Rockford Seat Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by Shaky Jeg har et tilbud på denne forsterkeren: Produktinfo: Meget kraftig bilforsterker i "sveiseapparat-klassen"usCarvors kraftigste 2-kanaler, med krefter nær opp til et sveiseapparat. Eneste jeg føler for å si om dette er det er himmelvid forskjell på sveiseapperat og denne her regner jeg som en loddebolt :rolleyes: Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Januar 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Dette med dempningsfaktor, fant noen spec for en Ma audio forsterker. Er det S/n Ratio eg skal se på da? Digital LCD Display (Voltage, Temperature & Output Level) Platinum Plated Connections Quiet Fan Cooling System High Quality Power & Protection LED’s Thermal / Short / Overload Protection Circuitry 0-18 dB Variable Bass Boost 40-250Hz Variable High Pass Crossover 40-250Hz Variable Low Pass Crossover Remote Bass Control THD @ 4 0hm <0.05% THD @ 2 0hm <0.1% THD @ 1 0hm <1.0% S/N Ratio: >90dB Channel Separation: 60dB Frequency Response: 20-20kHz Input Voltage Range: 200mV - 8V Input Impedance: 10k Ohms 24dB Subsonic Filter Vet ikke om dette ser bra ut da men.... lurer på hva jeg skal se etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 ja. og på denne er det 90 DBA. det er et pent tall :) men alt kan forbedres. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by ealoken ja. og på denne er det 90 DBA. det er et pent tall :) men alt kan forbedres. Mvh Erik Uff, dette blir litt som at den døve skal lære den blinde å høre! (eller åssen det var) S/N ratio har ingenting med dempingsfaktor å gjøre. S/N ratio angir signalstyrken i forhold til grunnstøyen i en forsterker. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 ja, her blir det mye grøt.. 90 er et helt vanlig standard tall som du finner på de fleste forsterkere mener nå jeg. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Januar 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Grunnen til at jeg trodde det var at jeg leste i denne tråden at det ble lest ut av det . Men hva er betegnelsen for dempnings faktor da? Står det dempningsfaktor =.... Vil gjerne lære det korrekte her :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by 2maz Grunnen til at jeg trodde det var at jeg leste i denne tråden at det ble lest ut av det . Men hva er betegnelsen for dempnings faktor da? Står det dempningsfaktor =.... Vil gjerne lære det korrekte her :rolleyes: Her er en link, les og lær! :) http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/amplifiers/DampingFactor.html Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dani Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 hei, vil bare si at Dampening har en del å si, og at man hører førskjell... Jeg hadde en rockfor Fossgate monoblokk før, som jeg byttet ut med en tru Tecnology Hammer og forskjellen var som dag å natt assa... de var omtrent like sterke(på papiret hvertfall) eneste forskjellen omtrent var dampeningen. fikk høre att på RF forsterkern lå den på rundt 2-300 men på Tru'en er den 700 i 8 Ohm, og når jeg dro på høy så ble det nesten bare "rot" i bassen med RF mens med tru så spillern alt perfekt! Dani Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by 2maz Grunnen til at jeg trodde det var at jeg leste i denne tråden at det ble lest ut av det . Men hva er betegnelsen for dempnings faktor da? Står det dempningsfaktor =.... Vil gjerne lære det korrekte her :rolleyes: Kjøp en forsterker som koster litt og som er strømsterk nok til å drive subben din, f.eks 500W i 4 ohm mono. Å ha forsterkere koplet slik at de liksom skal yte 2000W i 1 ohm, gir deg bare masse problemer i forhold til strøm... Man får hva man betaler for, det er min erfaring, forsterkere til 3000 kr som liksom skal yte 1500W er som oftest dårlige... Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Originally posted by Dani hei, vil bare si at Dampening har en del å si, og at man hører førskjell... Jeg hadde en rockfor Fossgate monoblokk før, som jeg byttet ut med en tru Tecnology Hammer og forskjellen var som dag å natt assa... de var omtrent like sterke(på papiret hvertfall) eneste forskjellen omtrent var dampeningen. fikk høre att på RF forsterkern lå den på rundt 2-300 men på Tru'en er den 700 i 8 Ohm, og når jeg dro på høy så ble det nesten bare "rot" i bassen med RF mens med tru så spillern alt perfekt! Dani Dette hadde nok ikke utelukkende med dempingsfaktoren å gjøre. Det å sammenlikne RF med Tru blir som å sette en Porsche motor i en Lada for så å tro bilen er like god som en Porsche. Tru er fantastiske forsterkere, med en seriøs oppbygging. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg