fsl Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Luft luft, og mere luft!!! Luft? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Luft? Vet ikke om du får til å se intercooleren inni der jeg? hull i fangeren = mer luft inni fronten, (inni fronten er intercooleren/radiatoren). mer luft inni fronten = mer luft på intercooler/radiator, mer luft på intercooler/radiator = mer kjøling, mer kjøling = høyere effekt! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 om det har så forbanna mye å si vet jeg ikke..men det er ikke så mange i dalen her som har hatt fantasi nok til å gjøre noe sånt på de harrye 240`ene sine fra før og jeg synes det ser litt fett/racing ut..så derfor ble det sånn..kanskje den ekstra kjølinga får meg til å sove litt bedre om natta..who knows.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Alle som kjører racing/rally, etc. (inkludert meg selv, som ikke kjører noen av delene) fjerner mest mulig av deler som dekker til intercooler/radiator/oljekjøler, samt setter luftfilteret helt framme i grillen, borrer ekstra hull i fanger, etc. for å vinne mer hester. Er jo bare sundt med mye kald luft. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 sant..jeg er egentlig ikke så prippen på at alt skal være i orden sånn..men..vi får se! bilen min er jo heller ikke godkjent og forsikret som turbo!;)hysjhysj..hehe..det kommer det og Bare å glemme å ha alt i orden med det biltilsynet (les satans vegvesen) vi har i dag. Hva er vitsen i å ha forsikra turbobilen som en turbobil? Er jo kun at forsikringa mangedobles. 740TIC'en min forsikra jeg som en morken GL, betalte vel 2000 i året, tror jeg. Er ikke vits med noe mere. Smeller det, så får man jo bare igjen penga for en GL, og må skru/rette opp/få tak i deler selv (noe det er nok av her i landet/sverige) Smeller det og man har forsikra den som en turbo og betalt hævver' og lass, så får man vel kanskje 500kr mer igjen, og må fikse samma greiene selv, som nevnt over. Mulig jeg tar i litt, men det er værtfall slik det fungerer, etter det jeg har forstått. Er en fordel å ha stemplet motoren og div mod's inn i vognkortet, men at man MÅ forsikre den som en turbo er bare bullshit!! P.S: Må bare si jeg elsker stuket på bilen din, Toyofan! flatpanser, orange blinkers, senk og feite felger + syns skiltplata er fin der den står :) (Snart blir det compomotive 18" og blodsenk på 940'n min) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 om det har så forbanna mye å si vet jeg ikke..men det er ikke så mange i dalen her som har hatt fantasi nok til å gjøre noe sånt på de harrye 240`ene sine fra før og jeg synes det ser litt fett/racing ut..så derfor ble det sånn..kanskje den ekstra kjølinga får meg til å sove litt bedre om natta..who knows.. Så bare ikke at du hadde skjært hull der den gamle skiltplata var:thumb Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Bare å glemme å ha alt i orden med det biltilsynet (les satans vegvesen) vi har i dag. Hva er vitsen i å ha forsikra turbobilen som en turbobil? Er jo kun at forsikringa mangedobles. 740TIC'en min forsikra jeg som en morken GL, betalte vel 2000 i året, tror jeg. Er ikke vits med noe mere. Smeller det, så får man jo bare igjen penga for en GL, og må skru/rette opp/få tak i deler selv (noe det er nok av her i landet/sverige) Smeller det og man har forsikra den som en turbo og betalt hævver' og lass, så får man vel kanskje 500kr mer igjen, og må fikse samma greiene selv, som nevnt over. Mulig jeg tar i litt, men det er værtfall slik det fungerer, etter det jeg har forstått. Er en fordel å ha stemplet motoren og div mod's inn i vognkortet, men at man MÅ forsikre den som en turbo er bare bullshit!! P.S: Må bare si jeg elsker stuket på bilen din, Toyofan! flatpanser, orange blinkers, senk og feite felger + syns skiltplata er fin der den står :) (Snart blir det compomotive 18" og blodsenk på 940'n min) har hørt at det kosta en bare 500kr ekstra i året å forsikre sin 240 som turbo, lurer på om det var turboperformance..hm..jeg betaler per i dag over 7000kr på meg selv med delkasko og bilen forsikret som vanlig 240 2,3l..2000kr for en 740 kan da ikke være så galt da?? Tusen takk:) kjempekoselig å høre! skal følge med på bilen din;) Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Så bare ikke at du hadde skjært hull der den gamle skiltplata var:thumb du er tilgitt:thumb Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 har hørt at det kosta en bare 500kr ekstra i året å forsikre sin 240 som turbo, lurer på om det var turboperformance..hm..jeg betaler per i dag over 7000kr på meg selv med delkasko og bilen forsikret som vanlig 240 2,3l..2000kr for en 740 kan da ikke være så galt da?? Tusen takk:) kjempekoselig å høre! skal følge med på bilen din;) Må ha vært i sverige... Sist gang jeg sjekka lå det på ca. 7800,- i året for ansvar på turbobil... Er værtfall så stor forskjell på prisen at det ikke er noe man vurderer engang!.... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Har fått tak i måler til å lese av bensintrykket: Kjøpt inn sentrallås for 4 stk dører! kjekt å ha når man skal bo i byen..: Skjermen er klar for grunning: Bakakslingen som snart får truetrack er sendt til sandblåsing: Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 flytter til oslo nå jeg!!hihi.."glede seg" godt det kommer enda en 240 gærning til oslo :p hvor i oslo skal du flytte da? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Blir bra detta jo... har du gjort noe annet med sprutet en chips, større dyser, større lmm? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 godt det kommer enda en 240 gærning til oslo :p hvor i oslo skal du flytte da? mange av dem i oslo fra før av eller? skal bo på haugenstua og jobbe på økern! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Blir bra detta jo... har du gjort noe annet med sprutet en chips, større dyser, større lmm? ble avlyst det med dysene og lmm, er kun gullboks og 2x chipper som er modda på sprutet! det og en justerbar btr da, men den skal gå på org trykk. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Må ha vært i sverige... Sist gang jeg sjekka lå det på ca. 7800,- i året for ansvar på turbobil... Er værtfall så stor forskjell på prisen at det ikke er noe man vurderer engang!.... 12k km, 50% bonus og delkasko gir 1300kr/år for -77 245L turbo og 4600kr/år for -86 740 turbo Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.