Gå til innhold

4ohm det "riktige" ?

Ranger emnet

2maz

Anbefalte innlegg

Originally posted by Shaky

Jeg har et tilbud på denne forsterkeren:

Produktinfo:

Meget kraftig bilforsterker i "sveiseapparat-klassen"usCarvors kraftigste 2-kanaler, med krefter nær opp til et sveiseapparat.

Eneste jeg føler for å si om dette er det er himmelvid forskjell på sveiseapperat og denne her regner jeg som en loddebolt :rolleyes:

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dette med dempningsfaktor, fant noen spec for en Ma audio forsterker. Er det S/n Ratio eg skal se på da?

Digital LCD Display (Voltage, Temperature & Output Level)

Platinum Plated Connections

Quiet Fan Cooling System

High Quality Power & Protection LED’s

Thermal / Short / Overload Protection Circuitry

0-18 dB Variable Bass Boost

40-250Hz Variable High Pass Crossover

40-250Hz Variable Low Pass Crossover

Remote Bass Control

THD @ 4 0hm <0.05%

THD @ 2 0hm <0.1%

THD @ 1 0hm <1.0%

S/N Ratio: >90dB

Channel Separation: 60dB

Frequency Response: 20-20kHz

Input Voltage Range: 200mV - 8V

Input Impedance: 10k Ohms

24dB Subsonic Filter

Vet ikke om dette ser bra ut da men....

lurer på hva jeg skal se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ealoken

ja. og på denne er det 90 DBA. det er et pent tall :) men alt kan forbedres.

Mvh Erik

Uff, dette blir litt som at den døve skal lære den blinde å høre! (eller åssen det var)

S/N ratio har ingenting med dempingsfaktor å gjøre.

S/N ratio angir signalstyrken i forhold til grunnstøyen i en forsterker.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2maz

Grunnen til at jeg trodde det var at jeg leste i denne tråden at det ble lest ut av det . Men hva er betegnelsen for dempnings faktor da? Står det dempningsfaktor =....

Vil gjerne lære det korrekte her :rolleyes:

Her er en link, les og lær! :)

http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/amplifiers/DampingFactor.html

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, vil bare si at Dampening har en del å si, og at man hører førskjell...

Jeg hadde en rockfor Fossgate monoblokk før, som jeg byttet ut med en tru Tecnology Hammer og forskjellen var som dag å natt assa... de var omtrent like sterke(på papiret hvertfall) eneste forskjellen omtrent var dampeningen. fikk høre att på RF forsterkern lå den på rundt 2-300 men på Tru'en er den 700 i 8 Ohm, og når jeg dro på høy så ble det nesten bare "rot" i bassen med RF mens med tru så spillern alt perfekt!

Dani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2maz

Grunnen til at jeg trodde det var at jeg leste i denne tråden at det ble lest ut av det . Men hva er betegnelsen for dempnings faktor da? Står det dempningsfaktor =....

Vil gjerne lære det korrekte her :rolleyes:

Kjøp en forsterker som koster litt og som er strømsterk nok til å drive subben din, f.eks 500W i 4 ohm mono. Å ha forsterkere koplet slik at de liksom skal yte 2000W i 1 ohm, gir deg bare masse problemer i forhold til strøm...

Man får hva man betaler for, det er min erfaring, forsterkere til 3000 kr som liksom skal yte 1500W er som oftest dårlige...

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dani

hei, vil bare si at Dampening har en del å si, og at man hører førskjell...

Jeg hadde en rockfor Fossgate monoblokk før, som jeg byttet ut med en tru Tecnology Hammer og forskjellen var som dag å natt assa... de var omtrent like sterke(på papiret hvertfall) eneste forskjellen omtrent var dampeningen. fikk høre att på RF forsterkern lå den på rundt 2-300 men på Tru'en er den 700 i 8 Ohm, og når jeg dro på høy så ble det nesten bare "rot" i bassen med RF mens med tru så spillern alt perfekt!

Dani

Dette hadde nok ikke utelukkende med dempingsfaktoren å gjøre. Det å sammenlikne RF med Tru blir som å sette en Porsche motor i en Lada for så å tro bilen er like god som en Porsche.

Tru er fantastiske forsterkere, med en seriøs oppbygging.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider