Passende forsterker til Focal Kp 165??

Ranger emnet


webbie

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et Focal frontsett, og vil gjerne ha forslag til hvilken forsterker som kan passe til dette for å få dette til å låte bra... :) Tenker også på å kjøpe en sub som passer bra sammen med dette... Kom med forslag folkens! Hvis noen private/forhandlere har noen tilbud, så send dem gjerne gjennom pm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by webbie

Har kjøpt meg et Focal frontsett, og vil gjerne ha forslag til hvilken forsterker som kan passe til dette for å få dette til å låte bra... :) Tenker også på å kjøpe en sub som passer bra sammen med dette... Kom med forslag folkens! Hvis noen private/forhandlere har noen tilbud, så send dem gjerne gjennom pm...

Personlig så vil jeg sterkt anbefale en Audison Lrx 2.500, den vil nok dra 165kp rimelig bra for å si det slik... Focal og Audison sies å teste sine produkter mot hverandre slik at en Focal-Audison kombinasjon pleier alltid å låte bra! Til suben så ville jeg godt for en Audison Lrx 1.400, den takler harde laster, ned i 1Ohm, se her hva lyd og bilde har å si om Lrx 1.400... Selve suben får noen andre anbefale, er så mye bra der ute! Vet ikke om dette ble for dyrt for deg eller hvilken prisklasse du kunne tenke deg. Jeg er dessverre ingen importør/forhandler så jeg kan ikke gi deg noen gode tilbud :-(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autod

Hei!

jeg ville nok også kikket på audison, eller JLaudio.

hadde vært fint om du hadde en sum du ønsket å bruke?

har sendt deg en pm med litt forslag:)

Vil bare presisere at det finnes jo en hel haug med andre merker enn Audison som også er helt knall! Kunne fort virke som om mitt forrige innlegg var preget av en "det-jeg-har-er-best-så-kjøp-det" holdning. Det var evt ikke meningen :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal og Audison er ment å fungere bra sammen ja, MEN det finnes nok mye annet som vil fungere bra på disse høyttalerne.

 

Selv elsker jeg kombinasjonen HiFonics Olympus XI og Focal 165 K2P :D

Dette er også en relativt kostbar forsterker, vesentlig dyrere enn Lrx-serien.

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by webbie

Hvor kraftig forsterker trenger jeg egentlig? Pratet med en kar som mente jeg ville klare meg med en Audison lrx 4.300 til både frontsett og bass om jeg ikke hadde krav om altfor mye bass.... kan dette stemme, eller blir det for tamt?

 

 

Det vil nok fungere utmerket ;)

Den forsterkeren er meget strømsterk, så den skal kunne få godt med liv i de høyttalerne.

Om du har 50 eller 100 watt betyr lite. Det vil utgjøre et par dB (i teorien 3dB).

Men om du ser på forskjellen på de 65 wattene som Audison'en gir og de 80 wattene som høyttalerne er oppgitt til å tåle, så er det ekstremt liten forskjell!

 

Med 138W per kanal får jeg i hvert fall 165 K2P til å spille høyt nok, og vel så det... Aldri kjørt på max. Tør ikke før gainen er justert med oscilloskop.

Men disse høyttalerne tåler mer enn dine.

På litt rå rock gjør det virkelig vondt å høre ved høyt volum :D

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

Jeg har trua på Focal og Soundstream jeg :D

 

Feks van gogh ampene, men de går vell ut av produksjon nå..

 

Van Gogh produseres ikke lenger, men om ikke lenge kommer en produktlinje fra SS som blir helt vanvittig.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår