Hot Rod Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Astroen tåler ikke høst & vinter ser det ut for. På venstreside foran er det bare såvidt det gløder i pæra. Det ser helelr ikke ut som om den lampa endrer seg fra nær- til fjernlys. Bilen er også utstyrt med ekstralys. De oppfører seg heller ikke helt bra. Når ekstralysbryteren er på, skal jo de lyse sammen med fjernlysene. Det gjør de, men når jeg slår tilbake på nærlys blir de stående på fortsatt. Bilen som er en 95 modell er ikke bruktimportert, men den er jo "ekte US. made". Regner derfor med den er bygget om litt for å tilfredsstille norske krav? Det er trangt å komme til nede ved lysene på bilen og det jeg ser, ser ut om et ormebol, men det gjør det kanskje originalt også? Siden bilen har gått som firmabil tror jeg det er verksted som har installert de ekstralysene. Jeg har ikke nok peiling på bil-elektro til at jeg vil begynne å røske i dette på egen hånd. De ekstralysene som ikke funker skikkelig (PIAA lamper og rele'er), kan de være slik fordi styrestrømmen til rele'ene er for svak? Hva gjør jeg? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Kan godt hende hele problemet ditt er dårlig jording på den ene lykten.Sjekk pæreholderne nøye.Sjelden tull med PIAA lyktene. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 På venstreside foran er det bare såvidt det gløder i pæra. Det ser helelr ikke ut som om den lampa endrer seg fra nær- til fjernlys. Skjedde dette samtidig? Enkel og rimelig løsning: Lysforsterker fra biltema. 42-680 Monterte slik og 100w i S-10`n. Berre lekkert! Dette er plug and play. Klarer du å skifte pærer kan du montere dette settet. Dette settet kopler du inn i pluggen til din Høyre frontlykt for styrestrøm ". 2 ledninger skrues til batteripolen +. Så plugger du inn pærene. Færdig. Du har sjekket Venstre pære/kontakt? Ikke parklyset du ser inni der? PIIA lampene er av god kvalitet, bare de ikke ruster opp. Hadde sjekket jordingen først. Ta en ledning direkte fra jord til minus på pluggen til pæra. Da ser du om problemet ligg der. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2004 Fant utav det i går kveld. Fukt og dårlig kontakt. Den tredelte kontakten som er festet inn på hovedlyspæra er noe jævla jallagreie. Om det var sånn fra fabrikk eller om dette er noe norsk tilpasning vet jeg ikke, men jalla er det uansett. To av ledningnene går inn på kontakten som normalt. Den siste ledningen har bare en kabelsko og så er den klemt fast i noe slags klips-dritt på siden av kontakten slik at den passer til trekanten som de tre kontaktene på pæren danner. Dette er jo bare det reneste tøys i norks klima. Har tenkt på det lysforsterkersettet fra Biltema, men er redd det bare blir enda mer ormebol i motor-rommet på bilen? PIAA lysene har vært svært rustne, men de gikk jeg over med stålbørste, Coroless og ny lakk i fjor. De oppførte seg helt greit nå etter at den hovedlyskontakta fikk en omgang med kontakt spray. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg