Gå til innhold

Spesifikasjoner 89 EFI


oddev

Anbefalte innlegg

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

står det CL eller CLX bak på den?

hvis det står CLX så er det Doch med 120 hk

står det CL er det OHC.... med 105 hk

 

Men du må ta i betraktning at bilen din har katalysator... og den stjeler ca 5 hester....

 

 

 

Til Timbertoy:

IS'en har 115-120 hester ca 150-160 newton.

Meget bra ungdoms bil, men sjekk olje bruk, rust i hjulbuer, kolinger og annet eletrisk som kan værra rørt og mixet med av andre og tidligere eiere.....

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Timbertoy

Hva med en 2.0i S 87 modell.. noen som vet hvor mange hester det sitter i den ? og kanskje litt info om bilen generellt ?

takker for alle svar :D

 

Motoren i bilen din er en Sohc (single overhead camshaft) motor 8 ventiler, med halv elektronisk bensin innsprøytning. Du trenger ikke å chippe den fordi alle instilinger er mekanisk på mottoren, untat turtalssperren. Blokken er en 205 blokk, den er lik den på de først Sierra Coswothen (vinge-bilen og sedan med 2wd). Orginalt er is'n en velig sterk og god motor og med en "kvassere" kam, KN filter og efektanleg m/grenrør er en fin start. En super motor til å trimme, du får lett 200+hk uten turbo. Pass på oljeskift på 10 000 km så går de veldig langt. Har hatt en sierra 2.0i GL som er trimet til 150hk. Nå har den gått over 300 000 km og går som en klokke fremdeles.

 

Om den bruker olje (erfaring), så er det ventil-foringene som er slitte. Det er bare en bagatell litt jobb men foringene er det ikke mange kronene for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow... stilig.... men har ikke kommet lenger med effekt anlegget enn en thorsov potte :D

 

Bilen drikker ikke olje... men olje peile røret er løst... mangler det kanskje en pakning? hvor kan man faa kjøpt nytt slikt?

 

ja og en ting til... naar det gjelder en kvassere kam! saa har jeg bare funnet kam til cosworth og saant som angivelig ikke passer i motoren min.... hvor er det lurest og titte etter trim kam? hva ligger priser paa naar det gjelder trimkam?

 

opps en ting til heh... paa kaldlufts innsuget er det en diger kloss som er noe saant som en trykkmaaler eller noe saant....med ledninger til.... faar man kjopt luft filterkit til dette?

 

Ble litt mye det her.... men haaper det ordner seg :rolleyes:

Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det med peilerøret. Du kan prøve å pusse med sandpapir, nederst på og inne i hulet der det skal sitte. Og så limer du det fast med "locktait".

 

Kollevold rally inport har kammer og veldig god peilig på disse motorene. Prisen på kammene er mellom 1600,- og 4000,-... Ikke det enkleste å bytte selv om du ikke vet hva du gjør pga tenings tider og div. MEN disse motorene er det enkleste du kan lære det på.

 

Den boksen du snakker om er "luft-mengde-måleren" og den skal sitte der om du ikke skal bygge om til forgasser motor... Luft filteret sitter på siden av denne. Og der kan du montere KN filter. Men kjøp et kitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er merkelig er at topplokket til luftfilter boksen sitter fast paa luft mengde maaleren!

 

Luftfilter kitt? er det en slik mengde maaler med i det kittet.. det var det jeg egentlig lurte paa i min forrige post!

 

Takk for tipsene.... jeg er noen hakk mer opplyst :D

Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrFord

K&N kitt får du på http://www.cosworth.no på shoppen der...

Og da bare tar du vekk luftfilterboxen, og fester det nye filteret til mengemåleren... Veldig eknelt...

 

Se her..

stage4KNfilter.jpg

 

 

Ser jo greit ut det der, men hva med alle de slangene som er tilkoblet luftfilteret? Hva skal jeg gjøre med de?

 

Åsså har jeg ikke sånt fint ford merke oppe på mengdemåleren.

- 05 Toyota Land Cruiser GX

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 89 Ford Sierra Sedan 2.0i CL 
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du luftinga som går fra toppen til luftfilterboksen?

Bytt påfyllingspluggen, til en uten ledning...

Oxo går det en fra gulvet inn i luftfilter boksen. som bare er å ta vekk....

 

PS: DU kan kjøpe det Kittet som jeg har liggende for en billig penge....

 

 

Og fordmerket er bare å lime på..

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrFord

mener du luftinga som går fra toppen til luftfilterboksen?

Bytt påfyllingspluggen, til en uten ledning...

Oxo går det en fra gulvet inn i luftfilter boksen. som bare er å ta vekk....

 

PS: DU kan kjøpe det Kittet som jeg har liggende for en billig penge....

 

 

Og fordmerket er bare å lime på..

 

Kan passe at der er luftinga fra toppen ja, åsså går det en slange til inn på toppen der, en liten på høyre side ellerno...

Okey, hvor mye skal du ha for det kittet da?

- 05 Toyota Land Cruiser GX

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 89 Ford Sierra Sedan 2.0i CL 
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SvKMe

Bare ett grenrør og efektanleg igjen nå, så begynner det å ligne noe...

 

Heh, ja det stemmer. Aner du prisen på grenrør? Eventuelt hvor jeg får tak i det?

 

Hva slags effektanlegg anbefales?

 

Hvor stor effektøkning kan jeg regne med etter bytte av disse 3?

- 05 Toyota Land Cruiser GX

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 89 Ford Sierra Sedan 2.0i CL 
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår