Gå til innhold

Frankjakobsen

Bruker
  • Innholdsteller

    104
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Frankjakobsen

  • Bursdag 06/30/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil&MC
  • Modell (eks S4)
    A6 Allroad
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    Automatiker
  • Motor (eks 1.6)
    2.5 V6 TDI

Contact Methods

  • Bosted
    Østlandet

Frankjakobsen's Achievements

  1. Trenger hjelp til å finne tiltrekningsmomentet på bolten som fester slangen i fra bremsebomba fast til tandem/servo pumpen på en Audi RS2 -94. Den har en gummi o-ring på hver side. Ny bolt og nye o-ringer skal på :well:
  2. Fikk du løst problemet? Hvor kjøpte du forresten servopumpen?
  3. Er det noen gode pointers på om den er mis-/opp-brukt? Ut i fra det jeg leser på nett så ser det ut til at det nesten bare er gearkassen (1. og 2. gear) som er problematisk på dem og en god indikator på om den er kjørt hardt. Edit: ser at når jeg bruker lenken rainman delte at den ikke har vært registrert noe lenge på den eieren som har den nå.. "Registrert første gang på eier 22.05.2013". Egentlig ikke noe bra tegn.
  4. Målet er å finne en som er så orginal som mulig å gjøre den 100% strøken og eventuelt sette den tilbake i orginal stand om jeg ikke finner en som er det :) Grunnen til at jeg ønsker å ha det litt som prosjekt er fordi jeg liker å skru bil og dette i kombinasjon med at jeg jobber 2-4 rotasjon gjør at jeg kunne tenkt meg å finne et eksemplar som ikke var ferdig restaurert.
  5. Hei Jeg vurderer kjøp av RS2, men er lite kjent med disse bilene. Vil ha en "prosjekt bil" og da tenkte jeg at den er passende :) Er det spessielle ting man må passe på ved kjøp av disse bilene? Regner med at flesteparten allerede er ihjelkjørt, men det må man vel regne med på denne typen biler. Har sett litt på den i lenken under her og vurderer den sterkt. Er det noen som har kjennskap til denne? Audi RS2 Avant 1994, 234*000 km, kr 138*980,- -
  6. Selger svarer ikke lenger... selvfølgelig.. Ja jeg vil ha den orginale kabelen når jeg først betaler såpass mye for noe som skulle være brukt ross tech, men det var det altså ikke. Får se hva som skjer med saken, men noe er ihvertfall på gang for å få orden på det :)
  7. Ja, jeg gikk igjennom alt sammen. Får vel prøve å installere XP på laptopen i kveld å se om det kan løse problemet. Edit: fikk akkurat bekreftet at dette ikke var noe orginalt ross tech interface :( Tenker det blir retur da. Har nok blitt lurt på et ebay interface til 2-300kr her...
  8. Da har jeg fått den i fra finn.no som jeg bestilte... fungerer ikke :( "Too many communications errors to Continue!" får jeg etter bare 10-20sec når jeg går inn på en modul. Prøvde også å følge guiden i ross tech FAQ (alt utenom reinstall av windows) og jeg har nå forsøkt det både på en laptop og på en stasjonær uten hell.. Noen ideer? Bite i det sure eplet, tape 1000kr og bestille ny i fra USA? http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_2.html#2.5 http://lokalhost.org/allroad/feil_vcds/feil2.png
  9. takker! Sendte e-post til selger med reg. nr. så får vi se om det kan fungere :) Ellers har jeg sjekket opp dette med "man" lampen på luftfjæringen. Det viser seg at det er en kontakt som kobles til tilhengerkontakten som sikkert skal gi beskjed om at tilhenger er påkoblet. Skal se om det er noen feilkoblinger her i morgen. Her er dokumentet (side 31) dersom noen skulle komme over samme problem. Ikke løst enda, men tror dette kan være en feilkilde. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_243.pdf
  10. Ok, da satser jeg på den i fra finn.no siden det går litt raskere (og blir rimeligere) enn å bestille i fra USA dersom det ikke er noen begrensninger ved den. Takk for hjelpen!
  11. Bærebru forran hadde mye dødgang/slark på kulen jeg har ringet rundt. I samband med ulyd/knirkelyd på venstre side så lurer jeg på om jeg skal bytte ut mer en kun den som er gåen. Finst det noen "kit" med bærebru/lenkestag/foringer som er vanlig å bruke til dette? [ATTACH]33306[/ATTACH] Flere bilder av foringer/bærebru/lenkestag finnes på lenken under http://lokalhost.org/allroad/understell/ Ellers så har jeg prøvd meg frem på programmering av nøkler i dag. Jeg har fulgt det meste av prosedyrer som finst på nettet som har med å nullstille og programmere nøkler uten hell. Det nærmeste jeg kom var at jeg fikk til å låse opp under programmerings prosdyren som er forklart på denne forum posten. Ved hvert trykk på "unlock" knappen så blinker blinklysene og ved enden av prosedyren "- now press "unlock" button one more time (vehicle unlocks)" så låses bilen opp, men etter dette så fungerer ikke nøkkelen lenger. Har byttet batteri på den ene, men begge to fungerer når jeg utfører prosedyren over så jeg tviler på at det har noe med dårlig batteri i nøklene å gjøre. Har lagt det delvis på is i påvente av VAG COM, men om noen har tips så er det bare å fyre løs :)
  12. Tenkte å lage en liten tråd/logg for det nye familiemedlemmet. Det er altså en 2001 mod A6 Allroad, sølvgrå med V6 2.5TDI motor. Bilen har gått i overkant av 200k km, kassen girer fortsatt fint og kamakslinger ble byttet i 2003 og dette var det jeg anså som mest viktig når jeg kikket etter bil :) Bilen ble kjøpt med diverse småfeil som jeg hadde håpet jeg kunne fått løst med litt DIY og google. Har tatt litt av det enkle i ettermiddag, men i og med at jeg er rimelig ukjent i Audi verden så har mye av tiden gått med på google samt lese tråder på diverse forum. Kjente feil/mangler pr. i dag: -bærebru, øvre, fremre høyre side forran på bil har slakk. -Div. foringer er slitt (se bilder i neste post). -Knirkelyd forran, venstre side ved oppbremsing i fra 3-5km/t (kan komme av punkt over?). -Den gule "man" lampen indikeres på nivåregulering uansett om man prøver å sette den i auto (forrige eier sa at det kom ved montering av hengerfeste). -Nøkkler kan ikke låse/låse opp bilen. Dersom jeg prøver en resync så fungerer opplåsing den første gangen, men når tenningen slås av er de ute av drift igjen -Oljesøl på bunnplate.. -Jeg mangler diagnose kabel+program :shake -Jeg mangler VACN medlemsskap :) Løst siden jeg ble eier av bilen: -Webasto fjernstyring ute av funksjon, manglende batterier i fjernkontroll.
  13. Fikk akkurat svar i fra Finn.no selger som selger dette til 999kr i Norge. Hva er forskjellen her siden det er kun 1/3 av prisen på Ross Tech siden? "Det er Ross tech ja, og alt vil fungere, med min kabel er det ingen begrensninger eller mangler i kabel/software."
  14. http://www.ebay.com/itm/VAGCOM-USB-KKL-409-1-Cable-For-AUDI-Volkswagen-OBD2-OBDII-Car-Diagnostic-Scanner-/170798766184?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27c4665868#ht_4037wt_1397 Er ikke dette en VAG-COM kabel? På en -06 BMW jeg hadde så fungerte programmering og alt med en kabel jeg kjøpte for 2-300kr fra ebay. Synst bare at det virket litt rart å betale 3100kr (med frakt) da til Audi. Edit: Ser at det selges til en langt lavere pris på finn.no også http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35371808
  15. Det virket veldig kostbart. Er det softwaren man betaler 16-1700kr for?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår