Boosti Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Det annlegget jeg skal kobble opp: Spiller: -Sony CDX-S2000 -4x50w Forsterker: -Sony XM-504Z -4/3 kanals -500w Høytalere: -Sony XS-F6933 -6x9" -300w - 3 veis -Sony XS-F1723 -170w -2 veis -Goldstone -6x9" -300w -4 veis Sub: -Sony XS-L121P5 -12" -1200w kunne noen giddi og laga et koblings skjema eller no sånt, på hvordan jeg skal kobble opp detta i bilen.. Og hva bør jeg være forsiktig med når jeg kobbler opp...så jeg ikke øderlegger noen av komponentene. Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Originally posted by Boosti Det annlegget jeg skal kobble opp: Høytalere: -Sony XS-F6933 -6x9" -300w - 3 veis -Goldstone -6x9" -300w -4 veis Hvordan skal du få plass til 4stk 6x9 i 80`n skal du montere noen i dørene bak og eller? Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Hvordan skal du få plass til 4stk 6x9 i 80`n skal du montere noen i dørene bak og eller? det er jeg ikke helt sikker på enda...jeg har vurdert og droppe 2stk av de 6x9", Men det kan hende jeg får plass i noen av dørene... Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 anbefaler å droppe goldstone høyttalerene. dette er ikke kvalitet over!! koster 199,- hos billigbutikken i kr.sand.......:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Det er ikke alltid at det er "best" (les: gunstig) med mange høyttalere i bilen! Satse på et seriøst komponentsett framme i bilen og en god 10" subwoofer. Grunnen til at bør ha en "liten" subwoofer er for å unngå en bilsterobyggers værste mareritt: faseforskyvning! Da høres det ut som om bassen "henger etter" da de lave frekvensene har en lenger bølgelengde og krever at du monterer de nærmere deg i bilen (les: framme i bilen). Dette kan være litt vanskelig å skjønne seg på men det ruller mange gode (les: dårlige) eksempler på veiene! Faktisk så hadde utstillingsbiler på Autofil 2004 hadde dette problemet! Selv den beste kan gjøre feil med fasen, så satse på en 10" eller en 8" med en god forsterker og et skikkelig frontsett, f.eks. Morel Hybrid Ovation som er et komponentsett ville vært en meget god løsning. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg