Gå til innhold

walkie talkies

Ranger emnet


ozzy

Anbefalte innlegg

hei, jeg og noen kamerater lurer på å skaffe oss noen walkie talkies sånn at vi skal slippe å ringe hverandre hver gang vi skal snakke med hverandre når vi er ute å kjører med flere biler. Lurte på om noen her har noe peiling på det? Noen som er å anbefalle. Er viktig at det kan gå an å bruke flere enn 2 walkie talkier.

Rock hard ride free!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har noen kamerater som har skaffa seg walkie talkies, de er rundt 5-6 stk som handla inn, og bruker de ganske ofte f.eks hver gang de passerer hverandre eller kjører rundt sammen.

Ganske handy faktisk. Desverre så har jeg ikke peiling på prisen, men tipper det var et par hundre spenn, for en pakke med 2 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400kr på elkjøp, for 2 walkier.

 

Hvis det er av typen som rekker 3-4km i luftlinje du snakker om.

 

Meg og noen kamerater kjøpte slike for å ha på turer, og har de ellers i bilen.

 

Rekkevidden er ikke veeeldig lang, og sikkert mange drittunger som har fått sånna av pappa og mamma, sa mye en kan høre til tider, hehe..

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

400kr på elkjøp, for 2 walkier.

 

Hvis det er av typen som rekker 3-4km i luftlinje du snakker om.

 

Meg og noen kamerater kjøpte slike for å ha på turer, og har de ellers i bilen.

 

Rekkevidden er ikke veeeldig lang, og sikkert mange drittunger som har fått sånna av pappa og mamma, sa mye en kan høre til tider, hehe..

 

Når det er snakk om 3-4km i luft linje, så blir det ca 500m+- i *reallife* Funker dårlig..

Ja Da! sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FlyingVeeVee

Sånne walkie-talkier er geniale... Ikke bare i bilen, men i skibakken og andre steder hvor det er mange mennesker.

 

Ikke kjøp de billigste. Jeg kjøpte et sett til 399,- på Clas Ohlson. Det funker greit det.

 

Topcom TwinTalker 1000?

 

Kjøpte en pakke med disse på Clas selv til omtrent den prisen. Funker fra huset mitt og over til hans, som er et par hundre meter (2-3) med noen hus i mellom. Da sitter jeg selv ved vindu med fri sikt over til han.

Han har ikke fri sikt fra der han sitter, da.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KaldBlod

 

Topcom TwinTalker 1000?

 

Kjøpte en pakke med disse på Clas selv til omtrent den prisen. Funker fra huset mitt og over til hans, som er et par hundre meter (2-3) med noen hus i mellom. Da sitter jeg selv ved vindu med fri sikt over til han.

Han har ikke fri sikt fra der han sitter, da.

 

Uff... Husker ikke... Var egentlig ikke jeg som kjøpte dem, men en kamerat som jeg spleiset med... Ga 200,- og han sa han kjøpte dem på Clas Ohlson...

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp sikkelig vist det skal være noe... denne kjøpte jeg brukt for 700,-

 

http://www.dittvalg.no har disse helt nedi i 950,-

 

funker bra..

 

DSC01157.jpg

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å kjøpe radio til fastmontering i bil. Har selv en danita 1240, og denne rekker meget langt. 3-4 mil. Og antenna er ikke sjenerendes. Er vel snakk om en 30-40 centimeters. Har også twintalker 3000 eller hva det heter. Kan ikke sammenlignes engang !

 

Go radio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår