Gå til innhold

Blinker i lysa enda!!!

Ranger emnet


Odd M

Anbefalte innlegg

Kobla opp litt bilstereo i dag: RF P6002 og 1F digital kond. Jeg hadde problemer med blinking i lysa før, men nå har det blitt enda værre!!!

 

Det jeg lurer på er om det er noe mulighet for at jeg ikke fikk ladet opp kondensatoren ordentlig? Kanskje den tappet seg når det gikk en sikring (60A). Den røyk når jeg skulle skru opp volum for å prøve! Tok ca 20 min før jeg satt i ny sikring!

 

Og det voltmeteret på kondisen... Det viser jo volten hele tida. selv om anlegget er av eller på!

Gikk ut i stad, da hadde bilen stått i ca 5 timer. Den lyste enda, altså det stod volten på batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ikke spill så høyt eller ta ut anlegget , da slipper du blinking ! :D Og fra spøk til alvor ! :D

 

Grunnen til at det blinker er vel at forsterkeren trekker såpass med strøm at bilen (lysene) ikke for nok strøm , det du antagligvis da trenger er et nytt batteri som leverer med Ampere og eventult en ny dynamo som greier og lade opp dette batteriet :D

 

Av batterier så anbefaler dem vel sånn dyrt gelebatteri , men det er jo greit nok og det holder noen år :D

 

Koster vel rundt en 1500-2000 kr :D

 

Btw , ikke skyt meg vis jeg tar feil ! Har ikke så mye peil :D

 

Mvh

 

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

 

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Reinert A.:

Hvis du ikke har "så mye peiling" så la være å komme med kommentarer!

 

Til Painkiller24:

Du bør gå over ALLE jordingspunktene dine!

Med en kondensator så skal det ikke blinke så sant du ikke har "10 000 watt" i bilen din. Du er innenfor "normalen" med din forsterker, etter min mening.

 

Kondensatoren skal lades opp en kort stund på lik linje med andre batterier.

Er du sikker på at du har fulgt monteringsanvisningen og kopplet kondensatoren riktig?

 

Les monteringsanvisningen en gang til og gå deretter over kopplingene.

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på voltmeteret på kondisen din når du spiller? dropper den lavt hver gang bassen slår? med motoren igang skal det stå mellom 13,8 og 14,6 på kondisen din. viss den går veldig mye lavere enn det så får du oppgradere litt kabler. Legg 50mm2 kabel fra minuspolen på batteriet til karosseriet istede for den orginale kabelen. legg ny tykk kabel fra + på dynamoen til + på batteriet. legg ny tykk kabel fra - på dynamoen til karosseriet. viss dynamoen din er jorda via motoren. legg opp ny tykk jording til motoren din også. dette er kabler 90% av alle som monterer bilstereo glemmer, men er like viktig som å legge tykk kabel bak til forsterkerne

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Til Reinert A.:

Hvis du ikke har "så mye peiling" så la være å komme med kommentarer!

 

Til Painkiller24:

Du bør gå over ALLE jordingspunktene dine!

Med en kondensator så skal det ikke blinke så sant du ikke har "10 000 watt" i bilen din. Du er innenfor "normalen" med din forsterker, etter min mening.

 

Kondensatoren skal lades opp en kort stund på lik linje med andre batterier.

Er du sikker på at du har fulgt monteringsanvisningen og kopplet kondensatoren riktig?

 

Les monteringsanvisningen en gang til og gå deretter over kopplingene.

 

 

Mvh

Pål

Jordbæruke?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

en kondensator som er digital og ikke har remote inngang skal skru seg av selv etter en liten stund uten spenningsfall. står kondisen på lenger har du nok kanskje krypstrøm (eller en dårlig kondis)

 

Det der har jeg opplevd, Nok at en liten diode står å lyser. Det holder kondissens system i live og vil trekke enda mere strøm. Etter et par døgn, kan batteriet være tomt for spenning. Over tid vil batteriet få dårligere holdbarhet.

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kabler og batteri.

 

En kodensator vil ikke hjelpe på blinking i lysene, om du ikke har veldig mange da.

En kondensator vil ved større belastninger bli utladet på noen ms.

 

Ja det er viktig at du lader opp kondensatoren riktig før tilkobling.

PG-M25

PG-275

2xPG12"

Boston 4.2

Boston (6x9)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har også problemer med blinking i lysene..

 

Mange mener at en kondensator ikke vil hjelpe, men kan det være lurt å ha selv om? Det må jo finnes av en grunn...

 

Kan også prøve å finne et bedre jordingspunkt... Bruker nå reservehjulsbrønnen,.. Så hvis det er noen som vet hvor det er bra å jorde i en mondeo mk1 så si gjerne ifra (zetec, du kjenner vel mk1 ;) )

 

Og så får jeg vel prøve å fikse jordingen på dynamoen. Men det er kaldt ute for tiden :D Har ikke så lyst å begynne å skifte dynamo nå..

Men vil det gå med org dynamo og et bedre batteri?

 

Har planer om å skaffe nytt batteri, men vet ikke helt hvilke jeg kommer til å trenge.. Noen tips her..

 

 

Ble masse dette her, men alle tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår