Vipe Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Hei, Vurderer å bytte motor og girkasse (++) da disse har rullet sine km. Hvor mye må jeg ut med i ca. pris for "ny" brukt-motor? Tenker da på 2.5l ev. ca pris på 2.0 og 2.8. Er det noe å spare på å hente noe slikt i sverige? Hvor finner man slikt der..? Har _god_ tid(les; uten lappen i 22mnd), så blir sikkert å plukke motoren i fillebiter for så å bytte lager osv + litt trim. Setter stor pris på svar :) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Da jeg byttet motor i min mercedes 190 så fikk jeg tak i motoren fra danmark. Finnes en del som ikke er så langt fra grensa. jeg kjøpte min på: http://www.sindal-autoophug.dk/ Og det var med 6mnd garanti og komptest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Originally posted by Frank S. Da jeg byttet motor i min mercedes 190 så fikk jeg tak i motoren fra danmark. Finnes en del som ikke er så langt fra grensa. jeg kjøpte min på: http://www.sindal-autoophug.dk/ Og det var med 6mnd garanti og komptest. Blir kanskje litt langt for meg å reise til danmark for å hente motor, men takker for tips :) Andre som har noe å komme med her..? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 hehe, er et lite stykke fra mo i rana til danmark;) Her finner du deler i sverige i hvertfall: http://www.bildelsbasen.se/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Når det gjelder pris i Norge, pleier pent brukte 2 litere å ligge på rundt 6-7 lapper. Mens 2.5 litern pleier å ligge på 8-12 tusen. Sjeldent å se 2.8 litern til salgs, men kan tenke meg at den har en prislapp på rundt 15. Dette er da med ledningsnett, hjerne og motor. Og det er allti noe å spare på å hente ting fra utlandet, spørsmålet er bare hvor mye. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sibba Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 8-12 tusen for en 2.5 liter motor i Norge hørtes ekstremt billig ut. Automatkassen til denne motoren går fra 16 til 25 tusen brukt i norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by sibba 8-12 tusen for en 2.5 liter motor i Norge hørtes ekstremt billig ut. Automatkassen til denne motoren går fra 16 til 25 tusen brukt i norge SATAN, noen som vil kjøpe min Automatkasse? :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by gEIRA Når det gjelder pris i Norge, pleier pent brukte 2 litere å ligge på rundt 6-7 lapper. Mens 2.5 litern pleier å ligge på 8-12 tusen. Sjeldent å se 2.8 litern til salgs, men kan tenke meg at den har en prislapp på rundt 15. Dette er da med ledningsnett, hjerne og motor. Og det er allti noe å spare på å hente ting fra utlandet, spørsmålet er bare hvor mye. Har du noen tips på hvor man kan skaffe dette da? Eller blir det å ta en ringerunde til høggerne rundt om i landet..? 8-12 for 2.5'en hørtes forsåvidt billig ut, hadde vært tingen med noe slikt under panseret ;) Men å huske en svensk side med mye brukte deler til BMW, noen som har url? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkr Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by Vipe Har du noen tips på hvor man kan skaffe dette da? Eller blir det å ta en ringerunde til høggerne rundt om i landet..? 8-12 for 2.5'en hørtes forsåvidt billig ut, hadde vært tingen med noe slikt under panseret ;) Men å huske en svensk side med mye brukte deler til BMW, noen som har url? Ser du er fra Mo i Rana sånn som meg. Gå inn på bildelsbasen.se der ligger det enn drøss med 2,5 og 2,8ltr send mail til forskjellige høggere for pris, du får som regel pris på frakt også. Vist du finner en aktuell motor, så får du den sendt til Hemavan eller Tærnaby også kjører du over og henter den;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Autopower Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by jkr Ser du er fra Mo i Rana sånn som meg. Gå inn på bildelsbasen.se der ligger det enn drøss med 2,5 og 2,8ltr send mail til forskjellige høggere for pris, du får som regel pris på frakt også. Vist du finner en aktuell motor, så får du den sendt til Hemavan eller Tærnaby også kjører du over og henter den;) Takker for tipset ;) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by Jonte Autopower Det var den siden jeg tenkte på ja :) Men så nye spørsmål; regner med at motorer med vanos er bedre enn en uten, men er det verdt pengene for å si det sånn..? Jeg har en 91'mod, vil f.eks motoren (og gir) fra en 94' 325 passe i da? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 jeg vil ikke akkurat si att motorene med vanos er bedre, de går dårligere, bruker mindre bensin men de tåler ikke så mye hard kjøreing. (vanos er bra for de som kjører mest pent med bilen, uten vanos er bedre for de som kjører bane,leiker seg trimmer osv, slike som meg :D Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by mavoma jeg vil ikke akkurat si att motorene med vanos er bedre, de går dårligere, bruker mindre bensin men de tåler ikke så mye hard kjøreing. (vanos er bra for de som kjører mest pent med bilen, uten vanos er bedre for de som kjører bane,leiker seg trimmer osv, slike som meg :D Går dårligere? Etter hva jeg har hørt av kjennere og folk med peil så gir VANOS et bedre bunndrag.. Det eneste som er minus med det er om du skal bygge turbo på motoren, så er det ikke noe triks, også er det selvsagt enda en ting som kan gå til helvette i en motor da.. Noe mange med BMW er plaget med, er jo VANOS-rasling.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by Jonte Går dårligere? Etter hva jeg har hørt av kjennere og folk med peil så gir VANOS et bedre bunndrag.. Det eneste som er minus med det er om du skal bygge turbo på motoren, så er det ikke noe triks, også er det selvsagt enda en ting som kan gå til helvette i en motor da.. Noe mange med BMW er plaget med, er jo VANOS-rasling.. Har ikke planer om turbo (selv om det er en "våt" drøm). Har også fått det for meg, etter hva jeg har lest tidligere, at vanos skal gi bedre bunndrag. Hvis man skal trimme motoren _litt_ (porting, planing, chip, filter, eksos osv) er det da en fordel at man bruker en motor uten vanos? Hva med motorfester osv, er det forskjell på noen av M50-motorene? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg