PsYcHo Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Har hørt noe om at man får noen ekstra hester ved å bytte ut "radiator vifta" med en elektrisk en. Er det noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette? Siden motoren da ikke må dra vifta også.Det er da snakk om E 30. Lurer også på om det er noen som har byttet ut "SI batteriene" eller hva det heter som sitter i dashbordet et sted. Trenger å bytte disse men vet ikke hvor de sitter. Det er de samme som er omtalt i denne artikkelen her. Men siden jeg ikke er noe spesielt god i engelsk lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg?:rolleyes: http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00043&Section=02 Siter Audi Coupe 2.3 Quattro x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Du tener sikkert litt på og bytte til elektrisk vifte, om det er en hel heste kraft stiller jeg meg tvilende til. Batteriene sitter inni "instrument klompen". Dem er lodda fast på det nedre kretskortet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Du får ikke ekstra hestekrefter av å bytte ut vifta, men du kan kanskje frigjøre en 1/4 hestekreft eller noe rundt der som blir brukt til å drive vifta. Det som er fordelen med en elektrisk vifte er at den kjøler mer når du trenger det å ikke er i bruk når du ikke trenger den. Med disse reimdrevne viftene får du mye kjøling ved kjøring da du får tilstrekkelig med kjøling av fartsvinden, og lite kjøling på tomgang da du ikke har noe fartsvind som hjelper deg å holde temperaturen nede. Batteriene du snakker om ligger inne i instrumenthuset. Du må skrue ut hele instrumenthuset, to skruer for å ta ut rama i rundt og fire skruer innom ramma.(Det kan hende antallet skruer ikke stemmer da det er et par år siden jeg var ute med dette). Rattet bør også skrues av da dette blir i veien. Hvor omfattende det er å skifte disse batteriene varierer etter hvilken type det er. På GS-bildeler selger de bare den ene typen løst og den andre typen sies det at man må bytte hele brintplata. Jeg har av den typen de ikke selger løst. Dro på et Bosch verksted og de klarte å skaffe rette batteri samt lodde disse fast for meg. Har et sett me disse batterien som selges løse grunnet feilinnkjøp som du kan få hvis det er denne typen du skal ha. Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Ok så det blir ikke så ved å bytte til en elektrisk vifte. Da får jeg prøve meg på å bytte de batteriene en dag. Må det være de spesielle batteriene da? Siter Audi Coupe 2.3 Quattro x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Det må være riktige batterier ja. Det blir nesten som om du prøver å sette et røykvarslerbatteri i fjernkontrollen til TV`n eller i mobiltelefonen Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.