Gå til innhold

Hvem selger store spacere til volvo?

Ranger emnet


Nox

Anbefalte innlegg

Originally posted by bozzo

Hmm, har aldri orka å bry meg om spacere ( :rolleyes: ), men med dem så får man altså ett mye større utvalg i felger? :D :D

 

Hvilke andre biler er det som har same boltsirkel som Volvo a?

 

Kan man bruke de flate svarte felgene (husker ikke navnet) som man finner på 850 T5 og slik da? :D

 

Ja, nyere Volvo med 5 bolter har samme boltsirkel men forskjellig innpress.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Texascom

Reagerte litt på at du skal har større spacer foran enn bak! Det burde være motsatt hvis det er til en 240.

Jeg fant ut at ingen hadde slike spacere jeg trenger, så derfor lager jeg de selv! 30mm foran og 40mm bak!

 

har selv laget mange spacere, men ingen større enn 25mm til 240.

Så det jeg lurer på, er hvordan du gjorde det med lengden på hjulboltene. Har ikke funnet noen som er mer 25mm lengre enn original. Skrur du fast spaceren og flytter hullene, for så å sette i nye hjulbolter? Hvis så hvordan lager du sporene for splines?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

 

Hvorfor skjærer de seg i stykker da?

 

 

fordi dekket og felgen er ganske langt ut i kanten, og nederst bak går det inn så må skjære vekk litt, venter til våren når jeg har handla alt av utstyr ;) sånn at jeg får korta inn panhard staget osv

 

 

 

kjetilr er vel sånn her du mente?

 

 

spacers.jpg

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

 

 

fordi dekket og felgen er ganske langt ut i kanten, og nederst bak går det inn så må skjære vekk litt, venter til våren når jeg har handla alt av utstyr ;) sånn at jeg får korta inn panhard staget osv

 

 

 

 

 

Er ikke det jeg mente. Skjønner jo at innerskjermen må skjæres bort, det her jeg gjort på min også.

Men noen påstod at lagrene skjærer seg så fort. Disse hjullagerene tåler enormnt med juling, så det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

 

Er ikke det jeg mente. Skjønner jo at innerskjermen må skjæres bort, det her jeg gjort på min også.

Men noen påstod at lagrene skjærer seg så fort. Disse hjullagerene tåler enormnt med juling, så det går bra!

 

da er vi enige :)

 

må få med meg noen som har gjort detta før på jobben en dag og styre å herje litt :) skal bli stiv og lav :D mangler bare demperne nå :/ men skal skjekke priser i mårra ;) får vel 35% på delene så går vel greit får jeg håpe :) da veit jeg hva neste lønning går til.. hehe

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lage spacerei alu til 240 med valgfri tykkelse for 2000kr for fire stk. Evt. litt mer hvis de skal være veldig brede(40-50mm) eller hvis de skal være i stål.

Kan lage både for gjennomgående hjulbolter og for å skru fast på navet.

Kan også lage lange bolter i 12.9 stålkvalitet.

http://www.breisladdracing.com

`79 Volvo 242 Turbo prosjekt

`75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++

`57 Volvo PV444 Delebil

`53 Volvo PV444 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår