Radial Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Hei! Har en B230F motor med Injection, gått ca 300 000 kjørt av en gammel mann i 50 årene siden 1992. Motoren bruker ikke olje eller kjølevann, men fusker litt på tomgang.(som utrulig mange andre slike motorer gjør har jeg funnet ut) Har litt lyst til å få litt mere ut av denne motoren, uten å dra filler av lommeboka:rolleyes: Noen tips? Har hørt at noen spes kammer+effektanlegg er å anbefale, men jeg har jo Katalysator.... det er jo denne som bremser effekten eventuelt, resten er jo bare rør. Men, kan jo ikk ta vekk kat'en.. da går'n jo ikke gjennom eu'n.... tips? Mvh Lars K. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 feks en K-kam, 531\405 topp, ordentlig grenrør, åpent filter kanskje litt større dyser og justerbar bensintrykksregulator burde vel klare 150hk om ikke katalysatoren bremser for mye. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 heh, ny topp sa du?? Hørtes IKKE billig ut men:op Mulig jeg rett og slett burde vurdere turbo-kit..... men, 10 000 i turbokit er ikke verdt å bruke på en bil jeg betalte 25 lapper for! må eventuelt skaffe meg dette på en annen måte.. hmm... tips på det området? Må vel ha nye dyser skal man ha turbokit? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 klarer fint å komme under 10 lapper for turbokit. turbo. 2500kr IC 1000kr (må ikke ha) Grenrør 500kr slanger 500kr dyser 500kr Downpipe 500kr oljekjøler 500kr dette er selfølgelig buktpriser, og jeg vil tro du kan ta ut 160-70hk med dette om allt annet er orginalt. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.