Øyvind Ryeng Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Save target as. Save target as2. Save target as3. 84mm bore B18C1 (Integra GSR engine), 2.0 litres Neukin Turbo Manifold (Full-Race ramhorn-copy) T3/ T67 .63 a/r MSD 1000cc injectors 42mm Turbonetics Racegate Custom DP and IC piping in house Race gate BOV EDIT: Dynosheet: EDIT2: Kjerra spinner løs på rullene; derav røyken og den "hakkete" kurven. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Akkurat passe, hehe...:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Forholdsvis "grei" grevling det der. :D Men med fullt ladetrykk litt før 7000rpm, og drøye 2500rpm med effektivt arbeidsområde på 2 literen er jeg likevel mere imponert over f.eks en gammel traver som cosworthmotoren og hva den kan prestere. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Jeg editerte første posten, og som vi ser av utskrifta har kjerra minimum 350 footpounds (gang med 1,35 for newtonmeter) tilgjengelig mellom 5500 og 9500 RPM (4000 RPM bredt område hvor 83% av maks dreiemoment er tilgjengelig), og fra 6300 til 9500 (3200 RPM bredt område hvor 79% av maks effekt er tilgjengelig) omdreininger yter den minimum 500 hester. Det vil jeg egentlig kalle et ganske bredt powerband. Hvordan en skal få et bredere powerband på en Cosworth som er begrenset til en fast kamprofil har jeg store vanskeligheter med å skjønne. Og ikke få meg til å trekke inn den søte Civicen med rødlinja på 10500 RPM; der kan man virkelig begynne å snakke om powerband. EDIT: Bare så det er helt klart; dette er effekt på hjulene. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 404-Error.. Linken er nede,funker ikke,nada.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Men får han kreftene ned i bakken...? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Originally posted by VWGolfIIHFS 404-Error.. Linken er nede,funker ikke,nada.. Funker da her? Brukte du "save target as"? Og veigrep? Finnes ikke. Med ei lettgira B16 eller B18C Type-R-kasse burde den ikke få grep før mot slutten av 4. giret. EDIT: På gatedekk. Dragradialslics forbedrer grepet betraktelig. Egenvekta på kjerra burde være rundt 1000 kilo, og den skal være bra vanskelig å knekke "from a rolling start". Skal være cirka 1,58 kilo bil per hestekraft i denne her. Skyline R34 GT-R: Circa 5,7. JZA80 Supra: Cirka det samme. Honda NSX: Cirka 4,5. Råe tall. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 hmm får ikke lasta ned jeg "password required" ?? :rolleyes: Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Funker da her? Brukte du "save target as"? Og veigrep? Finnes ikke. Med ei lettgira B16 eller B18C Type-R-kasse burde den ikke få grep før mot slutten av 4. giret. EDIT: På gatedekk. Dragradialslics forbedrer grepet betraktelig. Egenvekta på kjerra burde være rundt 1000 kilo, og den skal være bra vanskelig å knekke "from a rolling start". Skal være cirka 1,58 kilo bil per hestekraft i denne her. Skyline R34 GT-R: Circa 5,7. JZA80 Supra: Cirka det samme. Honda NSX: Cirka 4,5. Råe tall. Men med slicks...kan ikke da risikere å få for godt feste? har sett flere biler med mye hester som rett å slett sliter med for mye hester. i værstefall så har forstilling, drivaksler (eller bakaksling for RWD) gått rett i hælvete..... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Bruker save target as ja,bestandig :) Fikk lasta fra den tredje linken,men de to første blir 404-Error-Access denied .. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Jo nå fikk jeg den midterste linken til å virke :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Enig med volvo lars.. det er FOR mye hk.. det kommer til å spinne overalt.. og det MÅ det jo gjøre.. et sted må noe gi seg. Bedre at det spruter dekkfiller enn drivknuter og girkassedrev :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Si han spinner bort de 4 første gira. Hva skjer når han er ute å racer en annen importcar å kommer inn i en sving, girer ned i 3dje å trøkker gassen i bunn....hjulspinn....å hvis han er i svingen så kommer jo dette til å gå rett fram. Dette er bare hypotese. Husk det. Dette vet vel de fleste som har burna/spinni med FWD. Du har lite/ingen kontroll på hvor bilen går. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Volvo-Lars: Helt urealistisk. Når man kjører en forhjulstrekker med over 600 hester på forhjulene girer man ikke ned og bånner gassen midt i en sving. En venter tre sekunder til man har kommet rundt svingen for så å kjøre hele den kommende rettstrekka med hjulspinn. ;) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 En kompis viste en film på skolen der de benka en Civic med samme motor (tror jeg, (Integra TypeR)). De dro ut 712.6 hester, og hvis jeg ikke husker feil var det en middels stor turbo også så teoretisk sett kunne de dra ut mye mer. Ikke verst for en 1.8 liter :) Han bygger en Honda CRX med samme motor nå. Sikter på 600hk hvis jeg ikke tar feil. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.