BurnPr00f Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Blir bedre og bedre det her :)Det meste er fint her bortsett fra at du flytta skiltet ned fra støtfangeren, hvorfor?? :o Luft luft, og mere luft!!! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Riktig riktig!! syns det ser litt fett ut og jeg da..skulle hatt mindre skilt! men det er ikk lov så det..! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Riktig riktig!! syns det ser litt fett ut og jeg da..skulle hatt mindre skilt! men det er ikk lov så det..! Er bare å drite i det med skiltene, lag en hurtigløsning for å få tatt av skiltplata forran når man kjører på bane:) Satans vegvesen er jo så firkanta som det går ann å bli!!! Så nytter ikke søke og herje med dem skiltene.. Det enkleste og greieste er å ha minst mulig å gjøre med dem! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Det er jo kanskje en grunn til at de er firkanta, er jo tross alt 2,5 mill reg. kjøretøy i norge. Hadde nok blitt rimelig kaos hvis alle skulle ordne sin "egen" løsning, men jeg ser stadig vekk folk som lager sitt egen skilt og bruker det, er vel rimelig skjeldent at man blir stoppa for noe sånt Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 -Å joda, bor man i kongsberg blir man stoppa for alt mulig rart!!! (Glad jeg ikke bor der lenger :D ) Problemet med satans vegvesen er: Når jeg ikke hadde fått dem nye oblatene tilsendt, og går til dem, så sier dem at man ikke får oblatene selvom man har betalt årsavgift. (Hvorfor har man da oblater i det heletatt?) ok, får bilen eu-godkjent, og tar turen innom vegvesenet igjen; da er det plutselig noe i veien med forsikringen. (Forsikringen har det ikke vært noe galt med, så jeg gjør ingen ting) -Drar bort til dem dagen etter, nå var plutselig forsikringa i orden, men nå var ikke omreg-avgifta betalt, så jeg kan heller ikke få oblaene mine! (Fy faen, sier jeg til kjærringa bak disken, får regninga for omreg, og stikker). Betaler regninga samme dag. Drar til satans vegvesen nok en gang dagen etter med utskrift fra nettbanken om at det er betalt, men NEIDA, dette var jo ikke godt nok, kjærringa måtte faenmeg ha det på papir fra banken! (Hvem rekker banken, når man jobber 7-15hver dag, og banken stenger 15.00?) Jaja.. 4 dager senere får jeg kvittering i posten fra banken. -Kjører blid og tilfreds til veg-idiotene. Går rolig inn, trekker kø-lapp, venter helt til dem stenger med å få hjelp, viser kvitteringa. (Oblater i dag?!?!?!?) Men neida, dem må jeg få i posten. Nok en uke gikk, og etter 6 dager får jeg endelig oblatene mine. Nå orker jeg ikke skrive mer OT i denne tråden her. Historien sier seg selv, for dem som tørr lese den! Hvor mange ganger må man til satans vegvesen for å få fiksa et par oblater, jo 5 ganger. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 well said.. hmmmmmm...står ikke dette i haynes boka da? Står nok ikke såpass dype saker i haynes... Der står det vel igrunn ikke noe annet enn hvordan en bytter hjullager på bakakselen.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Du får flytte til Asker\Bærum, her er det bare biler med utenlanske skilter som blir stoppet, polakker, latviere osv.. har ikke blitt stoppa på snart 3 år, og heller ingen jeg kjenner. Her i området har de nok å henge fingrene i. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Du får flytte til Asker\Bærum, her er det bare biler med utenlanske skilter som blir stoppet, polakker, latviere osv.. har ikke blitt stoppa på snart 3 år, og heller ingen jeg kjenner. Her i området har de nok å henge fingrene i. det er deilig og bo her ja... har ikke blitt stoppa på noen år nå... sist var en alko kontroll for litt over ett år siden :) Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Står nok ikke såpass dype saker i haynes... Der står det vel igrunn ikke noe annet enn hvordan en bytter hjullager på bakakselen.. Det har du rett i når det gjelder den haynesboka du får kjøpt i dag, men jeg har en eldre utgav og der er meget godt forklart om overhaling av girkasse og bakaksling. Kapittel for bakakling og girkasse er med andre ord fjernet fra den utgaven man får kjøpt nå. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 ser jo bra ut Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Er bare å drite i det med skiltene, lag en hurtigløsning for å få tatt av skiltplata forran når man kjører på bane:) Satans vegvesen er jo så firkanta som det går ann å bli!!! Så nytter ikke søke og herje med dem skiltene.. Det enkleste og greieste er å ha minst mulig å gjøre med dem! sant..jeg er egentlig ikke så prippen på at alt skal være i orden sånn..men..vi får se! bilen min er jo heller ikke godkjent og forsikret som turbo!;)hysjhysj..hehe..det kommer det og Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 -Å joda, bor man i kongsberg blir man stoppa for alt mulig rart!!! (Glad jeg ikke bor der lenger :D ) Problemet med satans vegvesen er: Når jeg ikke hadde fått dem nye oblatene tilsendt, og går til dem, så sier dem at man ikke får oblatene selvom man har betalt årsavgift. (Hvorfor har man da oblater i det heletatt?) ok, får bilen eu-godkjent, og tar turen innom vegvesenet igjen; da er det plutselig noe i veien med forsikringen. (Forsikringen har det ikke vært noe galt med, så jeg gjør ingen ting) -Drar bort til dem dagen etter, nå var plutselig forsikringa i orden, men nå var ikke omreg-avgifta betalt, så jeg kan heller ikke få oblaene mine! (Fy faen, sier jeg til kjærringa bak disken, får regninga for omreg, og stikker). Betaler regninga samme dag. Drar til satans vegvesen nok en gang dagen etter med utskrift fra nettbanken om at det er betalt, men NEIDA, dette var jo ikke godt nok, kjærringa måtte faenmeg ha det på papir fra banken! (Hvem rekker banken, når man jobber 7-15hver dag, og banken stenger 15.00?) Jaja.. 4 dager senere får jeg kvittering i posten fra banken. -Kjører blid og tilfreds til veg-idiotene. Går rolig inn, trekker kø-lapp, venter helt til dem stenger med å få hjelp, viser kvitteringa. (Oblater i dag?!?!?!?) Men neida, dem må jeg få i posten. Nok en uke gikk, og etter 6 dager får jeg endelig oblatene mine. Nå orker jeg ikke skrive mer OT i denne tråden her. Historien sier seg selv, for dem som tørr lese den! Hvor mange ganger må man til satans vegvesen for å få fiksa et par oblater, jo 5 ganger. hehe..shitt..kjipt når det skal være sånn!! har bare blitt stoppa en gang før jeg..og da hadde jeg faktisk ikke skilt foran..(akkuratt registrert) også har jeg bare hatt lappen i ca. ett år da..:hello: Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Står nok ikke såpass dype saker i haynes... Der står det vel igrunn ikke noe annet enn hvordan en bytter hjullager på bakakselen.. okei..får se når jeg får klumpen i hus! pleier til vanlig å få til mye rart selv, men trenger jo ikke alltid å være sånn.. mye skal du ha for boka? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Du får flytte til Asker\Bærum, her er det bare biler med utenlanske skilter som blir stoppet, polakker, latviere osv.. har ikke blitt stoppa på snart 3 år, og heller ingen jeg kjenner. Her i området har de nok å henge fingrene i. flytter til oslo nå jeg!!hihi.."glede seg" Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Det har du rett i når det gjelder den haynesboka du får kjøpt i dag, men jeg har en eldre utgav og der er meget godt forklart om overhaling av girkasse og bakaksling. Kapittel for bakakling og girkasse er med andre ord fjernet fra den utgaven man får kjøpt nå. tror faktisk jeg har gamle utgaven..er ivertfall jævlig slitt!!hehe Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.