Gå til innhold

Motorbytte E36

Ranger emnet


Vipe

Anbefalte innlegg

Originally posted by mavoma

Men skal du ha 325 eller m3 motor så anbefaler jeg deg å forsterke bakenden din, de 4 festene til bakhjulsopphenget. jeg reiv ut disse på min 325

Det du sier her er at det originalt er for svakt?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mavoma

Jepp, 3.2l m3 kom med forsterket bakende, men dette her spørs helt på kjørestilen din. Skal du spøle en piruett eller 2 så bør du ha forsterket bakende ja :D

Det kan nok tenkes at man skal gjøre, så jeg får legge det på minne at dette må sjekkes og eventuelt utbedres..!

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tarjei_Hugaas

snakket med han fyren eller?

Jepp, har det.

Motoren er en 96 328, gått 170k, helt standard, med ledningsnett og luftmengdemåler. Bilen den satt i var krasjet, men motoren hadde ikke tatt skade av det. Motoren befinner seg i Malmö, og kan sendes på en palle til Hemavann for ca 2k svenske. Eneste negative er at det følger ikke med "hjerne", men dette kostet brukt ca 2k svenske. Totalt 12k for dette med andre ord.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tarjei_Hugaas

okey, men hva trengs i tillegg til dette da? girkasse? bremser? osv? er muligens interresert i den motoren hvis ikke du skal ha den vipe

Er ikke sikker på om girkasse passer over, men regner med at dette må byttes da 328 er den del sterkere ;) Bremser må helt sikkert også byttes, men som jkr sa i en tidligere post; kjøpt fra en brukt e46 330. Økonomien min tilsier ikke at jeg har råd akkurat nå, så bare ta kontakt med karn hvis du har lyst (og råd) til det..!

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Får vel blåse støvet av denne gamle tråden :o

 

Har forhørt meg litt i det siste på brukte deler fra sverige.

Har funnet en motor fra 325i 95'mod. Denne har rullet 134tkm, og skulle være i fin stand. Jeg bytter girkassa i samme slengen (fra samme bil) Pris for dette blir 12500.- inlk frakt nært grensa. Dette var og med "hjerne".

 

Så noen spørsmål:

Passer ledningsnett rett over fra den motoren jeg har? (91'mod 320i)

Er det noen forskjell i diff fra 320i til 325i, annet enn utveksling?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel blåse støvet av denne gamle tråden :o

 

Har forhørt meg litt i det siste på brukte deler fra sverige.

Har funnet en motor fra 325i 95'mod. Denne har rullet 134tkm, og skulle være i fin stand. Jeg bytter girkassa i samme slengen (fra samme bil) Pris for dette blir 12500.- inlk frakt nært grensa. Dette var og med "hjerne".

 

Så noen spørsmål:

Passer ledningsnett rett over fra den motoren jeg har? (91'mod 320i)

Er det noen forskjell i diff fra 320i til 325i, annet enn utveksling?

 

Det der var en bra pris vil jeg si

Når det gjelder ledningsnett tror jeg ikke det passer, mulig jeg tar feil.

Du kan jo høre på bmwccn forumet, der er det sikker noen som kan svare helt sikkert.

Det er forskjell på utvekslingen diffen, 325 har 3,15 mens 320 har 3,91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over forskjell i utveksling..

Ingen andre som vet om ledningsnett passer over?

 

Tenker du på motorledningsnettet? eller det som sitter i bilen? Dem deles iallefall med en kontakt. Og denne kontakten er stort sett lik på alle e36 tror jeg. Jeg satte i m3 motor i min 318is, og der var iallefall kontaktene like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har funnet ut litt mere nå om ledningsnettet. Er nok Siemens ECU på min 320, mens det er Bosch på den jeg skal kjøpe. Dette skal ikke være noe problem i følge svenske kilder :) Eneste man må "passe" seg for er ESW II (startsperre). Dette kom i 95, men den motoren jeg skal kjøpe er produsert 12/94, så jeg satser alt på at den ikke har det.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var faktisk motor og ECU bestilt, og betalt. =) Ble fra en 95'mod 325 coupé (M50B25)

Fikk tak i en ecu som var chip'et av Turbo Center i Stockholm, skulle gi ca210hk. Det ble liksågreit denne da det koster en del å chip'e i ettertid i norge..

Mulig jeg får det til helga i følge svenskene..

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår