Gå til innhold

hvilket gateslicks dekk er best?

Ranger emnet


porsche power

Anbefalte innlegg

Siden dette først er oppe tillater jeg meg selv å spørre et spørsmål.

Hvordan er gateslicks på regnvær? Til vanlig gatekjøring tenker jeg på, ikke bane.

 

Er det håpløst? Eller funker det helt som andre dekk?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøre på bane og er ute etter best mulig feste, det er ikke så viktig med slite styrke. Laaars gateslicks dekk drenerer vann dårligere en vanlige dekk, men det kommer jo helt ann på dekket også

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte litt på om jeg skal kjøpe meg michlin pilot sport cup men dem er litt dyre 11000kr til bilen min. Er det noen som har erfaring med disse dekkene ?

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt avhenger av hva slags bil du kjører. For store tunge biler så er Bridgestone RE540 er konge. Den kommer i flere hardheter og har det største utvalget i størelser. I år så kommer også RE55 og det skal være et bedere dekk sies det men jeg vet ikke.

 

Yokohama er et bra dekk, men har litt for lite muligheter på størelse og hardheter.

 

Toyo er et bra dekk har jeg hørt ifra en jeg kjenner som har testet flere av gateslicksene dems. Og de er billige. Veldig billige.

 

Michelin/Dunlop/Pirelli har jeg hørt litt av hvert om. Er masse biler disse dekkene ikke passer til. I hvertfall ikke store tunge 4wd biler. Men kan være setup og lufttrykk som spiller noe rolle her.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun testet et slitt sett med Yokohama 032 eller 048, husker ikke helt. Kan skrive under på at foskjellen fra vanlige gatedekk var enorm!

 

Toyos slicks er veldig billige, problemet frem til nå har vært tilgjengeligheten her i landet, men importøren skal vistnok lagerføre de fleste vanlige dimmensjoner i år. Jeg kommer til å teste Toyo på en eller flere biler, og jeg kan godt dele min erfaring her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår