Frankjakobsen Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Jeg har et problem med min 1.8gti motor som starter og går i ca. 1min så stopper den bare igjen! Har sjekket dysene og skiftet bensin filteret men den fungerer fortsatt ikke. Noen som har en idè om hva det kan vere ? Siter Audi A6 Allroad -01 Audi RS2 -94 KTM Duke 690 -09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Bensinpumpene?? Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankjakobsen Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 har lurt litt på dette jeg også, men om det skulle vere den vil det lønne seg å skifte ut denne til en som er litt større (gjerne med mulighet for trykkregulering) og sette inn litt større dyser ? noe å hente ? Men skulle bilen kunne få startet å gått i 1min med en bensinpumpe som var inntakt? Vil da ikke få noe som helst slags trkk inn på dysene og null bensin inn i motorn da vell ? Siter Audi A6 Allroad -01 Audi RS2 -94 KTM Duke 690 -09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 det kan være den pumpen som sitter i tanken som er gåen, da klarer ikke hovedpumpen å dra ut nok bensin ... Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankjakobsen Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 ahhh.. takk for tipset! det hørtest egentlig ganske sansynlig ut :) skal sjekke det på fredag (har ikke bilen her) Siter Audi A6 Allroad -01 Audi RS2 -94 KTM Duke 690 -09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Når det gjelder pompa i tanken så kan det være lett å bli lurt, den kan surre å gå akkurat når du tester den, men så kan den nok fuske hvis lagerene i pompa er gåene slik at det pompa kan ha vanskelig for å gå rundt, det blir som enhver elektromotor med dårlige lager. Ta den ut og test den skikkelig, er fort gjort å få den ut, bare å hive ut subben fra baggasjerommet, legge ned baksetene og brettet teppet litt forover, så ser du en luke med tre skruver, ta ut skruene og så kobler du fra det du evt. ser av ledninger & slanger, OBS, du blir å trenge nye slangeklemmer (om de ikke har blitt byttet av tidligere eier) for de gamle er av den typen som bare kan brukes en gang (var hvertfall det på min). Nå må du skru opp en slags stor "plast" mutter, her brukte jeg et stort flatjern og en hammer og slo den løs, kan sitte litt godt. Nå er det bare å løfte ut hele sulamitten... vær forsiktig med tankmåler crapet:) Hvis det er løftepumpa som er gåen, så bruker det spesielt å merkes hvis det er lite bensin på tanken, det som da kan skje er at løftepumpa ikke leverer nok bensin til hovedpumpa, som da igjen kan begynne og lage en del rare lyder, man kan derfor bli lurt til å tro at det er hovedpumpa som er problemet.. Ettersom jeg har forstått så bruker hovedpumpa å ta kveld sånn helt plutselig uten noen slags forvarsel.. Vet ikke om du fikk noe fornuftig ut av dette, good luck :) Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankjakobsen Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 tror det må vere dette som er løsningen på mitt problem. Det er ikke spessielt mye bensin på tanken og det kan veldig godt tenkes at det er dette. Men har også hatt et problem tidligere med at den fusker/rykker en del når den nærmer seg 4000rpm med klampen i bånn! kan vere at denne pumpa har fusket tidligere også og nå har lagerene blitt helt utslitt. Siter Audi A6 Allroad -01 Audi RS2 -94 KTM Duke 690 -09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 eg har ei pumpe liggandes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankjakobsen Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 hvor mye skal du ha for denne? Skulle gjerne hatt en sånn nå, men må nesten sjekke om det er det som er problemet først og om budsjettet strekker til :( Siter Audi A6 Allroad -01 Audi RS2 -94 KTM Duke 690 -09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankjakobsen Skrevet Desember 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 var nok meir en bensinpumpa som var feridg :/ har skrudd innsprutn i 1000dela og håpte på å finne en feil der, men alt såg ok ut. Nåken fleire tips ? Siter Audi A6 Allroad -01 Audi RS2 -94 KTM Duke 690 -09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg