BurnPr00f Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 blir bra detta vettu ;)når du skal ha getrag kasse, prøv å finn en som allerede er ferdig ombygget for volvo, ellers ryker du fort på 5 lapper + kassa ;) Grønnoppsett på cossie har forresten like dyser som Ft motorene. og de har 330 hk på 4.5bars bensintrykk Kødder du???? Er det samma dyser med samma bosch-nummer på cosfjært "grønne-dyser-oppsettet" som det er i en original FT ???? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 bosh nr på dysene er 100% like ja. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 blir bra detta vettu ;)når du skal ha getrag kasse, prøv å finn en som allerede er ferdig ombygget for volvo, ellers ryker du fort på 5 lapper + kassa ;) Grønnoppsett på cossie har forresten like dyser som Ft motorene. og de har 330 hk på 4.5bars bensintrykk ja, har egentlig regnet med en 6-7 lapper før jeg får på ei sånn..men håper jo på å finne ei kasse som er så bra som mulig..og man betaler jo for det man får så! hmm...sammenlignet nr på dysene min og cossie dysene, mener det var nesten samme nr. skal skjekke når jeg kommer hjem! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Tips: Henrik H selger getrag 262 kassa si nå for 6 lapper, den tåler en støyt:) Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 hupp: Uten clutchhuset som man ikke trenger adapter på, det er hellig.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 hehe. er ikke alltid adapterplata som er dyrest, trykkplate og clutch! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 bosh nr på dysene er 100% like ja. hehe. Cosworth-gutta skryter jo dette grønne-dyser-oppsettet langt oppi skyene, mens det er original-mat på volvo'ene :d hahaha *ler* Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 har du noen gang tivilet... dette viser bare enda mere at volvo er kvalitet :) Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 hehe. cossie gutta har vist ca 330 hk på grønndysene. lurer på å kjøpe VEMS og kjøre 8 stk dyser ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 -Billig løsning det ja :) Satser heller på autronic/haltech jeg da ass... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 tja. billig forde man må gjøre alt selv. men får se hva økonomien strekker til. passerte 60 000 i bilen her om dagen, så penga renner fort. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanso Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 ehh..vet ikke helt du!noe over 250 kanskje?? kappkjørte med en cosworth her om dagen, det var en 4x4 med 290hk chip og effektanlegg. hvor mye turbotrykk han har vet jeg ikke..jeg kjører på ustabilt turbotrykk som stort sett ligger på litt over 1 bar(skal egentlig ligge stabilt på 1,4) eksoslekkasje mellom turbo og manifold. jeg gira forholdsvis ganske pent, mens han gira som om han hadde stjelt bilen..og da lå vi ganske så likt..! hehe...jeg har da ikke 290 chip.har 270 jeg.kjører på 1bar.tipper jeg har 250hk i den gamle motorn.syns ikke det er ille jeg,med tanke på at jeg har kosta på den en chip til 800kr og et effektanlegg til 6000.hvor mye har du kosta på din i trim?og jeg girte ikke som om jeg hadde stjælt kjerra...jeg er bare god til å gire:driving får du skrudd noe om dagen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 hehe...jeg har da ikke 290 chip.har 270 jeg.kjører på 1bar.tipper jeg har 250hk i den gamle motorn.syns ikke det er ille jeg,med tanke på at jeg har kosta på den en chip til 800kr og et effektanlegg til 6000.hvor mye har du kosta på din i trim?og jeg girte ikke som om jeg hadde stjælt kjerra...jeg er bare god til å gire:driving får du skrudd noe om dagen?? hm..steg 1 chip¨på 4x4 er vel 290hk ikke sant? kjører jo på 1 bar jeg også, er ikke all verdens den actuatoren jeg har..spretter opp i 1,3-5 i det jeg gir på og ligger på ca 1 resten. jeg tør ikke å påstå noe hk i bilen min..har ikke snøring jeg! tjah du starta jo på en effekt med 224hk og jeg med 135hk, så vet ikke hvem som har tjent mest?:)blir jo vanskligere og dyrere med hk desto lenger opp du skal i forhold til originalt. det var jo du som fortalte meg hvordan du gira rett etter racet, fikk jo høre av deg at det ikke kom noe søt musikk fra kassa di!;) skrur når jeg har noe å skru på jeg! torstein må få sveisa akslingen min før jeg får den på igjen, og har ringt face for å få tak i ny actuator , mne de tar jo ikke telefonen der borte!?!?!?!?!må også få fiksa eksoslekasjen mellom turboen og manifolden..vinner jo ikke så mye hk med lekkasje der!:P Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 dessuten ga jo du omtrent like mye for bilen din som jeg har brukt på bil;) greit nok at det kanskje ikke er så lurt..men hvorfor ikke sløse penger på bil enn på noe annet når interessen er der?:) Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanso Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 chippen som sitter i min er en 270 chip til l8 hjerne.det vanligste er at steg 1 er på 290 som du sier,men min er laga av en fyr i oslo som brenner chips sjøl...sånn henger det i hop.spurte ikke hvor mye du hadde hadde brukt på bilen totalt.hvor mye hadde du brukt på trim?er det lavtrykksturbo på motorn din orginalt? er motorn din levert med "vanlig" turbo?hvor mye hester er det i den da? greit nok at det skurra litt når jeg gira fra andre til tredje...men jeg slipper i alle fall å bytte kasse en gang hver uke sjøl om jeg girer pent jeg da:) og i min er det 220 orginalt...i escorten med storturbo det er 224.(pirk,pirk) Men uansett så syns jeg at bilen din er jævlig rå da.skulle jeg hatt 240 så hadde den nok sett ganske lik ut.blir bra m vingen.men bilsmaken er som baken...og bra er det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.