Gå til innhold

titt på denne Hersker Hans.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Takk,

 

kjipt å konvertere LS1 motoren til forgasser motor da :). Så bruker han en gammel 700 kasse i stedet for de nyere automatene som hører til motoren.

 

KYB dempere forann og bak, KYB er elendige greier syns jeg.

 

Bilen ser veldig bra ut da. Var bare noen detaljer som var litt irriterende :) setene var litt stygge da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere, LS1 med forgasser blir jo helt feil!

 

Her er også etpar LS1 hybrider, bilder og videosnutter:

 

El Camino med LS1 og MagnaCharger kompressor : http://www.bubbadrift.com/

 

og en 69 Camaro med LS1 : http://www.z069.us/

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var et GM produkt jeg kunne eid! Og de er det ikke mange av... Men den der var bare rå! *sikle* Synd med automaten, da.. Fatter ikke poenget... Med en motor som gjør at man ikke trenger å gira annet enn for moroskyld, også kommer han drassende med den der hersens turgirburken??? Dust... Muskelbil skal ha manuell! Ihvertfall ikoner som det der! En annen ting er jo at gasser er håpløst.... Misforstå meg rett, traktgassere har fet lyd, men det er da likevel ikke noe det er verd å miste hester for? dessuten har jo ikke han der trakter, bare en "god gammel" amerikansk bensinøse... uff. Så bra motor, men automat og gasser....

 

Det er vel ikke noen av dere som har testet megasquirt på v8? lurer på om ikke jeg må ha det, hvis det funker bra.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Det er vel ikke noen av dere som har testet megasquirt på v8? lurer på om ikke jeg må ha det, hvis det funker bra.

 

Er jo litt offtopic her, men...

Har vært en tråd på dette før: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=35831

der ligger det en link til et MS forum

 

Jeg har egentlig slått i fra meg tanken på å bygge en, er bla. litt skeptisk til å ha MAP sensoren i selve databoksen, må ha lang vakuumslange fra plenumet og helt inn i kupeen hvor databoksen er..

 

Men det er jo tydeligvis flere det fungerer bra for...

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry med offtopic greiene mine. Bare begynner å tenke mens jeg skriver, og så går det bare helt skeis...;)

 

Takk for tips! Skal lese med en gang! Lei av detta gassersølet!

Får liksom skrulysten tilbake når jeg ser sånna feite biler som den '69 camaron!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig i at det er helt på trynet med forgasser på en LS1 når han har konvertert på den måten.

 

Det er også bevist at du trenger ikke å miste hk, selv om du kjører forgasser.

 

Det var sikkert veldig mye enklere å gjøre det på den måten, i tillegg så er ikke en LS1 like eksotisk i USA som vi syns den er her i Norge, så jeg syns løsningen var helt ok.

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, og for en god del uten $ og kunnskap kan det være en enkel måte å få seg en lettere, sprekere og penere motor, men uten innsprøytninga kunne man likegodt bygd en vanlig 1.gen motor synes jeg.

 

Å beholde antall hk er forholdsvis enkelt, bare å ha stor nok øse som Skidracer kalte det... Noe av det du ofrer i samme slengen er:

Varmstart egenskaper, kaldstart egenskaper, den fine delgass-responsen, evne til å klare belastning på lavere turtall like godt, (derfor) forbruk, kjørbarhet annet enn full gass/2K rpm og opp, utseende, og i mine øyne hele vitsen med å putte en LSx i motorrommet på en eldre bil... Det er fordelene ved innspruten, vekta til alu.blokka og at den går såpass godt standard som gjør den overlegen i en eldre bil for meg. Kunne nok vært fornøyd med en 1.gen med TPI, men med mulighetene til den nyere er det bare å gå sålangt lommeboka orker. Har ikke du en "rå" Camaro som er ganske snill å kjøre pga innspruten?

 

For menigmann er det fortsatt dyrt å gjøre et vellykket motorbytte med en LSx i en eldre bil (For det er det vi snakker om, ikkesant?), og "annenhver" med gammel bil drømmer om eller planlegger et motorbytte på mange av forumene der borte. Er vel fortsatt litt tidlig å kalle det vanlig der borte, helt uvanlig er det ikke lenger.

 

PS, kunne vært kjempeartig å sett noen av bilene dine "up close" NEW, mye gromt der ja. (Og jeg lover å ikke plukke! Hehe)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den mest irriterende feilen med store gassere: På biler med gode svingegenskaper, kan bensinen bli slengt opp langs den ene veggen i kammeret på gasseren, noe som resiulterer i at motoren ikke får bensin.... og dermed ikke går.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår