Gå til innhold

Letta svinghjul?

Ranger emnet


TMB

Anbefalte innlegg

Hvor mye er det lurt å lette et svinghjul før det går utover prestasjonene. Tok av svinghjulet på 2,4 min pga to av boltene var knekt, og svinghjulet veide ingen ting... Gikk å henta et orginalt 2,0s svinghjul, det veide 8-9kg (veit ikke helt om vekta er riktig pga badevekt pleier ikke være særlig nøyaktige ved lavere vekt), mens det jeg hadde veide 5kg... Det var dreia av mye på insiden og mye i ytterkant. Hvor mye er det normalt å ta av?

PS: Noen som har erfaring med å få ut knekte bolter?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig erfaring med det. Tror nok grisepikk er tingen, men har aldri brukt et slik redskap. Hørt om at folk "vanligvis tar av ca 2kg på svinghjulet. men aldri så mye som 3-4kg... Er litt redd for at svinghulet skal miste sin funksjon. Har ikke testa motoren, da den er nylig kjøpt inn, og står demontert på verkstedgulvet... Må faen meg gjenge opp de andre skrue hullene da de gikk trått som f. kanskje derfor de andre er knekt også. 10.9 bolter veit du, knekker nå de får litt juling... (må ha fått mye juling) :(

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god gate bil skal ikke gå bra på tomgang...

 

var hos kirkebakken motor og ba han og sette ny kam og dreie ned svinghjulet og avbalansere veiva i motoren min MIN 18 kilo..

 

da så han på med med STORE øyne og sa: motoren din kommer ikke til og gå på tomgang....

 

da svarte jeg: det driter jeg i fordi motoeren skal gå som et HÆLVETE over 3000 rpm..

 

han smilte og sa at det var mine penger....

 

jeg hadde rett seff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KviljoRacing

Så kan man jo lure på hva slags motor du har som har mulighet til å ta av så mye :D

 

Såvidt jeg har hørt er omega sitt svinghjul på 14 kg, og det er Enormt!

 

2,0e motor... manta gsi blokk og topp

 

du ser bilen på første gatebil rød meg grått bur....

 

er under "litt" ombygning nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:eek: å herre gud... Det er f. meg mye å lette, har du noe bilder asv bilen di da?

veier 2,4 svinghjulet 14kg... Da må det nok være et letta 2litersvinghjul jeg har. tviler på et det går ann å dreie et 14kg svinghjul ned til ca 5kg.. (hvis badevekta er rektig da... )

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TMB

:eek: å herre gud... Det er f. meg mye å lette, har du noe bilder asv bilen di da?

veier 2,4 svinghjulet 14kg... Da må det nok være et letta 2litersvinghjul jeg har. tviler på et det går ann å dreie et 14kg svinghjul ned til ca 5kg.. (hvis badevekta er rektig da... )

 

jeg sitter ikke her og lyver... men bilen blir stilt ut på gatebil+ en hel haug med grise kjøring på banen.... skulle gjerne lagt ut bilde av motor + bil her men vet ikke hvordan man gjør det....

 

men en rød kadett c med sølv/grått bur og sparco stoler...

 

bilen har gått mye i akershus/bærum traktene i sommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TMB

Har en kammerat som er på jakt etter en trimma 2,0l. Hvor mye skal du ha for den? Går'n bra? Hva er det som sitter i'n av kam og sånt da?

 

bilen går bra ja

den bremser 147 hk på hjulene og 182 i motor..(har seff papirer..)

 

sitter 309 eller 319 graders cam

porta top

svinghjul+veiv avbalansert 18 kg

sinter clutch

2x 45 weber ny overhalte hos forgasser service i drøbak

grenrør hele veien 4-2-1

smidde stempler

borra til 2,1liter

motor skal være god til 190-200 hk

har ikke fått ut alt pga har ikke hatt råd til justert bart cam drev (har kjøpt nå men ikke mont)men før sommeren er det på plass + ny bremsing...

 

autoconsult i skotselv(PER GULBRANSEN) SA AT DETTE VAR EN BEGET BRA MOTOR men den skal bremses of tunes helt opp til våren.. dette er jævelig dyrt og bremse 1500 for 1 time deretter 800++ for de neste alt er bygd på papirer til affen(alf eng motor)

ingen jalla mekk.

 

du får komme med bud når alt er optimalt evt en prøve tur...

men jeg kan si deg at den spinner løs i 120 på våt asfalt med 17" med bra hjul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KviljoRacing

Heftige greier:eek:

 

Når begynner det å dra? drar helt til 8000 eller?:D

 

Originale vippearmer og ventiler?

'

det er nye ventiler med dobbel ventil seter..

vippe armene er jeg litt usikker på....

 

den drar fint til 7500 men med litt iverig breisladd så paserer turteller lett 8500. men alt er liksom litt usikkert... har ikke fått testa motoren orntelig uten justerts bart cam drev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår