Shughli Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 jeg var hos biltilsynet idag for å få godkjent senking!! senkingen var i orden, men har begynte å titte på hele bilen, og ga meg mangler for et par ting, men det er eksos annlegget jeg er bekymret for, jeg har ingen tuv papirer på den,og heller ikke mulighet for å skaffe dem!! den bråker ikke så mye... jeg møtte visst en sjalu person !! hva kan jeg gjøre?? jeg må få bilen eugodkjent snarest mulig.. kan jeg tar bilen til eu kontroll, selvom jeg har fått de manglene fra biltilsynet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Er det ikke bare slik at når støynivået og CO-utslippet oppfyller kravene,skal ikkje da bilen bli godkjent?? Eller?? Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shughli Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by AudiA4_20V Er det ikke bare slik at når støynivået og CO-utslippet oppfyller kravene,skal ikkje da bilen bli godkjent?? Eller?? ok men, hvor eventuelt kan jeg få det dokumentert at støynivået er innenfor grensa?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 BiltilsynIDIOTI! fikk du mangel lapp på eksosen? isåfall hvordan kan han gi deg det uten db og co2 måling først? Det burde vel holde å vise bilen seinere til et verksted som utfører eu kontroller? jeg mener på det. Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 NAF kan ta støy måling Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by Shughli kan jeg tar bilen til eu kontroll, selvom jeg har fått de manglene fra biltilsynet?? Samme hvor du har fått manglene fra.. Eller.. for å si det på ein annen måte, det er samme hvor du går for å godkjenne manglene..! :D Så, et hvilket som helst godkjent verksted funker fint! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 TÜV papirer på eksos??? For en dust! *pisse på biltilsyn* Tror neppe svendsen eksos leverer slikt til eksosen de bygger? bare tull. Dra opp igjen og be ham måle støy! Er den lav nok kan du bare be ham ryke og reise! Han skal bare lage kvalm, den maktsjuke dusten! Selv fikk jeg anmerkning for feil hjustørrelse av de folka der... med originalhjula! Uff.... De kan liksom ikke være greie? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 jeg har problemer med akkurat det samme..!! fikk visning pga støy og diverse... jeg har eksosanlegg fra svendsen eksos så det finnes jo ingen papirer på dette.. det holder ikke med standstøy måling som de tok på eu kontroll før... det som måtte til, var en måling fra ett lydlaboratorium som er godkjent av vegdirektoratet eller trafikkstasjon.. og de snille menneskene på trafikkstasjonen i fredrikstad opplyste meg om at det nærmeste stedet noen kunne utføre slike målinger, var i trondheim...!! har i ettertid sent mail og spurt... har fått ett vedlegg som lister opp de godkjente lydlaboratoriene.. står diverse saker i Kjøretøyforskriften § 24-5 Støy fra bil - kravnivå Rdir 92/97/EØF.... Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Hvordan regner man om kw til hk Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 kW x 1.36 = HK Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg