Gå til innhold

Glemte å skru på oljelokket etter påfyll av olje. Hva nå?

Ranger emnet


FlyingVeeVee

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Gjett hva jeg har klart å gjøre? Jeg skulle hive på en liten skvett olje på bilen nå nettopp. Men så glemte jeg å skru på oljelokket igjen. Etter en kilometer kjørt på hovedvei merker jeg en lukt som ikke skal være der og svinger inn på en annen bensinstasjon, åpner panseret og ser et motorrom nedsauset i olje. Hørte ingen ulyder og ingen varsellamper for lavt oljenivå lyste. Kjørte kun en kilometer med lokket av.

 

Holder det at jeg skaffer nytt oljelokk, heller på litt olje for å erstatte den oljen som nå har sauset inn motoren og tar en motorvask? Er dette skadelig for motoren? Kjørte som sagt bare en kilometer og hørte ingen ulyder. Bare en lukt av svidd clutch. Jeg har store problemer med å sove før jeg får vite om det har skadet motoren min eller ikke...

 

PS: Hvor mye koster et slikt oljelokk? Skal selvfølgelig ha originalt. Noen som har et til overs og som er villig til å sende det til en klønete stakkar mot en liten sum?

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare å fylle på olje, skaffe nytt lokk og kjøre videre som om ingenting har skjedd? Skal til Bertel O Steen på mandag og høre med en mekaniker, men foreløpig får jeg ikke sove før en eller annen med peiling (som jeg ikke har fordi jeg er dum nok til å glemme å skru på det jævla lokket) sier at det ikke har skadet motoren...

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

Det er ikke bare du som er glemsk. Glemte å skru på tanklokket etter fylling av full tank her om dagen, sladda rundt på snøen 1,5 mil og brukte 30 liter bensin ;)

 

Veldig bra :D

 

Back to topic....

 

Brodern har mista oljepåfyllingslokken på sierran sin, men

det ser ikke ut til å ha tatt skade.

Sitter ett billig tanklokk der nå inntil videre. :D

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

 

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

 

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår