Gå til innhold

Montere forsterker

Ranger emnet

NaitSirhC

Anbefalte innlegg

Du tar to plater på samme størrelse som forsterkeren din.

Så tar du to platevinkler og legger i mellom slik at når den innerste plata er festet til seteryggen så vil den ytterste plata stå loddrett, og på den plata fester du forsterkeren din. Da vil du også merke at du får et lite rom mellom de to stor platene og der er det perfekt å "gjemme" en kondensator.

Hvis dette ikka var forståelig så send meg en PM så skal jeg maile deg en skisse.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er for at den ikke skal få annen jord enn gjennom jord kabelen... en annen ting man må passe LITT på er å få litt luft til ampen så den ikke blir altfor varm. Da blir det dårligere prestasjoner. gjør som dehar sagt tidligere og bruk en mdf eller tre plate og skru den fast i. Det om at ampen må stå loddrett høres litt tullete ut og er vel mest estetisk. Kan ikke se non grunn til at den må stå loddrett, jeg har hatt amper i alle retninger og aldri hatt problemer ! Lykke til

Passat 2,0 16v GT

Digital Designs Stereo 1800w RMS @ 2ohm på subben

Siste Måling: 140,1 dB

Team DD Norge

http://www.nettnett.net/teamdd/

46736a0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dBdragger

det er for at den ikke skal få annen jord enn gjennom jord kabelen... en annen ting man må passe LITT på er å få litt luft til ampen så den ikke blir altfor varm. Da blir det dårligere prestasjoner. gjør som dehar sagt tidligere og bruk en mdf eller tre plate og skru den fast i. Det om at ampen må stå loddrett høres litt tullete ut og er vel mest estetisk. Kan ikke se non grunn til at den må stå loddrett, jeg har hatt amper i alle retninger og aldri hatt problemer ! Lykke til

Grunnen til at den skal stå loddrett er ikke fordi den skal stå loddrett, den kan gjerne ligge flatt, eller på skrå også liksom.. Det er fordi den ikke skal ha samme vinkel som sete ryggen, da får nemmelig ikke varmen fri flyt oppover..

Varm luft stiger.. så det er viktig å ikke stenge den inne..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DV00002.jpg

Som dere ser på bildet øverst, var min mont rett på seteryggen. Den sto vel litt feil i forhold til vinkel med tanke på varmeutvikling.

Men spm er det- Spiller det noen rolle da det er intigrert vifte på denne ampen....

Den henger ikke slik pdd, nå ligger den under plexi(2 vifter, en inn og en ut), men skal bort pga nytt skal inn. Har aldri kjent at den er blitt varm uansett hvor høyt/lenge jeg har spillt(når den hang feil). CD-spilleren ga seg en gang i sommer da det var skikkelig varmt ute. Fikk litt panikk og løp bak for å sjekke på ampen, men den var ikke varm i det hele tatt. Hadde kjørt i ca 3t med anlegget på 34 av 40 så si hele tiden. Ville ikke skru høyere pga hadde ikke ekstern forsterker på frontsettet da.

Det som er vesentlig å bemerke var at ampen ble brukt til å drive en Kicker S18X2 helt alene. jaja, vet det ikke på laaaangt nær er nokk, men det spillte sinnsykt høyt, selv med kun denne ene ampen :)

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider