VW2 Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Driver og setter i gti 8v i golfen min nå, men jeg fikk med en fire trinns kasse, så jeg trenger en fem trinns. Mitt spørsmål: Må girkassa være fra gti? Og passer eventuellt 16v og 8v girkasser om hverandre? + Lurte på om noen gadd å legge inn papirer for hva som må gjøres for å få det godkjent? 1,6 til GTI 8v. Har endel deler fra dele bilen, rop ut om noen trenger noen deler. Dele bilen er en Jetta, så har en jetta front liggenes med to sprekte lykter. mvh Martin Siter Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm Vw Golf Mk3 cab http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161 Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Du kan bruke den kassa du vil... bare det er til golf tror jeg ja... har brukt de om hverandre.. funker fint ved "normal" kjøring:P Siter Sjarmedes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Det du må gjøre er: Bremsekraftforsterker til GTi 8v. GTi bakstilling (skiver) større bremser foran. kommer ikke på mer i farten:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 vet du om bremsene må byttes dersom en bygger om fra 1.8 til 1.8GTI 8v da? det er nemlig ikke gjort på min serru.... Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Du må ha ventilerte forann og skiver bak. Bolt on alt sammen! Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Stemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 gjorde det samme, 1.6 til gti 8v: bakstilling med skiver bremser OG drivaksler foran stabstag GTI tykkelse foran nede bremsekraftforsterker bensintank, bensinpumpe og ledningsnett til motor motor og girkasse sikringsboks instrumentpanel + kjørekomputerhendel da er man i boks :) har en 16v kasse med ny clutch her til salgs hvis du trenger.. Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 om jeg ikke tar helt feil, har hørt snakk om at GTI 8v (1990/91) kom uten skivebremser bak? (antar at dette er feil, men verdt å vite?) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aalerud Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Må man bytte bensintank og bensinpumper ved bytte fra 1,6/1,8 til GTI 8V? Trodde sikkert at man ikke må det jeg. Tenkte på dette byttet selv, men tar da bare å bytter hele forstillinga med motor og girkasse, også bytter bakstillinga. Mente det holdt jeg. Siter (o) VW Golf GTI 00 mod (x) VW Golf GTI 97 mod (x) Audi A4 avant 1.8T 01 mod (x) Nissan Primera 2.0 SRI 95 mod (x) VW Golf 2 1,6 gl 88 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by Aalerud Må man bytte bensintank og bensinpumper ved bytte fra 1,6/1,8 til GTI 8V? Trodde sikkert at man ikke må det jeg. Tenkte på dette byttet selv, men tar da bare å bytter hele forstillinga med motor og girkasse, også bytter bakstillinga. Mente det holdt jeg. Holder med å bytte innmaten i tanken Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW2 Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by OleVik gjorde det samme, 1.6 til gti 8v: bakstilling med skiver bremser OG drivaksler foran stabstag GTI tykkelse foran nede bremsekraftforsterker bensintank, bensinpumpe og ledningsnett til motor motor og girkasse sikringsboks instrumentpanel + kjørekomputerhendel da er man i boks :) har en 16v kasse med ny clutch her til salgs hvis du trenger.. Har jo en hel bil så er vel bare å flytte over delene til bilen min. Hvor mye skal du ha for kassa a? Men jeg trenger egentlig ikke gti kasse asså? Har forsatt endel deler liggende så si i fra hvis du trenger noen deler billig? Martin:cool: Siter Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm Vw Golf Mk3 cab http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161 Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiletrynet Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 det er riktig at du ikke _MÅ_ ha GTI-kasse, men utvekslinga gir jo litt mer moro for pengene vil jeg tro:D jeg har GL-kasse på min og det funker sånn halvveis, men jeg savner det korte raske 4-giret :op Siter Fyfaen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 SpeedW_ll: "Du må ha ventilerte forann og skiver bak. Bolt on alt sammen!" Hvor lang tid bruker man på å montere en bakaksling? ..for en som ikke har så mye peil, enda. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by smiletrynet det er riktig at du ikke _MÅ_ ha GTI-kasse, men utvekslinga gir jo litt mer moro for pengene vil jeg tro:D jeg har GL-kasse på min og det funker sånn halvveis, men jeg savner det korte raske 4-giret :op Problemet er at siden du trenger gti drivakslinger så må du ha 100 mm indre drivknuter... Og 4/5 trinns GL kasser er laget for 90mm drivknuter, så ja det lønner seg i lengden å gjøre alt riktig.. hvis du bruker 90mm knuter på gti akslingene så blir det en slakk der som gjør at akselen spiser opp den proppen som hindrer girkasse oljen i å gå inn i drivknutene. Sluttresultatet blir at girkassa går tom for olje og havarerer. Trust me, jeg har vært gjennom dette! Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg