Gå til innhold

Blinker i lysa enda!!!

Ranger emnet


Odd M

Anbefalte innlegg

Originally posted by Tommeliten

Har også problemer med blinking i lysene..

 

Mange mener at en kondensator ikke vil hjelpe, men kan det være lurt å ha selv om? Det må jo finnes av en grunn...

 

Kan også prøve å finne et bedre jordingspunkt... Bruker nå reservehjulsbrønnen,.. Så hvis det er noen som vet hvor det er bra å jorde i en mondeo mk1 så si gjerne ifra (zetec, du kjenner vel mk1 ;) )

 

Og så får jeg vel prøve å fikse jordingen på dynamoen. Men det er kaldt ute for tiden :D Har ikke så lyst å begynne å skifte dynamo nå..

Men vil det gå med org dynamo og et bedre batteri?

 

Har planer om å skaffe nytt batteri, men vet ikke helt hvilke jeg kommer til å trenge.. Noen tips her..

 

Du kan jorde i sikkerhetsbeltfestet bak. Evt i låsen, men jeg anbefaler ikke det siste pga at etterhvert som man åpner og lukker så kan skruen/bolten løsne og jordingen blir jo da dårlig og noe kan gå gæli..

 

 

Ble masse dette her, men alle tips mottas med takk

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by poff

Sjekk kabler og batteri.

 

En kodensator vil ikke hjelpe på blinking i lysene, om du ikke har veldig mange da.

En kondensator vil ved større belastninger bli utladet på noen ms.

 

Ja det er viktig at du lader opp kondensatoren riktig før tilkobling.

 

Det en kondensator gjør ( vel og merke at den er riktig kopplet opp da i paralell med batteriet er at den "flytter" spenningstapet. slik at det er i mellom kondisen og ampen at du får spenningsfall. dvs at resten av bilen igejn får "normale" spenningsforhold.

 

 

Men det er sinsykt viktig at ting er kopplet riktig, og at JORDINGS PUNKTET er skikkelig kopplet i karroseriet. skrap gjerne bort lakk på bolten og et lite tips som jeg har fått er å ha litt loddetinn på bolten etter at kabelskoen er festa. men ikke å anbefalle hvis du mekker ofte i bilen.

 

Og husk. GODT VERKTØY er HALVE JOBBEN! så bruk gjerne litt penger på godt verktøy :)

 

 

Jeg ble kvitt blink i lysa pga kondis. Men når jeg gikk over alle Jordingspunktene i motor og girkassa og byttet kabler der så ble ALT bedre!

 

 

Lykke til alle sammen :)

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår