volvo264 Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 satt å såg på nåkren dela som du kan ha på motoren.. eg mangler den adapteren som skal stå innom oljefiltere. so ej got a idea.. du setter på en adapter med 2 nipler på blokka som en erstatning for olje filteret. tar en slange derfrå å til olje kjøleren, å frå den, å til en ny adapter du kan montere olje filteret på. å får den adapteren ijenn å tbake til adapteren på motor blokka synst de va litt bedre å ha det på den måten, blir lettare å bytte filter å du får bedre plass å komme til under, der med turboen.. har også ett bilde som ett ekempel.. ]http://groups.msn.com/volvo-power3/altmuli.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=246[/url] kom også med tips om bedre måta å gjer det på? Alle delane fann eg på: http://www.pedersens-racing.no Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 det beste er vel slik som volvo har gjort det.. Blir vel alt for lang vei og for mye motstand for olja slik du har tegnet.. Du legger oljefilter og oljekjøler i en seriekobling. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 so du trur de ikkje blir so lurt å gjer de slik? ka dokke andre synst? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Pedersen Racing selger det du trenger for å gjøre det så det kan ikke vere så dårlig. Eller du kan kjøpe en sånn brakett med olje til vann oljekjøler. Står orginalt på FT/FK motorer ihvertfall. Er en sånn sak du skrur på der oljefilteret skal sitte, så er den vinklet 90grader bakover og så sitter det en sånn liten faen som kjølevæsken går innom før filteret er montert ak der igjen (nesten bak med torpedoveggen). Skal stikke ut å ta et bilde av den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 okej, nice..høyres bra ut=) Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 bilder.. 2 stk tok lang tid, måtte ete mat, installere photoshop å fixe litt på bilda ;) Har endå noken bilde men alle vart ikkje like gode. vart *noke* trangt nedi der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 okej..vist ej ikkje he missforstått no. so er de også vannkjøling får radiatoren, i stendenfor egen kjøle radiator til oljen? vist de er slik, blir de ikkje for mykje belastning på vann radiatoren på bilen, blir for mykje å kjøle ned osv? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 oljekjøleren blir kjølt med kjølevæske så radiatoren må kjøle enda litt mer.. (jada.. ALT blir jævla varmt der framme når jeg kjører hardt.. manifold, turbo og downpipe gløder, ladeluften blir varm som faen, radiatoren blir brennheit.. men den funker.. har jo vann og oljekjølt turbo, vannkjølt olje så radiatoren får mer enn nok å henge fingrene i..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 okej, høyres bra ut..klare du å lage ei tegning på heile systeme? blei en smule forvirra=) hehe Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Ville nok heller anbefalt det du tenkte på først, den vannkjølingsblokka er ikke så veldig effektiv. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 okej...trur du/dokke eg kan få nåke motor havari på grunn av den type kobling ej viste framm?? nåken som ikkje anbefaler å bruke den? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 kjøp settet og prøv det på en gammel gassermotor som det ikke er så farlig med da.. problemet er at du må teste en stund. en volvomotor er ikke det første du ødelegger.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Er da ingen problemer med det oppsettet du tegnet, er en helt standard måte å montere oljekjøler på. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 okej..takker for alle svar... tar vell ein evihet å finne ut om du øydelegge en volvo motor, med den løysninga eg kom med..har aldri klart å øydelegge ein volvo motor solenge eg har skrudd på dei...ein go grunn til eg holder meg til volvo men det eg sitter å tenke mest på no er om de vill sirkulere skikkelig på grunn av de blir so mykje slanger å slikt..men planen er no å lage det til slik at de blir minst mulig slanger.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg