Volvo-Lars Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Hallo. Sitter her på en søndags formiddag å lurer litt:) Hvilken motor er best å sette turbo på av b230e, b23e å b21e? (vær så snill å ikke kom med det her om at det er billigere å bedre å sette inn en orginal turbo motor....er fullstendig klar over det;) ) Hva skiller en b21e fra en b21et? Samme ledningsnett ja? Er så dritt lei av å ha en stusselig b19a under panseret...(tror jeg har den daueste motoren av volvo gutta her på forumet) Jeg må ha snurre. Må ha det, bare må ha det:D Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 B230E skal, litt avhengig av årsmodell vere helt ubrukelig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Originally posted by locked B230E skal, litt avhengig av årsmodell vere helt ubrukelig.. Hvorfor?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Hallo. Sitter her på en søndags formiddag å lurer litt:) Hvilken motor er best å sette turbo på av b230e, b23e å b21e? (vær så snill å ikke kom med det her om at det er billigere å bedre å sette inn en orginal turbo motor....er fullstendig klar over det;) ) Hva skiller en b21e fra en b21et? Samme ledningsnett ja? Er så dritt lei av å ha en stusselig b19a under panseret...(tror jeg har den daueste motoren av volvo gutta her på forumet) Jeg må ha snurre. Må ha det, bare må ha det:D Etter hva jeg har oppdaget er B21ET den beste turbomotoren fra volvo, B23x har ikke bra nok respns med "snurre", mens B21x mad "snurre" er mye mere responsiv og hissigere. Men mest Bunndrag i B23x motorene. en B21x med "snurre" på 200 hk holde i massevis. Lykke til :D Mvh Erik Ps: Volvo 242 gr.A rally med 230 hk = MORRO på isbane :D:D:D Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Originally posted by Texascom Hvorfor?? Jeg kjenner ikke detaljene men en kompis ble hudflettet for å ha kjøpt en slik motor for å sette turbo på den :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 bare litt svakere bunndel Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Originally posted by Mambo bare litt svakere bunndel Svakere bunndel med originale komponenter ja. Men det står glem pris. Da byttes selfølgelig disse delene ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 b23a fra 83 har smidd veiv, m råder og helt greie stempler. til turbokonvertering er det greit å dra av et par mm på stemplene....... da har du en rimelig skuddsikker bunndel opp til 330hk Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Originally posted by projekt bruning b23a fra 83 har smidd veiv, m råder og helt greie stempler. til turbokonvertering er det greit å dra av et par mm på stemplene....... da har du en rimelig skuddsikker bunndel opp til 330hk Hmm... Hvorfor er det bare smidd veiv på 83årgangen? Blei brukt samme veiv på alle b23 blokkene, blei først byttet da b230 kom... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Så vidt jeg vet.... B230 er den beste blokka. Altså selve støpingen og kvaliteten på blokka. B23 veiva er den sterkeste veiva. Denne passer ikke i B230 blokkene, med mindre du sliper den om (er noen lagre om ikke passer). Er altså fullt mulig å montere den, men må modifiseres litt. B23ET rådene er de sterkeste rådene, såkalte "m-råder". B23ET har smidde stempler, som tåler mer enn de andre stemplene. Så har du jo såklart B230FT/FK motorene som er de beste, omtrent like holdbare som B23ET, men hakket bedre, pga. av blant annet oljespylte stempler. Jeg tror det beste for deg er en B23ET er beste kjøpet... Men du skal kanskje turbokonvertere en sugemotor? Tør jeg spørre hvorfor? :P I så fall er vel ditt beste kjøpt en B230 blokk. Aner imidlertidig ingenting om stempler og råder i sugemotorer, bortsett fra at de tåler mindre enn turbo motorene... Du må jo senke kompen osv. på et eller annet hvis (noe som du sikkert er klar over), så er jo endel jobb der uansett. Men beste utgangspunktet er vel da B230 blokk, B23 veiv og råder, og B23ET stempler. Hva er planene dine? ;) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 B23A med R-sport Turbo+ kitet funker fint for meg. Lader 0.5-0.6 Uten kompsenking... Driter egentlig i det, har en ny pakka b230a blokk som jeg kan flytte det over på hvis motoren skulle kvelde.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Originally posted by yoyofish Så vidt jeg vet.... B230 er den beste blokka. Altså selve støpingen og kvaliteten på blokka. B23 veiva er den sterkeste veiva. Denne passer ikke i B230 blokkene, med mindre du sliper den om (er noen lagre om ikke passer). Er altså fullt mulig å montere den, men må modifiseres litt. B23ET rådene er de sterkeste rådene, såkalte "m-råder". B23ET har smidde stempler, som tåler mer enn de andre stemplene. Så har du jo såklart B230FT/FK motorene som er de beste, omtrent like holdbare som B23ET, men hakket bedre, pga. av blant annet oljespylte stempler. Jeg tror det beste for deg er en B23ET er beste kjøpet... Men du skal kanskje turbokonvertere en sugemotor? Tør jeg spørre hvorfor? :P I så fall er vel ditt beste kjøpt en B230 blokk. Aner imidlertidig ingenting om stempler og råder i sugemotorer, bortsett fra at de tåler mindre enn turbo motorene... Du må jo senke kompen osv. på et eller annet hvis (noe som du sikkert er klar over), så er jo endel jobb der uansett. Men beste utgangspunktet er vel da B230 blokk, B23 veiv og råder, og B23ET stempler. Hva er planene dine? ;) Hva planene mine er??? Det veit ingen før jeg er ferdig med bilen.....hoved planen er å hente en 93- Fk på en hugger jeg har kontakter påi sverige. En God bekjent av meg kjenner sjefen å han sa at sjefen skulle ordne meg en god motor å sende den til norge:D Men har UTROLIG lyst på samme motor som da butcher......3.0 r6 fra 960 med M90H kassa....hhehe...følg meg;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 :mad: Skulle ikke du ha min da.........:cool: Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Originally posted by 745TiC :mad: Skulle ikke du ha min da.........:cool: Vil jo HELST det...men har ikke penger til nåla som ska på veggen for å henge nøklene til bilen på.......JEG TRENGER PENGER:mad: :mad: Noen som vil sponse?:D :D :D Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Hva planene mine er??? Det veit ingen før jeg er ferdig med bilen.....hoved planen er å hente en 93- Fk på en hugger jeg har kontakter påi sverige. En God bekjent av meg kjenner sjefen å han sa at sjefen skulle ordne meg en god motor å sende den til norge:D Men har UTROLIG lyst på samme motor som da butcher......3.0 r6 fra 960 med M90H kassa....hhehe...følg meg;) jeg gjorde bra kjøp på motoren min.. motor + gir, samt ledningsnett og hjerner: 10 lapper manglet bunnpanne, men jeg fikk tak i en for usle 800kr! Ellers: motoren fra fra 95' 960 og er kjørt ca. 150-160k ps. jeg har sett 2.5 utgavene selges billig til tider. har sett de for 5-7. 3.0 pleier å ligge på 10-15, da uten girkasse. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.