Gå til innhold

Hjelp med litt historikk???

Ranger emnet


CorraDon

Anbefalte innlegg

Fulgte ikke med turbokit med "tunings deler slik at jeg kunne få 250hk!!!!", men dette fikk jeg ikke med. Han ville ikke selge det, men han la det ut på qxl, tror han kanskje fikk 1500kr får delen på qxl til slutt :P

 

Men 250hk, sannsynlig?! Kanskje ikke det nei..

 

Var en stor lekkasje og sliten lader når jeg kjøpte den, men dette har jeg fått fikset. Viste egentlig at laderen var dårlig, det sa Peltz til meg, skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte den. Men siden pappa var litt på gli så kjørte jeg på, er sjelden han sier ja til slike biler.. :)

 

Men som sagt, det meste er fikset nå, 68mm reimhjulet venter, bare få tak i en chip først.. :)

 

Lærer litt også, ikke bare tut å kjør med en corre.. ;)

 

Edit: Det ble laaaaangt unna topic ja... stick2topic nu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom et Tysk VW verksted i fjor (der jeg også kjøpte min corra) der fikk jeg litt corrado historikk.

 

Corradoen var ment som et Pilot prosjekt,de lakte ikke mange av dem.

Det ble ikke solgt så mange av dem helle på den tiden pga prislappen,corrado var også veldig porpuler på svartebørsen, .

Men det viktigste hvar at ingen ble solgt ny i Norge.

Dette fikk jeg bekreftet av et VW verksted.

Mercedes E190 Nissan 200sx s13 1989x

Nissan s14a 97 x VW Golf Einzer 1982 x

Audi A4 Tdi 1997 Streetfighter x Nissan 200sx S13 1991 x

Audi A4 1.8t 1996 X Corrado 1992 2.0 16V X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corrado_power

Var innom et Tysk VW verksted i fjor (der jeg også kjøpte min corra) der fikk jeg litt corrado historikk.

 

Corradoen var ment som et Pilot prosjekt,de lakte ikke mange av dem.

Det ble ikke solgt så mange av dem helle på den tiden pga prislappen,corrado var også veldig porpuler på svartebørsen, .

Men det viktigste hvar at ingen ble solgt ny i Norge.

Dette fikk jeg bekreftet av et VW verksted.

 

Er solgt en ny corrado.... Møller plikter å ta inn en av hver ny modell som kommer.

SJekket ny pris på corrado og passat i 89 da den kom og den var på ca 420` for begge uten "ekstrautstyr"

Med tanke på at en golf gti kostet halvparten sier det seg jo selv at det ikke var en aktuell bil å ta inn til norge

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde som det er snakk om her stod faktisk til salgs for et par år siden, liker ikke røde corradoer så har desverre ikke bilde av den, men hukser godt det stod at den var solgt ny av møller ja. -89 modell og en nypris på rund 420.000kr stemmer bra også.

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

oki.. jeg har et spørsmål siden vi er inne på historie...

jeg har en Corrado G60 93 mod....

men etter som jeg har forstått så ble G60 kun produsert til 92?

men så har jeg heller ikke el-vinduer noe jeg har forstått at er standard på alle utgaver av Corrado utenom Jet-utgaven?.

men den jeg har står ikke som Jet-utgave.. hvertfall ikke i vognkortet.

 

og en ting til bilen min er US-import.. jeg vet ikke om det har noe å si, men...

 

*Mouh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at antallet solgte biler kunne telles på en hånd, det er alt jeg vet, men står masse historikk i treffpunkt (medlemsbladet til vacn) for en god tid tilbake! Der stod det blandt annet totale salgstall fra år til år, ganske morro å lese. har det bladet så jeg kan finne nummer og år hvis noen er interesserte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår