Gå til innhold

Bil annonser

Ranger emnet

Luudedude

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på en ting her en dag...

Hvordan oppfatter dere annonser der det står f. eks: Ny overhalt motor, motor byttet overhalt girkasse, byttet girkasse, på kostet 50-100 k siste år osv...

Betyr det for dere....

Hei hei her er en bil som nesten alt er nytt på, dette må være et godt kjøp! Altså at det er posivtivt at det er byttet mye deler.

Eller betyr det

Hmmmm dette må være en bil som må ha vært kjørt hardt og jeg bør styre unna selv om det er mye nye deler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg også tenkt en del på. Hadde vært fint å høre folks meninger om dette.

Selv vet jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke det. kommer vel litt ann på bilen vel.. Om det er en gammel BMW 316 hvor det er byttet bakaksel, girkasse og råder, så lover vel ikke nødvendigvis det godt..

-Krissa

Bil er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kvitteringer for 50.000,- siste år" er for meg ikke akkurat noe salgsutløsende argument :)

Bedre at det står komplett servicehefte, èn eier, lav og dokumentert km-stand, fikset "standardfeil" (eksempelvis forstillingen på a4`er). Langkjørt.

Eu-kontroll/eu-godkjent er null verd.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. "Nettopp EU-godkjent" er jo et pluss for biler i lavere prisklasser. Da har du iallefall 2 år med godkjent bil.

Men det som teller mest for meg er at sleger kan legge frem kvitteringer på utført vedlikeholdsarbeid (ikke byttet masse deler pga. grisekjøring, men slitedeler). Når jeg skal kjøpe nyere og dyrere bil er servicehefte et must. Kilometerstanden skal heller ikke være for langt og helst bare én eier. Ofte er det slik at når eier nummer to kommer inn i bildet bruker han bilen som en bruksgjenstand uten å følge servicehefte eller passe godt på bilen.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altid sånn... første eier tar som regel godt vare på sakene

andre eier kjører som regel til feilene dukker opp.

tredje eier får alle feilene å enten fikser de ell kjører til den bryter sammen å selger billig

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller ta feks min bil.

Volvo 240GL 1987mod

km: litt under 156.000

alle servicer fulgt frem til 80.000 for så en pause frem til 155.000 da jeg tok storservice, dvs regreim og ja.. alt.

bremser er bra, osv. taes godt vare på og vaskes minst en gang i uken

det er en bra salgsannonse vil jeg tro

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at det kommer annpå hva som er påkostet også!

er det styling er det en ting, er det motor/drivverk osv er det en annen ting

Men en bil som er påkostet mye gjennom verksted betyr ikke at det nøvendighvis er et dårlig kjøp, det kan bety at den er holdt vedlike.

se for deg en bmw 318i f.eks som er på kostet 20 000 ( i slitedeler og andre viktige ting) og har gått 200 000, og alle servicer er fulgt osv, si dette er en 91 modell.

Kan være et bedre kjøp en en 95 modell som har gått 150 000 og ikke påkostet noen ting, selv om servicer er fulgt.

Dette er værtfall hva nesten alle bil verkstedene jeg har snakket med har sagt, privat også.

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjirn

Skiftet deler for 50 000 siste året betyr vel egentlig "skifta alt som går ann å skifte på denne jævla drittbilen, og FORTSATT RYKER DELER! HELVETE jeg er lei!"

Ikke nødvendigvis. For alt vi vet, så kan en eventuell selger ha kjøpt bilen billig av en tidligere eier, mens bilen er i en litt shabby tilstand, for så å koste på den 50000,- og sette bilen i stand igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider