Turbotrille Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Har lekt litt med tanken om å putte i en 2.0-16V 150hk eller turbomoter i rekorden. Noen som vet hvor mye arbeid det blir? Hva som må byttes? Er det mye arbeid med det elektriske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 en jeg kjenner har gjort det. omega bundpanne og oljepickup, hjemme sveise motorfester og mellomakse, og girkasse travers, da er omega 5trinns kassa brukt. det elektriske er ikkeno problem, kun etpar lednigner som ska kobles opp. titt på http://www.opel-rekord.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Hmm, hørtes jo egentlig greit nok ut det der. Men det blir kanskje litt for mye arbeid til at det kan bli gjort på en kveld eller 2. Vi får se om bilen overlever til våren, kanskje det kan bli litt fart i sakene da. Btw. det er vel ikke noe særlig mye forskjell på turbomotor og ikke turbomotor plassmessig, utenom rør og kjøler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 nei, det er temmelig likt... har omega 5-trinns og bunnpanne liggende hvis det skulle knipe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 jeg hadde store planer om 3.0 liters sekser 24v i rekorden.. tenk å turbokonvertere den da :D Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 den rekorden det er snakk om her med 2l 16v drar bra. har vært så heldig å få sitte på med den. litt trimming i tillegg så kommer dette til å gå radig unna :D Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 Originally posted by Z10an nei, det er temmelig likt... har omega 5-trinns og bunnpanne liggende hvis det skulle knipe pris? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 kom med et bud du... vi blir nok sikkert enig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Originally posted by Z10an kom med et bud du... vi blir nok sikkert enig. 350 for girkasse. Omega 2.0 kasse sant? OHC Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 ja det er fra en 2,0 ohc... skal få den for 350,- siden det er jul, og vi trenger plass... den holder til i åsane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Ey, ikke driv å spam i tråden min da. :nono: Jeg må forresten ha automat, er det noen forskjell da på hvilke gearkasser jeg må ha? Fra noen spesiell modell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 sorry!!! finnes automatkasser til omega også da, så det er ikke pes.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 hm, åssen blir det a tru, må ha konverter å greier da, mulig det må trixes litt da. fordi bolt-mønsteret på veiva til 8v og 16v er ikke likt. sett i sekvensiell kasse :D (sånn gire uten å clutche kasse) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Desember 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Originally posted by Z10an sorry!!! Det går fint, klarte bare ikke dy meg. ;) Originally posted by joppa hm, åssen blir det a tru, må ha konverter å greier da, mulig det må trixes litt da. fordi bolt-mønsteret på veiva til 8v og 16v er ikke likt. sett i sekvensiell kasse :D (sånn gire uten å clutche kasse) Utfordring. :D :D :D Passer forresten calibrarattet rett på rekorden? Så det var satt i ett slikt på den ene rekorden som det var link til her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 det passer ivaffal med splinesa på rattstammen, men hvordan det passer "utover og innover" det vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg