Gå til innhold

Motor alternativer i Civic HB


BurleY

Anbefalte innlegg

God dag!

 

Jeg lurer på hvilke motoralternativer det er og få tak i til Honda Civic HB 92-95 mod? Antall hk, cm3 o.s.v

Såvidt jeg har forstått så får du tak i

- 1.6 V-tec 160 hk

- 1.3 med ca 70 hk

er dette alle eller er det flere alternativer. For jeg har tenkt til og kjøpe meg en slik bil og synes at 70 hk er litt lite mens 160 hk er litt for mye grunnet 18 år og forsikring.

 

Mvh

BurleY

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BurleY

For jeg har tenkt til og kjøpe meg en slik bil og synes at 70 hk er litt lite mens 160 hk er litt for mye grunnet 18 år og forsikring.

 

Mvh

BurleY

 

Jeg har civic Lsi. 1.5 med 90hk. Går ikke akkurat BRA men er morsom bil å kjøre for det. :D

 

Vil nok tro at Civic Vti med 160hk vil bli noget dyrt med tanke på forsikring og at du er 18 år ja.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 hk holder vel det på en såpass lett og liten bil?

Har hørt at hvis du setter på effektanlegg hele veien og luftfilter( http://www.powerzone.no/produkter.php?bilmerke_id=12&biltype_id=392&bildel_id=29&produkt_id=3589) og pluggledninger så har du rundt 100 hk. Mulig dette ikke stemmer men hvis det stemmer da vil du nok ha mere enn nok kraft og fart i en så liten og kjapp bil. Tror jeg, eller hva mener dere? I civic coupe 94-95 sitter det jo 1,5lsi på 101 hk mulig dette er den samme motoren bare den i hb er plombet eller noe, vet ikke jeg. Hvis det isåfall er slik så må det da gå ann og få tatt ut den plomben. :D Men jeg tror nok at 90 hk holder for meg. Ps utrolig strøken bil du har NoLimit!

 

Takk for alle svar morph

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BurleY

90 hk holder vel det på en såpass lett og liten bil?

Har hørt at hvis du setter på effektanlegg hele veien og luftfilter( http://www.powerzone.no/produkter.php?bilmerke_id=12&biltype_id=392&bildel_id=29&produkt_id=3589) og pluggledninger så har du rundt 100 hk. Mulig dette ikke stemmer men hvis det stemmer da vil du nok ha mere enn nok kraft og fart i en så liten og kjapp bil. Tror jeg, eller hva mener dere? I civic coupe 94-95 sitter det jo 1,5lsi på 101 hk mulig dette er den samme motoren bare den i hb er plombet eller noe, vet ikke jeg. Hvis det isåfall er slik så må det da gå ann og få tatt ut den plomben. :D Men jeg tror nok at 90 hk holder for meg. Ps utrolig strøken bil du har NoLimit!

 

Takk for alle svar morph

 

Tja, ikke noe over hundre i hvert fall hehe. Er ikke "trimvillige" motorer det er snakk om her.

 

Det er vel fem alternativer:

 

1.3 Dxi 75 hk

1.5 VEi 90 hk

1.5 lsi 90 hk

1.6 Esi 125 hk

1.6 Vti 160 hk

 

Som Stig sier er a den Lsi'n en artig bil det, men det blir med det for å si det sånn da. Esi'n er vel litt morsommere igjen, er noe vtec på den. VEi'n har jeg ikke så peil på, men det er bitte litte granne vtec på den, er eneste forskjellen på den og Lsi'n etter hva jeg vet. For å finne konkret ut hva vtec er så søk på honda forumet =) Letteste det hehe. Også har du jo vti'n som originalt er en veldig artig bil. 0-100 på 7.2 tror jeg. Meget trimvillig. Dxi'n ser jeg kun på som en a til b bil hehe =) Lsi er en helt ok bruksbil som går ok. Esi'n nesten det samme, men litte granne sprekere. Understellet er det samme på alle untatt vti'n tror jeg. Vti'n kommer originalt kun i sedan og hb. Men forsikringa på en vti SVIR som attenåring. Og man skal mørne forsikringsselskapene lenge og godt for å få forsikringa under 7-8000 på 75 % bonus på foreldre... Laveste jeg har hørt er 6400... Men det er et temmelig ekstremt tilfelle der eieren brukte goood tid på å ordne forsikring. For tiden er honda forumet nede, men det er mye godt lesestoff om civic der, oxo om forsikring =)

 

Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får vell 1.5 Dxi også..mener forskjellen på lsi og dxi er utstyret i bilen, lsi har vel elektriske vindu, speil og takluke, men på dxi er dette manuelt..

 

Originally posted by Espen|3k

 

Tja, ikke noe over hundre i hvert fall hehe. Er ikke "trimvillige" motorer det er snakk om her.

 

Det er vel fem alternativer:

 

1.3 Dxi 75 hk

1.5 VEi 90 hk

1.5 lsi 90 hk

1.6 Esi 125 hk

1.6 Vti 160 hk

 

Som Stig sier er a den Lsi'n en artig bil det, men det blir med det for å si det sånn da. Esi'n er vel litt morsommere igjen, er noe vtec på den. VEi'n har jeg ikke så peil på, men det er bitte litte granne vtec på den, er eneste forskjellen på den og Lsi'n etter hva jeg vet. For å finne konkret ut hva vtec er så søk på honda forumet =) Letteste det hehe. Også har du jo vti'n som originalt er en veldig artig bil. 0-100 på 7.2 tror jeg. Meget trimvillig. Dxi'n ser jeg kun på som en a til b bil hehe =) Lsi er en helt ok bruksbil som går ok. Esi'n nesten det samme, men litte granne sprekere. Understellet er det samme på alle untatt vti'n tror jeg. Vti'n kommer originalt kun i sedan og hb. Men forsikringa på en vti SVIR som attenåring. Og man skal mørne forsikringsselskapene lenge og godt for å få forsikringa under 7-8000 på 75 % bonus på foreldre... Laveste jeg har hørt er 6400... Men det er et temmelig ekstremt tilfelle der eieren brukte goood tid på å ordne forsikring. For tiden er honda forumet nede, men det er mye godt lesestoff om civic der, oxo om forsikring =)

 

Espen.

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, endel sant, og endel usant her ja...

 

femte generasjon civic hb kom som følgende modeller:

 

EG3: DX: d13b2 maskin på 1,3 liter med 75 forgasserhester.

 

EG4: LSi og VEi: d15b2 og d15z1 motorer, begge på 1,5 liter. d15z1 har VTEC-E, som lar 8 av 16 ventiler slamre på økonomisk kjøring. den mest økonomiske civicen, utgitt med 0,63 liter på mila ved blandet kjøring. begge er 90hk.

 

EG5: ESi: d16z6 maskin på 1,6 liter. som resten av d-serien er dette en SOHC. den har VTEC på innsuget, men ikke på eksosen som b-serien har. 125hk.

 

EG6: VTi: b16a2 motor på 1,6 liter og 160hk. denne har DOHC, og VTEC på både innsug og eksos. rpm-sperre på 8400rpm, og en syk lyd når VTEC slår inn ved ca 5400rpm.

 

den nevnte 1,5literen som står i EJ2 (civic coupe) med 101hk er en d15b7. denne har litt andre dyser enn b2.

 

og DXi finnes bare som sedan. samme motor som står i LSi sedan, men DXi har mindre utstyr.

 

håper dette klarner opp i endel ting burley:) har du penger, kjøp VTi. er du blakk, kjøp LSi. VEi ligger litt høyere i pris enn LSi, pga en litt dyrere motor. Vurderer du et seriøst prosjekt, kjøper du DX og swapper til b16a2 / b18c5/6 / b20VTEC. d16z6 er heller ikke heeelt bortkastet, men d koster fks mer å få en d15 til å yte 160hk enn å swappe til b16a2 med 160hk...

 

jeg har VEi selv, og er fornøyd med bilen. store potensialer, og utrolig driftssikker. civic er faktisk verdens mest driftssikre bil hvis man regner feilprosent på 10 år gamle biler! 8,7% feil elns...

- 2002 Civic Type-R

- 1993 Civic VTi

- 1993 Civic DX

- 1991 Civic GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

tenkte jeg kunne si ifra her....

 

vil du som 18 åring ha en litt artig bil som går greit... prøv å skaff en ESI. jeg er selv 18 og har hatt denne bilen siden jeg fikk lappen.. ingen problemer (etter at de kukene som eide den før fiksa det som var galt når jeg kjøpte den), snill på bensin, og tilfredstillende effekt i forhold til pris\drift\forikring..

 

er fornøyd med valget mitt, og jeg personlig merket forskjell på en lsi som jeg også prøvde, og esi'en som jeg endte opp meg.

 

håper jeg var til hjelp...

 

PS: vet ikke helt når du skal ha bil, men min kommer ut for salg om ikke så altfor lenge :P

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår